Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Ja, jag undrar om du har något som korroborerar kommissionens uppgifter. Har du det?
Om jag har någon som stöder 9-11 kommissionens källor? Vem ska i sånt fall stöda källorna som stöder källorna? Börjar inte det här bli extremt löjligt?
Men visst -
9-11 commission Report sid 531 hänvisar till FBIs
penttbom Summary sid 55. Där framgår när och var flygningen ägde rum och att Hani klarade flygningen. Vidare hänvisar
9-11 commission Report sid 531 till en intervju gjord av Quinn John Tamm med Eddie Shalev som ska ha gjort uttalandet om Hanis navigationsskicklighet och även uttryckt att han var en "good pilot". Eddie var för övrigt själv fd israelisk militär. Intervjun hittar du
här
För övrigt lät denne Shalev även Hani hyra exakt samma Cessna som andra på Freeway Airport/Maryland hade nekat honom några dagar tidigare - så Hani fick trots allt flyga den till slut... Detta skedde den 28 augusti och finns också dokumenterat i FBIs
penttbom Summary sid 55 samt i den också tidigare nämnda
intervjun
Citat:
Tja, vänd dig till de som fixade visum till kaparna trots att de inte var berättigade till sådana. De kan säkert hjälpa dig vidare.
Haha, nej det där duger inte - de lär knappast ha behörighet att utfärda flygfcertifikat (vilka de än är). Det var ditt påstående så nu undrar jag bara om det finns något som stöder det? Går det att köpa sig ett flygcert i USA helt utan flygkunskaper? Kan Hani verkligen ha köpt alla sina 3 flygcert? Hade han de där kontakterna du pratar om (vilka de nu är)?
Citat:
Om vi återgår till NYT's artikel, menar du att alla dessa sinsemellan oberoende professionella personer ljuger om Hanjours flygkunskaper och i så fall, varför i hela friden gör man det?
Antagligen inte - jag tror säkert han var rätt rutten - men han klarade flygcert för kommersiell flygning av flermotoriga plan - och därefter lärde han sig flyga trafikflygplan i simulator. Att efter det ta kontroll över ett redan flygande passagerarplan, sikta in sig och krascha låter inte helt omöjligt enligt mig. Alls.. Och jag har ju som sagt även länkat en annan pilot med liknande kunskaper som gör samma sak.