2017-05-23, 14:32
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är faktiskt ett bra förslag. Hur ser admin på det? Är det rimligt att tro vara möjligt?

Nya är standard och för alla plattor, men den som vill ha det gamla kan välja det som standard.

Går det?

Jag tror inte att detta är något alternativ.
Har inte tittat närmare på det, men tror spontant att det inte skulle fungera.

admin
Citera
2017-05-23, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av windswept
Förra layouten var ju perfekt. Varför kan vi inte ha kvar den gamla?

Mobilversionen är skitkass; ser ut som ett vanligt spamforum. Typ hamsterpaj-design.

Det är väl knappast en efterfrågad förändring kan jag tänka mig.
Citera
2017-05-23, 14:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllepylle
Så klart! Men jag tror du förstår frågan.
Nej, det gör jag faktiskt inte.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har återigen testat och återigen failar det. Sökträff blir en lång rad med trådar. Det är inte det jag är van vid. Jag vill ha det som jag är van vid.

Att söka I EN TRÅD är fan lika viktigt att kunna göra som annan sökning.
Du måste välja "visa inlägg".
Citera
2017-05-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Antal inlägg är betydligt mer talande än antalet sidor. Antalet sidor beror ju på hur många inlägg per sida man har. Antalet inlägg påverkas ju inte av det.

Jag håller med om att antal inlägg per sida påverkar hur många sidor som finns, men eftersom det är en inställning som jag gör från min sida så är det ju något jag själv lär mig på egen hand. För mig säger det mer om huruvida jag orkar läsa en tråd baserat på om den har 32 eller 54 sidor, jämfört med om den har 1020 eller 1540 inlägg. Dessutom syntes både antal inlägg och antal sidor i den tidigare designen, vilket alltså skulle tillfredsställa oss båda, men det gör det inte nu.

Om det tvunget ska vara så att endast antal inlägg ska vara synligt i vyn över aktuella ämnen så skulle jag fortfarande vilja se det i nära anslutning till trådnamnet, snarare än att blicken ska behöva flacka fram och tillbaka för att avgöra hur intressant en tråd är. Visst är det ett i-landsproblem, men småsaker som dessa gör för mig väldigt stor skillnad i användarvänlighet.
Citera
2017-05-23, 14:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitface
http://imgur.com/RWxEFuz
Varsågod.
Jävligt skumt. Trots att jag väljer
*detta ämne
*avancerad sökning
*användarnamn
*sökord
*visa inlägg

så får jag alltså upp en radda trådar.

Citat:
Du måste välja "visa inlägg".
Har gjort det...
Citera
2017-05-23, 14:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ok nu har storleken på prickarna som visar om man är inloggad eller ej ökat tack för det.

Nu är de tillbaka igen.

Nåja man vänjer sig.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-05-23 kl. 14:39.
Citera
2017-05-23, 14:35
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Men hur många gånger måste jag förklara, detta börjar ju bli LÖJLIGT!

Funktionen att kombinera en sökning med ord samt på användarnamn i en tråd är borta.

Det du säger vet jag redan, ok, visste inte från början, men det viktigaste för mig finns inte kvar.

DET DU SÄGER STÄMMER INTE, har testat, och träffen blir ALLA TRÅDAR SKAPADE av den personen, således inte alls vad jag är ute efter.

Om du bara läst klart vad jag skrev.
"...i kombination med användarnamn".
DETTA GÅR INTE - prova själv.

Visa på denna bild, HUR du menar att detta funkade innan https://gyazo.com/34ab9ff5c3ed2a0cc5766b3b6ef7e899
Citera
2017-05-23, 14:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Visa på denna bild, HUR du menar att detta funkade innan https://gyazo.com/34ab9ff5c3ed2a0cc5766b3b6ef7e899
detta ämne, visa inlägg, avancerad sökning, användarnamn
Citera
2017-05-23, 14:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Jag håller med om att antal inlägg per sida påverkar hur många sidor som finns, men eftersom det är en inställning som jag gör från min sida så är det ju något jag själv lär mig på egen hand. För mig säger det mer om huruvida jag orkar läsa en tråd baserat på om den har 32 eller 54 sidor, jämfört med om den har 1020 eller 1540 inlägg. Dessutom syntes både antal inlägg och antal sidor i den tidigare designen, vilket alltså skulle tillfredsställa oss båda, men det gör det inte nu.

Om det tvunget ska vara så att endast antal inlägg ska vara synligt i vyn över aktuella ämnen så skulle jag fortfarande vilja se det i nära anslutning till trådnamnet, snarare än att blicken ska behöva flacka fram och tillbaka för att avgöra hur intressant en tråd är. Visst är det ett i-landsproblem, men småsaker som dessa gör för mig väldigt stor skillnad i användarvänlighet.
I så fall får jag nog helt enkelt erkänna att jag tycker att du är lite konstig. Det är ju som sagt inte så att antalet sidor påverkar trådens längd på något sätt. Inte heller påverkar inläggens längd på antalet sidor . Däremot håller jag helt och hållet med om att både sidor och inlägg gott kan stå. Jag antar att det fortfarande finns plats för det.

Citat:
Jävligt skumt. Trots att jag väljer
*detta ämne
*avancerad sökning
*användarnamn
*sökord
*visa inlägg

så får jag alltså upp en radda trådar.

Har gjort det...
Det är hos dig det felar. För mig fungerar det utmärkt att söka på en användare och ett nyckelord och få upp en lista med inlägg.
Citera
2017-05-23, 14:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
I så fall får jag nog helt enkelt erkänna att jag tycker att du är lite konstig. Det är ju som sagt inte så att antalet sidor påverkar trådens längd på något sätt. Inte heller påverkar inläggens längd på antalet sidor . Däremot håller jag helt och hållet med om att både sidor och inlägg gott kan stå. Jag antar att det fortfarande finns plats för det.

Det är hos dig det felar. För mig fungerar det utmärkt att söka på en användare och ett nyckelord och få upp en lista med inlägg.
Jag har ju sagt från början att jag vill kunna söka i SPECIFIKA TRÅDEN MAN ÄR I. Jag har varit aktiv i flera trådar med +150 sidor, då behövs den för att leta.

Loggar ut nu för jag är asförbannad.
Citera
2017-05-23, 14:41
Medlem
freeriderXIIs avatar
Viktigast är dock att de trådar man skrivit i inte markeras bara med en grå penna utan med någon glad färg symbol.
Citera
2017-05-23, 14:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har ju sagt från början att jag vill kunna söka i SPECIFIKA TRÅDEN MAN ÄR I. Jag har varit aktiv i flera trådar med +150 sidor, då behövs den för att leta.

Loggar ut nu för jag är asförbannad.
Och jag punktade snyggt och enkelt upp hur jag gör för att söka i just den tråden jag är i och dessutom på en specifik användare och ett specifikt ord. Jag testa testade med "a:LuluBrooksie ämne" och eftersom jag hade valt "visa inlägg" och valt att söka i denna tråden så fick jag upp en lista med alla dina inlägg från denna tråden som innehåller ordet "ämne".

Det är i ärlighetens namn inte första gången som det strular på din sida, du skyller på oss och blir sedan arg när vi inte löser ditt lokala problem. Någonstans gör du fel för det fungerar ju uppenbarligen för andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in