2017-05-23, 12:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Är väl en vanesak, så blir kanske bra. Men direkt känner man sig lite malplacerad och fel.

En sak jag direkt saknar är när man väljer sida i en tråd. Tidigare kunde man klicka och välja fritt bland ett antal sidor av dom närmaste, nu är det bara en sida närmast man kan välja.
Det är ju en riktig miss som borde åtgärdas snarast!
Citera
2017-05-23, 12:54
Medlem
FYFAN! Så jävla snyggt. Och än så länge 100% förbättring (surfar på luren).

Men lite omställning är det, tycker sidan varit i princip likadan sen jag hittade hit 2007.
Citera
2017-05-23, 12:54
Medlem
Torps avatar
Satte morgongroggen i halsen när jag uppdaterade, men skönt att höra att ni strävar efter att förbättra er! Jag kommer glatt att sitta ochj blir tokbländad av detta ljusa tema tills mitt kära "Natt-tema" återuppstår Ordentlig Sök-i-tråd också om jag bara inte är för dålig för att hitta det (alldeles för skitnödig för att hoppa genom 10 sidor nu innan jobbet ^^)
Citera
2017-05-23, 12:55
Medlem
0x539s avatar
Snygg och betydligt mer seriös design. Obegripligt för mig att någon kan tycka att den gamla såg bättre ut, men vanans makt är stor antar jag. Med det sagt tycker jag layouten är nästan precis likadan, så jag förstår inte vad det finns att gnälla över. Snygg renovering med alla grundläggande idéer kvar som förut.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 500ghz
Riktigt snygg design.
Men när jag skulle bläddra kunde jag bara se en pil för nästa soda och sista sidan.

Mellansidor behövs. Övriga smileys funkar som sagts redan inte heller, åtminstone inte för Firefox. Sökfunktionen är mycket jobbigare att behöva välja i meny.

Sen är det irriterande att man inte kan få ta in fler poster på samma gång på skärmen. Allt detta scrollande i den moderna tiden...
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förändringar i all ära, jag kommer inte sluta läsa flashback om designen så ser "fulare" ut, man vänjer väl sig. Antar jag. MEN..Det blir rätt jobbigt om man vill läsa just sida 50 i en tråd med 100+ sidor och måste trycka på "Nästa sida" pilen 50 gånger från sida 1, det måste ni ju förstå ni som ligger bakom den nya uppdateringen? Jag hoppas ni läser detta och fixar det. Ett lugnande svar från en Admin att det kommer ordnas skulle uppskattas, man får snarare en stresskänsla nu av inte längre kunna skumläsa trådar på flashback med bara 1 klick. Nu har ni helt och hållet tagit bort den möjligheten vilket inte är bra alls.

Det kommer att ordnas.

admin
Citera
2017-05-23, 12:56
Medlem
-Zex-s avatar
Detta är riktigt uruselt, fult så jag kräks. Ska ju såklart inte uttala mig innan allt är klart, men utseendet är hemskt.

Som vanligt säkert bara en vanesak, blir nog van och börjar sakta gilla detta upplägg mer och mer. Men just nu idag, så fäller jag faktiskt en liten tår. Kom som en käftsmäll när sidan laddades om, och ja. Jag vart faktiskt lite våt i ögat.

Ungefär som när Lilla gullesnutten plötsligt är 51 år och heter Anders Eklund. Men men, jag önskar all lycka till med den nya designen. Och önskar att man lite senare kan välja mellan old flashback och detta
Citera
2017-05-23, 12:57
Medlem
RiverStyxs avatar
Den svarta randen längst upp ger mig huvudvärk. Borde vara ljusgrå eller något, annars får man börja surfa med keps så man kan skärma bort den.

Sen som många har anmärkt så gillade jag bättre när alla Akyuella ämnen var på en och samma sida. Jag tycker man får en enklare översikt genom att scrolla även om sidan är lång än att byta mellan olika sidor.
Citera
2017-05-23, 12:57
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Satte morgongroggen i halsen när jag uppdaterade, men skönt att höra att ni strävar efter att förbättra er! Jag kommer glatt att sitta ochj blir tokbländad av detta ljusa tema tills mitt kära "Natt-tema" återuppstår Ordentlig Sök-i-tråd också om jag bara inte är för dålig för att hitta det (alldeles för skitnödig för att hoppa genom 10 sidor nu innan jobbet ^^)
Jajamen, du kan söka i tråden. När du klickat på sökikonen så har du en liten nedåtpil. Där finns söklyckan!

admin4
Citera
2017-05-23, 12:58
Medlem
Sökfunktionen borde verkligen flyttas ned på sidan igen, med de olika alternativen (Detta ämne osv) direkt tillgängliga. Hela 5 klick krävs nu istället för 2...

"Det viktiga är inte hur forumet ser ut. Det viktiga är att forumet är användarvänligt." Hävdar Admin men jag tycker i princip varenda förändring tyder på motsatsen.
Citera
2017-05-23, 12:58
Medlem
Brottinators avatar
Så tanken var alltså att få in fler och större reklamannonser?

Fan va jag hatar förändring
Citera
2017-05-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
vBulletin klarar inte av att hantera forum med de besöksantal som Flashback har.
Flashback är utvecklat från vBulletin, men har byggts om för att klara dagens trafik.

admin
Skojjar du nu? Varför skulle inte Vbulletin inte klara det? Utveckla gärna då det finns forum som är betydligt större än FB som dessutom kör Vbulletin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in