Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Ja, det verkar så. Författarna har träffat DA minst ett par gånger. Man har bild på detta i boken.

Hmm, mycket suspekt. DA borde vara noggrannare än så med i vilka sammanhang han figurerar kan man tycka. Är fotot från vad som verkar vara ett privat möte dem emellan? Skriver de hur de ska ha kommit i kontakt?
Citera
2017-05-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Hmm, mycket suspekt. DA borde vara noggrannare än så med i vilka sammanhang han figurerar kan man tycka. Är fotot från vad som verkar vara ett privat möte dem emellan? Skriver de hur de ska ha kommit i kontakt?
Jag vet inte om det är så suspekt. De har väl bjudit honom på kondis för en liten intervju inför eller under författandet. DA har troligen inte röjt några hemligheter men kanske vad han själv gjorde mordnatten.
Att han nu skulle ta sig an alla WT-observationer ledde till en prompt pensionering.
I boken ifråga undrar författarna varför dessa WT-män ej deltog i mördarjakten efter skotten.
Citera
2017-05-22, 15:31
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det är så suspekt. De har väl bjudit honom på kondis för en liten intervju inför eller under författandet. DA har troligen inte röjt några hemligheter men kanske vad han själv gjorde mordnatten.
Att han nu skulle ta sig an alla WT-observationer ledde till en prompt pensionering.
I boken ifråga undrar författarna varför dessa WT-män ej deltog i mördarjakten efter skotten.

DA var ju spaningsledare o var det färdigspanat kunde han ju sluta. Resten sköter åklagaren väl?
Citera
2017-05-22, 20:10
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Detta (okända) par skall ha gått i andra riktningen. Dvs i samma riktning som Nicola F.

"Fauzzi uppger att han under sin gång Sveavägen norrut och fram till mötesplatsen endast mötte ett ungt par. Han såg inga andra personer, varken gående eller stående".

"Mötesplatsen" avser platsen där han mötte paret Palme. Citatet hämtat ur vittnesförhöret med Fauzzi.

Det unga paret gick alltså söderut och bör ha passerat den blivande mordplatsen ca 23.20. Fauzzi passerade hörnet Sveavägen/Tunnelgatan ca 23.19 och mötte paret ca 23.19.30.

Det här leder till slutsatsen att GM anlände relativt sent till mordplatsen.

Att inte se någon människa alls är en distinkt iakttagelse som skiljer sig avsevärt från uppgifter typ "jo, det stod någon där men jag lade inte märke till hur han såg ut".
Citera
2017-05-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Nytt avsnitt av Borgnäs med WT observationer. Del 2 https://www.youtube.com/watch?v=rb0Xojbq4zY

När jag hörde här om WT-iakttagelser innan mordet så tänker jag att det är Svarten o kompisarna som då flera timmar före testar sina WT.
Allt hänger ihop o det är därför han ritat ut WT-gubben i S-brevet.
Citera
2017-05-23, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
frågan är: Vem ägde bilen?
Vem var den registrerat till?
Namnet på Los Angeles mannen? Det falska namnet som används!

http://www.skandinaviflorida.com/web/sif.nsf/d6plinks/JEIE-8D7KXM

According to Svenska Dagbladet, citing the German magazine Focus, it might have been former Yugoslavian Secret Service, UDBA, who was behind the assassination of Swedish Prime Minister Olof Palme in 1987. THE WEAPON USED IN THE SHOOTING WAS A SMITH & WESSON .357 MAGNUM AND WAS SMUGGLED INTO SWEDEN FROM THE USA

frågan är: Vem ägde bilen?
röd Porsche och smith & wesson hör ihop…
Citera
2017-05-23, 16:19
Medlem
Citat:

