2017-05-23, 12:59
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Dessa två förändringar är två direkta reduceringar i användarvänlighet helt klart.

Båda dessa förändringar kommer att åtgärdas.

admin
Citera
2017-05-23, 13:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Och önskar att man lite senare kan välja mellan old flashback och detta

Det är faktiskt ett bra förslag. Hur ser admin på det? Är det rimligt att tro vara möjligt?

Nya är standard och för alla plattor, men den som vill ha det gamla kan välja det som standard.

Går det?
Citera
2017-05-23, 13:02
Medlem
Klappasäftens avatar
För plottrigt och för mycket information. Hur går man tillbaka roll den gamla mer avskalade?
Citera
2017-05-23, 13:02
Medlem
jamenvaddårås avatar
Det fungerar dåligt på min Iphone (6).
Håller man mobilen lodrätt då blir texten väldigt liten och svår att läsa.
Vrider man på den då blir texten för lång och jobbig att läsa på det sättet.
Det är också väldigt mörkt, och rätt hopplöst att sitta ute i solen och försöka hitta saker, går ju inte att se vad det står på de svarta drop down menyerna.

Jag blev rätt paff i morse och trodde jag råkat hamna i nåt flashback för mobil. Kunde inte hitta tillbaka till det vanliga flashback. Fick följa händelserna i Manchester på Twitter istället. Nu när jag har startat upp datorn ser jag ju att det är ett nytt forum. Funkar säkert ok på datorn men det är ju mobilen man (jag) använder mest nuförtiden.
Citera
2017-05-23, 13:03
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är faktiskt ett bra förslag. Hur ser admin på det? Är det rimligt att tro vara möjligt?

Nya är standard och för alla plattor, men den som vill ha det gamla kan välja det som standard.

Går det?
Har ju varit mycket prat om teman och admin tycks ha en positiv inställning till teman. Så varför inte ha den gamla designen som något liknande ett tema?

Nu Admin vill vi höra här. Skulle detta gå att lösa?
Citera
2017-05-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nu ser du alla kategorierna direkt, överst på sidan.
Tanken är att detta ska resultera i att du snabbare hittar det du söker.

admin

Jag förstår tanken men håller med föregående talare. Om planen är att utöka kategorierna till att kanske ha 2-3 gånger så många trådar i varje kategori så har jag lättare att förstå ändringen, men annars tycker jag (och jag tror många andra) bätrre om att bli presenterad med all information istället för att "gömma" viss information bakom knapptryck.

Jag är tyvärr sjuk idag så blir ingen lång utläggning om bra/dåliga saker med siten men den känns inte testad på en iPhone 5/5s/SE. Dubbelmargin i kanterna ger ett ganska smalt utrymme för text, vilket resulterar i onödigt mycket scrollande, samtidigt som den yttersta marginen känns som bortkastat utrymme.

Tror i slutändan det kan bli bra! Låt beta-testningen börja!
Citera
Medlem
Bättre än förr, åtminstone på mobilen. Fräscht och modernt.
Enda problemet jag har upptäckt är att det mesta av smiley-rutan hamnar utanför skärmen.

Edit: Och man kan inte hoppa direkt från sida 1 till 5 utan måste gå ett stegi taget. (?)

Återstår att prova på datorn.
Citera
Medlem
xen1cals avatar
Hade varit schysst om man själv kunde välja gamla eller nya...
Verkar väl ok detta, men gillar att man får en helhet på sidan av senaste kommenterade ämnena.. som på gamla versionen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Testa förstora/maximera webbläsarfönstret. Är det för litet så visas layout för läsplatta/mobil.

Aaah, tack så mycket för det! Nu blev det genast mycket bättre. Ändrade till 27 inch external, och då kom det tillbaka.

Hade nog zoomat läge på safari och firefox, vilket tydligen gör att man får in mobilversionen. Zoomade jag till normalt kom avatarerna tillbaka till höger sida.

Fast egentligen skulle jag vilja ha kvar den lite större fonten och fortfarande inte ha mobilläge. Men detta är kanske mindre viktigt.

Jag tackar för hjälpen, och kan nog säga att jag med detta är helt ok med förändringarna.

Jag kan dock fortfarande inte få in smileys från pop-up fönstret. Går alltså för mig inte att bara klicka på dem, utan jag måste skriva ut dem.
Citera
2017-05-23, 13:05
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Går det?

Att välja gamla blir svårt då det är en del strukturmässiga förändringar. Däremot att kunna välja tema går förmodligen att implementera. FB har tidigare haft stöd för att applicera mer än 1x tema också vilket gör att man skulle kunna applicera olika teman för olika delar, t ex ett för inlägg och ett annat för den generella färgsättningen.
Citera
Medlem
Dimaks avatar
Blev väldigt rädd först, trodde staten hade hackat sidan. Gillar faktiskt designen ähh det kommer ta lite tid att vänja sig, precis som när man blev medlem.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Har ju varit mycket prat om teman och admin tycks ha en positiv inställning till teman. Så varför inte ha den gamla designen som något liknande ett tema?

Nu Admin vill vi höra här. Skulle detta gå att lösa?

Alla vi skadade vanemänniskor behöver kunna välja det gamla och flytta när vi accepterat det nya Haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in