Har problem med mina prenumerationer på mobilen. För övrigt använder jag en Nexus 6P. För att komma direkt till senaste post i ämnet antar jag att man skall klicka på ikonen med en penna? Det tar mig sällan till rätt post. Testade nu och blev ena gången skickad till sida 32 och andra sida 16. Fast tråden nu är typ 50 sidor. Hamnar alltid på en post dock, så antar att den bara laddar fel på något sätt?
Andra får gärna tillägga om de har liknande problem.
Edit: Ikonen med penna ändras såklart beroende på om du postat i tråden osv.
Förlåt om jag postar igen. Men detta händer fortfarande och är otroligt störande och jobbigt! Upplever inte någon annan samma problem eller gör jag fel?
Senast redigerad av Collard.Greens 2017-05-23 kl. 19:44.
Helsvart passar inte. Det borde vara en ljusare färg. Kontrasten är för extrem..
Jag syftar på layouten längst upp/ner.
Men första tanke med. Menyn med Aktuella ämnen, Prenumerationer etc känns i te riktigt som om de hör till sidan med den så tydligt svarta förgen. Osäker vad jag vill se itsället men en mörkt grå kanske, för att höra till sidans övriga grå toner?
Framförallt ogillar jag storleken på top baren.
Den tar upp för mycket yta. på skärmen. Övre 5 cm av min skärm är webbläsar bar + navbar + en till navbar.
Jag önskar man kunde adblocka loggan. Det ser amatörmässigt ut med en fet logga i mitten och ju mer jag ser den ju mer stör jag mig på det.
Betydligt smalare toppbar samt (tex) ett diskret "flashback-F" till höger om meddelande-ikonen för att komma till startsidan hade varit snyggare. Jobbigt att behöva scrolla ner vid varje ny sidvisning.
Ändra typsnittet till ett enklare och mer lättläst, inte så tätt/komprimerat, ger fruktansvärd huvudvärk.Okej om man bara sitter 15min här och där men sitter man på FB 4-5 timmar i rad så är skillnaden märkbart negativ.
Senast redigerad av NirvanA 2017-05-23 kl. 19:46.
Märkte nu att notifikationer inte avmarkeras automatiskt på mobilen, utan man måste klicka på "markera alla som lästa" även efter att man läst citaten i tråden.
Notifikationer har aldrig fungerat med att markerats "läst". Jag kör Chrome på desktop och det är alltid "fetstilat" i rutan för notifikationer. Dock "larmar" inte klockan mer än en gång.
Fan vad ni har ställt till det! Har hängt här sen 05, och detta är snudd på katastrof. Forumet i sig är en aktör på det svenska marknaden som inte kan matchas av någon konkurrent.
Varför detta? Sökfunktionen är snudd på usel - och det verkar inte finnas några förbättringar i användarvänlighet. Så varför dessa förändringar?
Jag tycker den nuvarande strukturen är mycket bättre. Gör det enklare att hitta det man söker. Åtminstone på desktop. Men det är flera som påpekat detta, så ska se vad vi kan göra.
Lovar inget, men ska undersöka saken.
admin
Ja, det är väl det enda som jag verkligen stör mig på. Sen tycker jag att topbaren kan ha en mjukare färg och lite större font, som Ux designer stör jag mig på det. Kör en css plugin så jag kan styla sidan till mitt eget tycke, nåt sånt här med en topbar som gömmer sig vid scroll vore bättre IMO: http://i.imgur.com/fDut2LB.png
Varför ska Twitter och Facebook blandas in hela j*vla tiden?
Vad blir nästa steg? Tvångsverifiering med facebook konto? Allt man skriver uppdateras samtidigt på deras sajter?
Trodde Flashback var bättre än så faktiskt.. Tragisk utveckling!
Bort med skiten illa kvick, Flashback ska inte ha något som helst att göra med varken Twitter eller Facebook, oavsett om det bara är två "oskyldiga" små genvägar.
Facebook ska vara facebook, Twitter ska vara twitter och Flashback ska vara Flashback.
I övrigt har jag inget annat att klaga på, tycker det ser bra ut. Lite ovant, men det var ju samma visa förra gången designen ändrades.
Senast redigerad av SilentVictory 2017-05-23 kl. 19:56.
Ändra typsnittet till ett enklare och mer lättläst, inte så tätt/komprimerat, ger fruktansvärd huvudvärk.Okej om man bara sitter 15min här och där men sitter man på FB 4-5 timmar i rad så är skillnaden märkbart negativ.
Typsnittet är verkligen horribelt dåligt. Jag lämnar FB tills man kan välja typsnitt och färger. Överhuvudtaget hatar jag verkligen en massa olika ljusgråa suddiga saker.
Ja, det är väl det enda som jag verkligen stör mig på. Sen tycker jag att topbaren kan ha en mjukare färg och lite större font, som Ux designer stör jag mig på det. Kör en css plugin så jag kan styla sidan till mitt eget tycke, nåt sånt här med en topbar som gömmer sig vid scroll vore bättre IMO: http://i.imgur.com/fDut2LB.png
Vi vill INTE att topbaren försvinner vid scroll! I alla fall inte på desktop.