Du tycker det inte är lite märkligt att en nyligen avgången spaningsledare figurerar i en bok som går ut på att Palme lever? Alternativt inte hört sig för lite innan man figurerar i bild och ord när en okänd "författare" hör av sig? Nu hör i och för sig denna "teori" i sig till de mer harmlösa eftersom den dels helt enkelt är så totalt "out there" att man kanske ska tolka den som satir, dels inte inriktar sig på några specifika individer (vad jag känner till). Men om han inte fick reda på mer än att "jag skriver en bok" hade det ju lika gärna kunnat utmynna i att han medverkade till ett utpekande ā la Anérs Antagonist.
Citera
2017-05-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Du tycker det inte är lite märkligt att en nyligen avgången spaningsledare figurerar i en bok som går ut på att Palme lever? Alternativt inte hört sig för lite innan man figurerar i bild och ord när en okänd "författare" hör av sig? Nu hör i och för sig denna "teori" i sig till de mer harmlösa eftersom den dels helt enkelt är så totalt "out there" att man kanske ska tolka den som satir, dels inte inriktar sig på några specifika individer (vad jag känner till). Men om han inte fick reda på mer än att "jag skriver en bok" hade det ju lika gärna kunnat utmynna i att han medverkade till ett utpekande ā la Anérs Antagonist.

Har du läst boken?
Citera
2017-05-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Har du läst boken?

Nej, vill inte stöda dessa herrars tokerier/satir mer än nödvändigt men i och med DA:s medverkan så blir det nog till att utnyttja biblioteksväsendet för att läsa de delarna.
Citera
2017-05-23, 20:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
"Fauzzi uppger att han under sin gång Sveavägen norrut och fram till mötesplatsen endast mötte ett ungt par. Han såg inga andra personer, varken gående eller stående".

"Mötesplatsen" avser platsen där han mötte paret Palme. Citatet hämtat ur vittnesförhöret med Fauzzi.

Det unga paret gick alltså söderut och bör ha passerat den blivande mordplatsen ca 23.20. Fauzzi passerade hörnet Sveavägen/Tunnelgatan ca 23.19 och mötte paret ca 23.19.30.

Det här leder till slutsatsen att GM anlände relativt sent till mordplatsen.

Att inte se någon människa alls är en distinkt iakttagelse som skiljer sig avsevärt från uppgifter typ "jo, det stod någon där men jag lade inte märke till hur han såg ut".

I Lisbeth Palmes mycket knapphändiga berättelse om den sista promenaden på sveavägens östra trottoar finns uppgiften att hon och maken ev mötte ett ungt par. Om detta unga par existerar så har det aldrig kommit ut till offentligheten.
Citera
2017-05-23, 21:12
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
I Lisbeth Palmes mycket knapphändiga berättelse om den sista promenaden på sveavägens östra trottoar finns uppgiften att hon och maken ev mötte ett ungt par. Om detta unga par existerar så har det aldrig kommit ut till offentligheten.

Ja, så är det. Såvida inte detta par är identiskt med "vittnet Hellgren".

Om de existerar, vilket jag tror, så har de uppenbarligen inte sett någon GM eller Dekorimaman på platsen och ej heller de finska flickorna. Annars hade polisen med säkerhet använt deras vittnesmål för att försöka binda någon till brottet.
Citera
2017-05-23, 22:08
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Om de existerar, vilket jag tror, så har de uppenbarligen inte sett någon GM eller Dekorimaman på platsen och ej heller de finska flickorna. Annars hade polisen med säkerhet använt deras vittnesmål för att försöka binda någon till brottet.
Vad är det för slutledning?

Om de promenerat genom området kan man inte utesluta att de iakttagit saker utan att ge sig till känna för PU och media.

Alternativt:
Om de promenerat genom området kan man inte utesluta att de iakttagit saker utan att PU offentliggjort materialet.

Däremot:
Om de existerar, promenerat genom området, blivit identifierade av PU, och gjort iakttagelser som går att knö in i Pettersson-scenariot måste Ölvebro haft väldigt starka skäl att inte använda dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in