2017-05-23, 22:29
Medlem
Patrik2108s avatar
Listan med Aktuella ämnen, Nya ämnen och Nya inlägg har blivit mindre kompakt, dvs mindre överskådlig. Man har gjort en strikt överskådlig lista "snyggare" men mindre praktisk. Det är det typiska "drabbats av design-viruset" som spökar.

edit. Och vad betyder de färgade bollarna i listan? Är det bara lite regnbågs-tema?
Citera
2017-05-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nackdelen är (precis som du skriver), att man får ta bort inställningen manuellt, när man går till någon annan sajt.

TILLÄGG

I praktiken så verkar inställningen funka bra på många (de flesta?) andra sajter.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, tyvärr är det så. Om du inte vill ha större font överallt, förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Att det numera behövs fyra klick istället för ett för att kunna söka i "Detta ämne" känns inte direkt som en uppgradering.

Tyvärr så försvinner kategoriraden om man zoomar över 110% i Firefox och vid 114% i IE så det är inte ett alternativ.
.

På ett forum behöver man i princip bara kunna göra tre saker bra: läsa, posta och söka. Dessvärre känns det som design har prioriteras över funktionalitet, och två av dessa tre grundläggande funktionen har som resultat tagit stryk.
Citera
2017-05-23, 22:34
Medlem
Roland Janssons avatar
Använder oftast en bärbar PC, tycker den nya designen funkar bra. Estetiskt bättre? Nja...funktionellt, ja, funkar. Kanske tom bättre än förut efter en snabb titt. Man vänjer sig.
Citera
2017-05-23, 22:34
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Jag tycker den nya versionen är mycket bättre på telefonen.
Ock vad det gäller med datorn (PC) så den känns vare sig bättre eller sämre.
Jag skulle gärna se att sökfunktionen, notisikonen och PM-ikonen flyttades ner till jämte antalet inlägg och antalet medlemmar.
Citera
2017-05-23, 22:47
Medlem
Ogillar menyraden något fruktansvärt. Går det att få som det var förut när man bara kunde dra muspekaren över ämnet?

Hemskt med alla dessa nymodigheter, hade jag velat ha moderna saker så hade jag hållit mig till sociala medier. Forum ska vara enkla och old school tycker jag.
Citera
2017-05-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Går det att söka i "detta ämne". alltså när man befinner sig i en tråd såkan man söka ett inlägg innehållande ett visst ord? Den funktionen har jag aldrig hittat.
Får det inte heller att funka. Valde Detta ämne men får träffar från alla forum.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Tyvärr tycker jag att ni har gjort något bra sämre. Jag saknar en gilla och ogilla pil vid inläggen detta har ingenting att göra med den nya layouten jag saknade det på den gamla lauouten också.
Nej nej nej...!

Det här får inte bli något community-trams! Ingen reddit ffs!
Inga gilla/ogilla. Du får ta dig till familjeliv om du vill ha det, seriöst.

PS admins, smileys fungerar fortfarande inte. Bara de som är framme. De andra går inte att klicka på när man väl fått fram dem.

Citat:
Ursprungligen postat av tivereC
Får det inte heller att funka. Valde Detta ämne men får träffar från alla forum.
ELDSJÄL! TACK! Har samma problem.
Citera
Medlem
Jag tycker den nya designen ser bra ut och är mycket mer positiv än negativ, men jag har en del kritik.

Generella tankar
Kul att sidan är responsiv.

Topp-menyn tar för mycket plats på mindre skärmar och mobilen. Den ser bra ut och har all funktionalitet jag behöver men jag tycker att den är för stor för att vara där hela tiden, jag hade föredragit om den kom fram när man scrollar uppåt eller är på toppen av sidan.

Jag vill personligen inte ha dela-till-sociala-medier knappar synliga för mig, de har säkert funnits där tidigare, men idag störde de mig för första gången när jag skulle svara på ett ämne från mobilen. De tar upp lika mycket utrymme som svara-knappen, jag hade hellre sett att svara knappen var bredare och att dela-knapparna inte fanns där.

När först klicka längst uppe till höger (...) och sedan klickar fram meny-och-sök-trädet (eller tvärt om) borde den andra navbar:en försvinna. Som det är nu hamnar kategorierna under den andra och det ser lite konstigt ut. Är bara ett problem om man krymper fönstret eller surfar på mobilen (och möjligtvis surfplatta?)

Aktuella ämnen känns spontant mycket simplare, jag gillar den nya uppdelningen mer än att ha alla på samma sida, det enda negativa är att man inte kan ctrl-f söka på ämnen om man inte kommer ihåg mer än att man hittade det på Aktuella ämnen, dock så har jag bara gjort det ett fåtal gånger.
Lite drygt är det också att om man klickar över till "Övriga ämnen", går in på en tråd och sedan går bakåt i webbläsaren så hamnar man tillbaka på "Nyheter".

Mobil
Först och främst så måste jag säga att på mobilen är den nya designen är stor förbättring.

Toppmenyn är jobbigare på mobilen än på datorn, skulle som sagt föredra att den kom fram när man scrollar upp eller är på toppen av sidan.

De vita kanterna är på tok för tjocka på mobilen, de tar upp alldeles för mycket utrymme och får hela sidan att kännas ihoptryckt och onaturligt smal (funkade inte för mig att ändra sidans bredd). Varför inte bara låta innehållet gå hela vägen ut till kanten?
Citera
2017-05-23, 22:52
Medlem
ant's avatar
Snyggt, fräscht, modernt. Ser dock fult ut att sidan inte är centrerad när man använder full sidbredd.
Citera
2017-05-23, 22:56
Medlem
Snyggt!

Ge oss nu också tillbaka möjligheten att blocka (slippa se inläggen från) utvalda användare, så blir många lyckliga!
Citera
2017-05-23, 22:57
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det förklarar inte hur man söker i ett ämne.

Jag som trodde jag var oteknisk, nåväl. Användaren ovanför dig förklarade det bra, men glömde det viktigaste: att klicka i "Visa inlägg".

Hur som helst, den gamla layouten kommer inte tillbaka. Så något konstruktivt:

1) Textstorleken under "Mina inlägg" är väldigt liten.
2) Sidan med "Aktuella ämnen","Nya ämnen" osv måste bli mer kompakt, så man kan få en bättre översikt.
3) Sökfunktionen får gärna flyttas ner.
4) En knapp till "Sista sidan".

Mvh laptopanvändare
Senast redigerad av vegege 2017-05-23 kl. 23:13.
Citera
2017-05-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Topp-menyn tar för mycket plats på mindre skärmar och mobilen.
För mig är den helt svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in