2017-05-23, 12:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Men dom fick tag i honom, han förhördes och dom var t om ute och fiskade med honom och försökte få honom att prata.
Men hade han alibi? var detta i så fall trovärdigt?
Citera
2017-05-23, 12:43
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Men hade han alibi? var detta i så fall trovärdigt?

Nej, enligt GW (om vi nu kan vara 100% säkra på att detta är samma gärningsman/-barn) så avskrevs han (m fl) av "oförklarliga" skäl.
Citera
2017-05-23, 13:00
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Nej, enligt GW (om vi nu kan vara 100% säkra på att detta är samma gärningsman/-barn) så avskrevs han (m fl) av "oförklarliga" skäl.
Men det är ju mycket märkligt, om de alltså inte har kollat den här tonårspojkens alibi?
Tillvägagångssättet vid dödandet av Kevin tycker jag sänder rätt tydliga signaler om att det är en yngre person, alternativt en förståndssvag vuxen som utfört dådet.
Detta med "yngre" var tydligen även det polisen fastnade för, med tragiskt resultat.
Christian och Robin är oskyldiga.
Men, en svagbegåvad, sexuellt störd tonårskille...? Och då avförs han bara från undersökningen. Varför?
Citera
2017-05-23, 13:12
Medlem
Citat:
Men det är ju mycket märkligt, om de alltså inte har kollat den här tonårspojkens alibi?
Tillvägagångssättet vid dödandet av Kevin tycker jag sänder rätt tydliga signaler om att det är en yngre person, alternativt en förståndssvag vuxen som utfört dådet.
Detta med "yngre" var tydligen även det polisen fastnade för, med tragiskt resultat.
Christian och Robin är oskyldiga.
Men, en svagbegåvad, sexuellt störd tonårskille...? Och då avförs han bara från undersökningen. Varför?

Någon i hans familj gav honom någon form av alibi, men andra barn hade sett honom vid lekplatsen och med Kevin.

Vad säger tonåringen? När polisen hör honom förnekar han att han ens skulle ha varit på platsen och lekt med Kevin vilket också intygas av de medlemmar av hans familj som man pratade med. Det som stör mig något alldeles våldsamt, och får mig att tro att han ljuger, är uppgiften att han skulle ha hittat Kevins skor.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-om-okanda-spareti-kevin-utredningen/
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-23 kl. 13:38.
Citera
2017-05-23, 13:18
Bannlyst
Är det säkert att han död av strypning han kan ju bli strypt och ligga medvetslös med huvudet i vattnet?
Citera
2017-05-23, 13:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Är det säkert att han död av strypning han kan ju bli strypt och ligga medvetslös med huvudet i vattnet?

Drunkning som dödsorsak innebär vatten i lungorna. Det spekuleras om att vattnet i lungorna skulle ha pressats ut vid återupplivningsförsöken, men jag ställer mig tveksam till det.
Citera
2017-05-23, 13:21
Medlem
DikTs avatar
Han är nästan lite gullig GL-gubben....

Citat:
I andra delar av detta förhör säger pojken bl.a. följande, som inte visades (citaten är inte exakta eftersom jag skrev när jag fick texten uppläst för mig, en del är också utelämnat, texten kan komma att preciseras senare):

Han gör alltså om samma groda som i TQ-fallet. Han agerar okritisk magafon åt andra utan att själv ha satt sig in i fallet.
Om man vill göra en avhandling om vänskapskorruption kan man ta avstamp i GL.

http://goranlambertz.se/jag-anklagar/

Sedan är det så mycket svammel och fokus på rena felaktigheter så jag orkar inte ens kommentera det.
Citera
2017-05-23, 13:33
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Föräldrarna gav honom någon form av alibi, men andra barn hade sett honom vid lekplatsen och med Kevin.

Vad säger tonåringen? När polisen hör honom förnekar han att han ens skulle ha varit på platsen och lekt med Kevin vilket också intygas av de medlemmar av hans familj som man pratade med. Det som stör mig något alldeles våldsamt, och får mig att tro att han ljuger, är uppgiften att han skulle ha hittat Kevins skor.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-om-okanda-spareti-kevin-utredningen/
Men att föräldrar ger sin son alibi, vad är det för alibi?
Citera
2017-05-23, 13:37
Medlem
Citat:

Behöver inte vara föräldrarna, kan vara syskon också, "medlemmar av familjen" säger GW. Men jag håller med, rätt vagt alibi.
Citera
2017-05-23, 13:51
Medlem
Kolla på bilden i Expressenartikeln, kan inte GM tryck Kevins hals mot plankorna framför boden? Där finns ju dessutom sand...

https://w.cdn-expressen.se/images/fd/b2/fdb2b1a3c1a64b7f90229d3476de0e3e/16x9/960.jpg

Gissar att detta kontrollerats av polisens tekniker..
Citera
2017-05-23, 13:55
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:

Steven Avery (Making a Murderer) hade hela sin familj som alibi i det våldtäktsmål han dömdes för.
Polisen bortsåg från samtliga vittnen för att "de var för samstämmiga och för nära familjeband".
Han satt sen 18 år i fängelse innan DNA bevis friade honom.

Man ska inte förkasta alibin bara för att de kommer från närstående.
Citera
2017-05-23, 14:01
Medlem
Citat:

Exakt, samma med 10 årigen som hade alibi för pojkarna !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in