2017-05-23, 15:32
Medlem
Reimers avatar
Djävlar vilken vinstlott Sverige drog när vi fick den där raketforskaren tilldelad oss, han kommer att tillföra det här landet väldigt mycket det är ju en sak som är säker. "OBS ironi"

Man förundras ju över JM,s förmåga att nosa upp sådana människor som JJ och MR, hon har en näsa för skeva personligheter som en hyena har för as.

Det kan ju inte vara bara en lyckträff att hon lyckats hitta två av den kalibern i sin närhet, hon måste ha känt det på sig på något djävla sätt.
Citera
2017-05-23, 15:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Djävlar vilken vinstlott Sverige drog när vi fick den där raketforskaren tilldelad oss, han kommer att tillföra det här landet väldigt mycket det är ju en sak som är säker. "OBS ironi"

Man förundras ju över JM,s förmåga att nosa upp sådana människor som JJ och MR, hon har en näsa för skeva personligheter som en hyena har för as.

Det kan ju inte vara bara en lyckträff att hon lyckats hitta två av den kalibern i sin närhet, hon måste ha känt det på sig på något djävla sätt.

Kaka söker maka...
http://www.hasserydbergsalster.se/hasses%20filer/hemsidan/historik/ordsprak/k%20ordsprak%2045%20st.pdf

Citera
2017-05-23, 15:41
Medlem
snaffrans avatar
Citat:

"Lika drar till sig lika", "kaka söker maka". Lobotomerad sjögurka känner igen en annan lobotomerad sjögurka.
JB och DB lär väl ha samma roulettebord som snurrar bakom pannvecket som Big Mama och är utom all räddning. Dock är jag tacksam att AG verkar ha en bra pappa, AB hittat stöd hos resten av familjen och tvillingarna är fosterhemsplacerade.

EDIT Och BAM! god pucktvåa
Citera
2017-05-23, 15:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kaka söker maka...
http://www.hasserydbergsalster.se/hasses%20filer/hemsidan/historik/ordsprak/k%20ordsprak%2045%20st.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
"Lika drar till sig lika", "kaka söker maka". Lobotomerad sjögurka känner igen en annan lobotomerad sjögurka.
JB och DB lär väl ha samma roulettebord som snurrar bakom pannvecket som Big Mama och är utom all räddning. Dock är jag tacksam att AG verkar ha en bra pappa, AB hittat stöd hos resten av familjen och tvillingarna är fosterhemsplacerade.

Det är förmodligen som så men fan vilken slump att JM lyckades få två skeva exemplar i sin närhet det är fan otoligt men som ni skriver, kaka söker maka.
Citera
2017-05-23, 15:54
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det är förmodligen som så men fan vilken slump att JM lyckades få två skeva exemplar i sin närhet det är fan otoligt men som ni skriver, kaka söker maka.

Minns att den timida, försynta barnflickan i Knutby, med lätthet kunde få tag i en revolver....

Lås dörren !
Citera
2017-05-23, 16:00
Medlem
Citat:

Fast fanns det inte indikationer på att JJ och MR kände till varandra/var bekanta sen förut, att de hade haft fejsbokkontakt innan MR anlände vinstlottssverige? Så kanske ingen slump att de sammanstrålade i JM:s närhet.
Har för mig att letsdoit hittade nåt om det?
Vill sedan inte med detta på något vis försöka misskreditera JM:s förmåga att 'suga upp' potentiella toyboys störda nog att nyttjas för allehanda skumrask, snusk och avdagatagande.🙁
Citera
2017-05-23, 16:11
Medlem
jackflashs avatar
Så nu är det alltså paus till den 31 maj? Trodde de skulle förhöra JM igen under denna del av rättegången...
Hikes skulle ju förhöra fler vittnen dessutom?
Spelades förhöret med 13-åringen upp idag?
Är det någon som vet vilken typ av bevisning åklagaren väntar på från utlandet och när den kan tänkas komma?`

Många frågor blir det...
Citera
2017-05-23, 16:16
Medlem
Det stör mig att läkaren som kallas erfaren fiskare säger att man inte lägger ut nät så sent och inte ensam. Jag har en morfar som trots sina 87 år fortfarande ror ut sent på kvällen och lägger ut näten som sedan vittjas tidigt nästa morgon. Alltid ensam. Jag har lätt mig det av honom och jag har inget stort intresse av fiske. Gör det varje gång jag är i stugan. Det är ingen konst att lägga ut och ta in så länge sjön är blank, iallafall. Däremot blir det väldigt besvärligt om båten vrider sig. Sen tar jag fisken på morgonen och tvättar näten. Tar ett eller två nät varje gång. Får både sik och abborre.
Citera
2017-05-23, 16:19
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Minns att den timida, försynta barnflickan i Knutby, med lätthet kunde få tag i en revolver....

Lås dörren !
Som jag minns det hade hon stora svårigheter att få tag i en revolver, hon blev väl t o m blåst någon gång, men Helge tvingade henne så hon hade inget val utan det var bara att gå till plattan till det löste sig.
Citera
2017-05-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Så nu är det alltså paus till den 31 maj? Trodde de skulle förhöra JM igen under denna del av rättegången...
Hikes skulle ju förhöra fler vittnen dessutom?
Spelades förhöret med 13-åringen upp idag?
Är det någon som vet vilken typ av bevisning åklagaren väntar på från utlandet och när den kan tänkas komma?`

Många frågor blir det...

SVT skriver 31 maj,men Ekuriren 30 maj.Förstår inte heller riktigt det här med olika bud.Kanske det är så att AGs förhör spelas upp,plus de 5 nya vittnena kommer den 30 maj?
Verkar konstigt att ta det i samband med andra delen av rättegången,kanske någon som kan räta ut frågetecknen?
Citera
2017-05-23, 16:33
Medlem
Smhfs avatar
Undrar hur det gick med ''tvättningen'' av larmsamtalet till SOS där barnen hörs i bakgrunden, de skulle ju försöka få fram vad barnen sa?
Citera
2017-05-23, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
SVT skriver 31 maj,men Ekuriren 30 maj.Förstår inte heller riktigt det här med olika bud.Kanske det är så att AGs förhör spelas upp,plus de 5 nya vittnena kommer den 30 maj?
Verkar konstigt att ta det i samband med andra delen av rättegången,kanske någon som kan räta ut frågetecknen?

Enl den ursprungliga huvudförhandlingsplanen ska AGs förhör spelas upp i det andra (mord/mordförsök) åtalet. Pappa gav bara godkännande idag.

Dag 16 kl. 09.00–16.00
Vittnen under rubriken ”Anhöriga”
Åklagarkammaren i Västerås Åkl 09.00
Johanna Möller TT 09.00
Häktet Uppsala, Kriminalvården EM 09.00
Advokat Amanda Hikes F 09.00
Mohammad Rajabi TT 09.00
Häktet Uppsala, Kriminalvården EM 09.00
Advokat Lars Jähresten F 09.00
Målsägande MÅ 09.00
Målsägande MÅ 09.00
Advokat Susanna Cleve MB 09.00