2017-05-23, 11:34
Medlem
Principess avatar
Ogillar detta starkt. Ser ut som nåt billigt rackel.
Citera
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Natt-läge kommer att läggas till.
Det går bra att ändra sidbredd i Kontrollpanelen -> Redigera alternativ.

Sidbredd full ser tyvärr hemsk ut när man enbart lurkar.

Men man kanske vänjer sig efter ett tag.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Gillar det. Småbuggar som säkert kommer fixas.

Exempel när man på mobil (android) trycker på svara så hoppar den inte upp till texten man skriver utan man måste manuellt scrolla upp till texten.

Bra jobbat flashback
Citera
Medlem
Jag har noterat att det iaf känns som om sidan fungerar sämre med Vimperator. Tänker då på t.ex. sökfunktionen.

Sedan gillar jag inte riktigt hur bara delar av sidan verkar updaterats. Känns som en korsning av modern och gammal design. Delarna högst upp och knapparna har modern platt design, men sjävla förutom huvudkategoerierna har den gamla designen.

Känns även som om sidan tar betydligt mycker mer skärmutrymme. Har föresten fonten möjligen bilvit större?

Jag hade gärna sett möjligheten att kunna ändra mellan ett par olika teman, och då menar jag inte bara färgteman. Hade självklart gärna sett möjligheten till en "minimal" variant som tar minimalt med skärmutrymme och visar maximalt med text.
Citera
2017-05-23, 11:35
Medlem
OvissFramtids avatar
Förändringar i all ära, jag kommer inte sluta läsa flashback om designen så ser "fulare" ut, man vänjer väl sig. Antar jag. MEN..Det blir rätt jobbigt om man vill läsa just sida 50 i en tråd med 100+ sidor och måste trycka på "Nästa sida" pilen 50 gånger från sida 1, det måste ni ju förstå ni som ligger bakom den nya uppdateringen? Jag hoppas ni läser detta och fixar det. Ett lugnande svar från en Admin att det kommer ordnas skulle uppskattas, man får snarare en stresskänsla nu av inte längre kunna skumläsa trådar på flashback med bara 1 klick. Nu har ni helt och hållet tagit bort den möjligheten vilket inte är bra alls.
Citera
2017-05-23, 11:35
Medlem
nerdnerds avatar
Visst bör man först läsa tråden, men nu börjar den bli lång. Väljer att säga

Snyggt!

Lägg gärna in kort sammanfattning någonstans (FAQ?) om var man hittar de gamla funktionerna. Saknar än så länge

1. Notifikationer (på mobil!)
2. Trådverktyg som t ex att hitta egna inlägg i en tråd
3. Kunna byta till PC-version
Citera
2017-05-23, 11:36
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Ser fräscht ut, men:

• Jobbigt att man måste scrolla upp för att kunna klicka på Aktuella Ämnen, Nya ämnen etc.

Annars fräscht och bra jobbat.

+1

Dessutom kunde jag som läser liggande med läsplattan lyft (som en bok liksom) nå Aktuella Ämnen, Inkorgen och alla de länkarna med fingrarna på ett naturligt sätt. Nu måste jag plötsligt ändra hela greppet och sträcka och vrida hela handen för att nå upp dit. Ergonomin har ni missat totalt, tyvärr. Detta kommer ge invarjefall mig ont i handlederna inom kort.

Men som så många säger till andra, ingen kommer väl märka att jag försvinner. Jag är ju dessutom ingen större debattör. Synd för mig, bara.
Citera
2017-05-23, 11:36
Medlem
Riktigt jävla fult. Som någon sa så ser det ut som den är mobilanpassad. Det började när heta ämnen togs bort och modsen började bestämma vad som skulle räknas som heta ämnen. Då försvann en del charm med Flashback. All de legendariska trådarna kom före den ändringen.

Det är i princip bara brottavdelningen som håller okej klass. Resterande avdelningar är i princip döda eller utdöende.
Citera
2017-05-23, 11:37
Medlem
thegodalmightys avatar
Hur söker man i EN tråd? hittar inte :S
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förändringar i all ära, jag kommer inte sluta läsa flashback om designen så ser "fulare" ut, man vänjer väl sig. Antar jag. MEN..Det blir rätt jobbigt om man vill läsa just sida 50 i en tråd med 100+ sidor och måste trycka på "Nästa sida" pilen 50 gånger från sida 1, det måste ni ju förstå ni som ligger bakom den nya uppdateringen? Jag hoppas ni läser detta och fixar det. Ett lugnande svar från en Admin att det kommer ordnas skulle uppskattas, man får snarare en stresskänsla nu av inte längre kunna skumläsa trådar på flashback med bara 1 klick. Nu har ni helt och hållet tagit bort den möjligheten vilket inte är bra alls.
Märkte det också nu. Panik!

Speciellt långa trådar kommer jag inte kunna läsa, hoppas att det fixas.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Ser fräscht ut, men:

• Jobbigt att man måste scrolla upp för att kunna klicka på Aktuella Ämnen, Nya ämnen etc.
• Vart kommer jag snabbt till mina prenumerationer nu? Det borde finnas en knapp för det där uppe bland de andra?

Annars fräscht och bra jobbat.

Dessa två förändringar är två direkta reduceringar i användarvänlighet helt klart.
Citera
2017-05-23, 11:38
Medlem
Varför ändra något som var bra? Det här blev verkligen inte lyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in