2017-05-22, 21:54
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0nolla
Skulden skulle ha varit på 300k enligt ryktet. Finns folk som blivit mulade för skulder förr så varför inte nu? Inte så svårt att "kränka" nån när pengar och som tidigare skrev gäller de att hålla ryktet uppe att man inte e nån som låter sej bli "blåst" skulden kan ju legat på inkassering länge! O när inga pengar kommer in så ser indrivare väldigt vek ut om han inte gör något staturat exempel! Men som sagt var de bara rykten om att de handla om en skuld. Men om de stämmer ang förskingringen så kan de ju vara ett desperat sista försök att lösa en skuld till nån tung kriminell som kanske redan hotat med att skjuta han om pengarna inte kmr in....

Som du skruvar kan mycket möjligt vara så, mular gör man för mindre och skulden kan ha legat väldig länge sä enda sättet att få ett skit på skulden och vinna sin respekt kanske var att döda personen i fråga. Förstår den principen oxå.

konstigt att det finns för få som pratar i lilla katrineholm angående detta mordet. För övrigt har staden rätt bra kolla på varandra som bor där
Citera
2017-05-22, 22:29
Medlem
Chandler Bings avatar
Låna 300k på ett bräde, gör man så? Eller lånar man lite då och då, kan tänka att det är ockerräntor på såna privata lån. Om det nu är pengar BO var skyldig. Men det känns så långsökt. Om det började med smålån så är ju personen som ev lånade ut pengarna lite dum om han inte fick in tidigare skulder. Eller om BO lånade allt på en gång, vad skulle då pengarna användas till?
Citera
2017-05-23, 08:18
Medlem
Jag tänker som så...
I reportaget om att de tagit en misstänkt GM stod det samtidigt om vapen från krigsländer. Lätt att göra en koppling mellan GM och vapnet som användes..
Det florerar rykten om att BO då och då brukade droger.
Han sköts med fem skott.
Någon/några veckor tidigare var en bilolycka med fem ungdomar inblandade i en olycka där en dog. ponera att BO sålt tex hasch till dem och att varje skott var hämnd för en av ungdomarna (5 skott, 5 ungdomar i bilen) och att han sköts med ett vapen från ett krigsland. Tror några av ungdomarna i olyckan kan/ska ha kopplingar till krigsländer.
Dock bara lösa spekulationer från min sida som helt saknar grund.
Citera
2017-05-23, 10:06
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierskan
Jag tänker som så...
I reportaget om att de tagit en misstänkt GM stod det samtidigt om vapen från krigsländer. Lätt att göra en koppling mellan GM och vapnet som användes..
Han sköts med fem skott.
Någon/några veckor tidigare var en bilolycka med fem ungdomar inblandade i en olycka där en dog. ponera att BO sålt tex hasch till dem och att varje skott var hämnd för en av ungdomarna (5 skott, 5 ungdomar i bilen) och att han sköts med ett vapen från ett krigsland. Tror några av ungdomarna i olyckan kan/ska ha kopplingar till krigsländer.
Var hade du läst om att vapen från krigsländer var ev inblandat? Försöker hitta den artikeln. Enl. källa från polisen så är detta fall mycket komplicerat, ska försöka ta reda på mer!
Citera
2017-05-23, 11:06
Medlem
Får inte fram artikeln då det är plus men här
http://www.kkuriren.se/katrineholm/vapen-fran-krigslander-smugglas-hit/
Citera
2017-05-23, 11:48
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Får inte fram artikeln då det är plus men här
http://www.kkuriren.se/katrineholm/vapen-fran-krigslander-smugglas-hit/
Skit oxå, att det är en plusartikel menar jag, det kanske finns nån annan här som har tillgång till hela texten?
Citera
2017-05-23, 12:18
Medlem
Citat:
Jag tänker som så...
Han sköts med fem skott.

Låter inte helt orimligt! Dock var de väl bara en av dom som dog? Var ju bara 13-14 åringar inblandade o i deras ålder så bör de finnas någon äldre som sålt till dom. Dock kmr väl stort sett alla vapen i sverige från krigshärjade länder... men ingen omöjlig teori o lite intressant!
Citera
2017-05-23, 17:48
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0nolla
Låter inte helt orimligt! Dock var de väl bara en av dom som dog? Var ju bara 13-14 åringar inblandade o i deras ålder så bör de finnas någon äldre som sålt till dom. Dock kmr väl stort sett alla vapen i sverige från krigshärjade länder... men ingen omöjlig teori o lite intressant!

Låter väldigt långsökt men nu greppar man efter alla halmstrån antar jag. Phille höll inte på med försäljning av Hasch och skulle definitivt aldrig sälja till minderåriga. Inte den Phille jag kände iallafall.

Jag lägger pengen på beställt mord från A. S/L som tidigare beställt skjutningar med lyckat resultat.
Citera
2017-05-23, 17:49
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Låter väldigt långsökt men nu greppar man efter alla halmstrån antar jag. Phille höll inte på med försäljning av Hasch och skulle definitivt aldrig sälja till minderåriga. Inte den Phille jag kände iallafall.

Jag lägger pengen på beställt mord från A. S/L som tidigare beställt skjutningar med lyckat resultat.
A? S/L?
Citera
2017-05-23, 18:10
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
A? S/L?

Finns skrivet tidigare i tråden. Sök och du skall finna.
Citera
2017-05-23, 18:14
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Finns skrivet tidigare i tråden. Sök och du skall finna.
A med * ja, vilken bokstav står * för?
Citera
2017-05-23, 18:28
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
A med * ja, vilken bokstav står * för?

Nej inte denna person vi skriver om. Detta gäller An*reas Sö*erberg Lin*man. (*d)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in