Citat:
Huvudvittnet Nils alibi är helt centralt i åtalet mot Linna. Om Nils inte hade haft alibi så hade han själv utgjort en alt. GM och Linna hade med all sannolikhet gått fri.Ni är ju 2 personer som ständigt påtalar hur bra vittnets alibi för mordkvällen är. Varför påtala det hela tiden? Har läst någonstans att Bertil sagt att "det kändes som att Nils ringde mig hela kvällen för att få alibi" i efterhand. Fler viktiga telefonanslutningar på Nils telefon också.
Varför så viktigt att påtala Nils "starka" alibi? Någon skrev här att det var ett av de starkare alibin man kan ha.
Att sitta i telefon med en person som blev häktad för brottet, och att sen dessutom säga att det är lätt att manipulera telefoner. För mig är det inte ett av de starkare alibin man kan ha. Jag säger ändå att Nils inte sprattlat med benen i någon lucka. Däremot mött upp någon för att "dela" bytet efter.
Det känns som att varje gång någon skriver, om Nils starka alibi så talar det mer för att Kaj har gjort det. Där
håller jag inte med. Det kan vara Kaj, kan vara någon annan.
Varför så viktigt att påtala Nils "starka" alibi? Någon skrev här att det var ett av de starkare alibin man kan ha.
Att sitta i telefon med en person som blev häktad för brottet, och att sen dessutom säga att det är lätt att manipulera telefoner. För mig är det inte ett av de starkare alibin man kan ha. Jag säger ändå att Nils inte sprattlat med benen i någon lucka. Däremot mött upp någon för att "dela" bytet efter.
Det känns som att varje gång någon skriver, om Nils starka alibi så talar det mer för att Kaj har gjort det. Där
håller jag inte med. Det kan vara Kaj, kan vara någon annan.
(det omvända gäller inte, Nils alibi medför inte i sig att Linna är skyldig).
Vad gäller alibit som sådant så är det mycket starkt. Nils har inte bara vittnesmål från syster och far, han har också ett antal mobiluppkopplingar i Arvisdjaur (med 3 olika personer) varav åtminstone 4 ger honom alibi. Om du känner dig extra skeptisk så kan du kolla upp samtalet via mast i Arvidsjaur till Linna som avslutas18:12. Det samtalet kan han inte gärna fejka, och med c:a 113 km till Kalamark räcker det rimligen som alibi.