Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Antal inlägg är betydligt mer talande än antalet sidor. Antalet sidor beror ju på hur många inlägg per sida man har. Antalet inlägg påverkas ju inte av det.
Jag håller med om att antal inlägg per sida påverkar hur många sidor som finns, men eftersom det är en inställning som jag gör från min sida så är det ju något jag själv lär mig på egen hand. För mig säger det mer om huruvida jag orkar läsa en tråd baserat på om den har 32 eller 54 sidor, jämfört med om den har 1020 eller 1540 inlägg. Dessutom syntes både antal inlägg och antal sidor i den tidigare designen, vilket alltså skulle tillfredsställa oss båda, men det gör det inte nu.
Om det tvunget ska vara så att endast antal inlägg ska vara synligt i vyn över aktuella ämnen så skulle jag fortfarande vilja se det i nära anslutning till trådnamnet, snarare än att blicken ska behöva flacka fram och tillbaka för att avgöra hur intressant en tråd är. Visst är det ett i-landsproblem, men småsaker som dessa gör för mig väldigt stor skillnad i användarvänlighet.