2017-05-23, 12:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Ovana?! Istället för att som tidigare snabbt kunna scrolla ned över samtliga Aktuella ämnen på mobilen måste man nu scrolla ända upp igen och klicka på nästa rubrik 3 jävla gånger. Är du förståndshandikappad?
"Den som nämndet, han klämde´t", var ett ordspråk som var rätt populärt förr i tiden. Om du förstår vad det betyder. Men det är väl högst tveksamt.
Citera
2017-05-23, 12:47
Medlem
AndraSorterings avatar
Känns som att sidan laddar snabbare nu? Trevligt med förändring.....
Citera
2017-05-23, 12:48
Medlem
mrtowlies avatar
Mobilversionen (iPhone, chrome):

Prenumerationer ska ligga tillsammans med "aktuella ämnen" / "nya ämnen" i menyn.

Prenumerationer: Nu ser man ju inte om det tillkommit inlägg, samtliga ämnen är fetade.

Är det verkligen nödvändigt med reklam mellan var tredje inlägg typ?
Citera
Bannlyst
If it aint broke dont fix it !!!!

Jag vill ha tillbaka gamla Flashback
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Sen tycker jag det kan vara värt att uppdatera forumets mjukvara istället till Vbulletin 5 om det inte redan gjorts?

vBulletin klarar inte av att hantera forum med de besöksantal som Flashback har.
Flashback är utvecklat från vBulletin, men har byggts om för att klara dagens trafik.

admin
Citera
2017-05-23, 12:49
Medlem
Riktigt kass förändring. Dålig struktur och liknar ett billigt skräpforum som gjorts av någon random person.
Nya ämnen kommer man inte heller åt med mobilen.
Citera
2017-05-23, 12:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Skulle man inte kunna dölja hela den översta svarta tjocka raden när man skrollar ner? Den tar väldig mycket plats. Eller iaf göra den tunnare.
Även jag vill kunna dölja toppmenyn. Tacksam för tips.
Citera
2017-05-23, 12:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigTampong
Vilken hemsk design/layout för att vara ärlig... Kan man få alternativet att välja tema själv?

Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Vart fan tog min "svarta bakgrund" Flashback sida vägen...?

Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Tyckte det blev bra, men saknar mitt natt-Tema.

Som påpekats ett antal gånger i tråden (+ att det finns i meddelandet som kommer upp när man skriver ett inlägg) så kommer teman att implementeras senare.
Citera
2017-05-23, 12:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Förstoringsglaset överst på högra delen (till vänster om notifikationerna)

Tack! Den var inte lätt att hitta.

Nu krävs det vidare tre (3 !) extra klickar för att söka efter något i "detta ämne" - tidigare fanns den sökfunktionen omedelbart tillgänglig.

Det är en klar försämring.

Intrycket är att hänsynstagande till det visuella utseendet har prioriterats på bekostnad av somlig text blir svårläst och på bekostnad av funktionalitet. Sidan ska se renare ut.. och man förväntas klicka och klicka...

Det krävs ett antal extra klickar för att söka efter något i "detta ämne" och ett antal extra klickat för att via Menyn gå från den här sidan till t.ex. Politik Utrikes eller till något annat.
Senast redigerad av Meiji 2017-05-23 kl. 12:59.
Citera
2017-05-23, 12:51
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Mobilversionen (iPhone, chrome):

Prenumerationer ska ligga tillsammans med "aktuella ämnen" / "nya ämnen" i menyn.

Prenumerationer: Nu ser man ju inte om det tillkommit inlägg, samtliga ämnen är fetade.

Är det verkligen nödvändigt med reklam mellan var tredje inlägg typ?

I prenumerationer är trådar med nya inlägg understrukna.
Citera
2017-05-23, 12:52
Medlem
8711s avatar
Är väl en vanesak, så blir kanske bra. Men direkt känner man sig lite malplacerad och fel.

En sak jag direkt märker är när man väljer sida i en tråd. Tidigare kunde man klicka och välja fritt bland ett antal sidor av dom närmaste, nu är det bara en sida närmast man kan välja. Är det korrekt eller är det något annat jag tar fel på? Någonting är det som känns annorlunda
Citera
2017-05-23, 12:52
Medlem
Japhys avatar
Rent visuellt är den nya designen tilltalande, även om det kommer ta sin tid innan ögonen vänjer sig. Saknar lite dden där listen med ämnen högst upp. Den var lite mer användarvänlig än nuvarande modellen. Tidigare behövde man inte skrolla upp för att komma åt nya- och aktuella ämnen - det måste man tyvärr göra nu.

Man får ta det goda med det onda. Överlag blir det fyra haschkatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in