2017-05-23, 12:18
Medlem
tupplurarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Ska gå bättre nu, visades endast för vissa användare.
Tack, nu finns den där.
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Märkte just det. Det syntes inte för mig förut.

Men jag ser just nu ingen skillnad mellan fast och full? Och avatarerna är för mig alltjämt på höger sida. Har alltså en mac själv. Är det så att man då är fast i "mobilversionen"?

Ber om ursäkt för frågor som kan ses som dumma.
Ja, full ska ge full sidbredd så att säga, medan fast är den i mitten centrerade versionen. Funkar för mig på PC, nu.
Citera
2017-05-23, 12:18
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Lysande! Äntligen kan man använda mobilen igen, den gamla designen var värdelös och medförde att man endast skrev när man hade tillgång till dator. Framåt är alltid bättre!

Den nya designen gör att man inte skriver alls.. Det är ju jävligt mycket bättre..

Inte nog med att man har gått från två klick till sex klick för att komma dit man ska, det går inte att hitta något längre. OM man har hittat det och vet var det ligger nu, så är det sex klick nu och två klick innan.
Citera
2017-05-23, 12:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag håller INTE med om detta. Jag trodde faktumet att ens användarnamn ej längre vad synligt implementerades som en säkerhetsåtgärd och var glad när det försvann för några år sedan.

Ibland surfar man på flashback tex på jobbet eller hemma med andra runt om kring sig och då vill jag inte att mitt anändarnamn ska vara synligt.

Att ta reda på det användarnamn man är inloggad som SKA vara dolt bakom ett par klick.

Jag håller också med om detta. Inget synligt användarnamn efter login, utan man får helt enkelt gå in i profilen.
Citera
2017-05-23, 12:20
Medlem
SilentVictorys avatar
Bara använt mobilen än, men det ser helt okej.
Enda jag kan anmärka på såhär direkt är sidnavigering och sidvisningar i en tråd.

1. Visa antalet sidor i tråden, t.ex 1/20. Inte bara sidan 1 och that's it.
2. Gör det möjligt att direktnavigera sig till t.ex sidan 47 genom att bara ange det i en sökruta.
Citera
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Det finns inget "redigera alternativ" där. Det är "kontrollpanel", "min profil" etc. Jag har adblock och noscript, beror det på det?
Förlåt. Först kontrollpanel, sen redigera alternativ.
Citera
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Har problem med att hitta den "avancerade sökfunktionen" på mobila plattformar. Funkar utmärkt i webbläsare. I övrigt väldigt nöjd.

Edit: Ser nu att den ligger där men texten har samma färg som bakgrunden. Ni kanske kan ändra färgen till något som faktiskt syns. Svart text med svart bakgrund är inget bra.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-05-23 kl. 13:10.
Citera
2017-05-23, 12:21
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Var är sökfunktionen?

Vit text på svart (eller ngn annan mörk färg) botten är alltid mer svårläst... vet inte om jag har drabbats av ngn märklig inställning.

Förstoringsglaset överst på högra delen (till vänster om notifikationerna)

Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Det finns inget "redigera alternativ" där. Det är "kontrollpanel", "min profil" etc. Jag har adblock och noscript, beror det på det?

Redigera alternativ finns ju under kontrollpanelen.
Citera
2017-05-23, 12:21
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är inte det en Firefiox-funktion då?
Jag har ingen aning om teknikaliteterna. Jag vet bara att det finns sajter som lyckas få det att fungera på mac, men att Flashback inte hör till dem.
Citera
2017-05-23, 12:22
Medlem
Klemos avatar
Gillar det skarpt, är mycket bättre än innan! Good job!
Citera
2017-05-23, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
När jag besöker flashback sker det alltid i följande tre steg:

1. Mina prenumerationer
2. Aktuella ämnen
3. Allt annat

Antar att jag inte är ensam om detta.

Således måste prenumerationer finnas tillgänglig med ett klick på startsidan! Tex till höger om "Taggar" högst upp. Att lägga den under drop-down menyn till höger är inte användarvänligt för en sådan viktig funktion.

Jag tyckte det var bäst där den låg innan, längst ner. När man läst klart en tråd tryckte så fanns länken där direkt och man kom snabbt till prenumerationerna. Lägger dom den bredvid taggar så syns den inte förrän man rullat högst upp på sidan eftersom den menyn döljer sig när man rullar ner.
Citera
2017-05-23, 12:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag håller med om kritiken, och anser att detta är något som bör åtgärdas på något sätt.
Osäker på hur, då det finns en del problem med den strukturen. Men det ska vi lösa på något sätt.

admin

Apropå det - i Firefox - så om jag har det på 120 procent storlek, som är min standard på alla sidor (på vissa är det mer för att texten ändå är liten) och på Flashback har jag alltid haft 120 procent, så får jag inga ämnen där uppe i rad.

Går jag ner till 110 procent eller mindre, så får jag ämnen där uppe, men då mindre text. Skulle vi inte på en PC alltid kunna få ha ämnen där uppe, oavsett inzoomningssiffra på webbläsaren?
Citera
2017-05-23, 12:24
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Lite jobbigt att "aktuella ämnen, nya ämnen, nya inlägg, taggar" helt försvinner och ersätts med en vit flashbacklogga när man scrollar neråt i trådarna, och att man måste scrolla upp till toppen av tråden för att de ska dyka upp igen om man vill klicka på dem. Den svarta bakgrunden borde även ha varit grå eller nått för att smälta in bättre, för den känns lite störande. Gillade den gamla designen bättre, men den nya kan säkert bli bra med lite småjusteringar.

Det är flera som påpekat detta i tråden. Både att Aktuella ämnen m.m. försvinner, och valet av svart bakgrund.
Har gjort en notering om detta, och ska se vad vi kan hitta på.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in