2017-05-23, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Ska gå bättre nu, visades endast för vissa användare.

Märkte just det. Det syntes inte för mig förut.

Men jag ser just nu ingen skillnad mellan fast och full? Och avatarerna är för mig alltjämt på höger sida. Har alltså en mac själv. Är det så att man då är fast i "mobilversionen"?

Ber om ursäkt för frågor som kan ses som dumma.
Citera
2017-05-23, 12:13
Medlem
Folkkamrats avatar
Även om jag ogillar förändringar så hade jag faktiskt inte klagat på något här - om det nu inte vore för sidan "aktuella ämnen" som blivit uppdelad på fyra sidor!

Man har ju ofta suttit och scrollat ner från "nyheter" till "övriga ämnen" på ett smidigt, snabbt sätt. Det är något man är så van vid och inte direkt något man kände behövde uppdateras, eller om vi ska vara ärliga här, nedgraderas!

Nej, fixa till sidan "aktuella ämnen" igen så att man kan scrolla sig igenom allt, tack!
Citera
2017-05-23, 12:13
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Hur får man 100% sidbredd och var är verktygsikonen?
Lille nedåtpilen allra längst till höger på den svarta "bannern". Där går du in på "redigera alternativ" och kan ställa in sidbredd.
Citera
2017-05-23, 12:14
Medlem
Coolt, hur byter man tillbaka till den gamla?
Citera
2017-05-23, 12:15
Medlem
Kan nog bli bra, bara man vänjer sig.

En detalj är jag dock lite missnöjd med, men det kan ju vara jag som inte hittar rätt också:
Trådar som växer fort (vissa trådar i ABoK exempelvis) blev plötsligt lite besvärliga. Tänk att du är på sidan 200 när du loggar ut. Hel dag på jobbet. Du kommer hem, loggar in, vill läsa ikapp men upptäcker att tråden nu är 370 sidor lång. Då är det väldigt bra att kunna bläddra fram (eller bak) 10 eller 50 sidor i taget i stället för att som nu bara kunna bläddra en enda sida åt gången. Eller kan man det även i nya designen fast jag inte hittar det?
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Lysande! Äntligen kan man använda mobilen igen, den gamla designen var värdelös och medförde att man endast skrev när man hade tillgång till dator. Framåt är alltid bättre!

Hur har du inte kunnat göra det? Jag har aldrig haft problem med Flashbacks sida på mobilen, och heller inga problem med att skriva inlägg. Kör med en Sony med telefonens standardwebbläsare, har du iPhone eller något annat dräggel som käbblar?
Citera
Medlem
Forzos avatar
Bra med bättre funktionalitet för mobiler och surfplattor (även om det fungerade helt ok innan också) men jag klarar verkligen inte av den nya designen. Inget ont om just Flashback men hela trenden med platt layout osv tycker jag är vedervärdigt. Hoppas ni lägger till teman så man kan få tillbaka den gamla designen eller åtminstone något som liknar den, nu påminner allting alldeles för mycket om Windows 8...

EDIT3: Väldigt irriterande att aktuella ämnen har olika flikar, lägg allting efter varandra som det var innan. Sitter man på mobilen så måste man först bläddra ner för att se alla nyheter, sen bläddra upp till toppen igen och klicka på nästa flik. Med 4 flikar blir det väldigt mycket onödigt scrollande om man bara vill få sig en snabb översikt om vad som händer, något jag gör flera gånger per dag.
Senast redigerad av Forzo 2017-05-23 kl. 12:23.
Citera
2017-05-23, 12:16
Medlem
Somatons avatar
"Ursprungligen postat av Lazybones
Något som emellertid kan vara bra att åtgärda är att man inte ser vilken användare man är inloggad som. Man ser det inte ens om man klickar på dropdown-menyn, utan det tar två klick. Kanske en liten grej men det vore skönt att se sitt namn direkt när man kommer till forumet."

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bra poäng.
Jag gör en notering om detta, och ser till att det blir fixat.

admin

Jag hoppas inte att det innebär att användarnamnet kommer bli synligt hela tiden. Det finns många "bakom-ryggen-människor" som jag gärna ser är ovetandes om mitt nick på FB.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Var är sökfunktionen?

Vit text på svart (eller ngn annan mörk färg) botten är alltid mer svårläst... vet inte om jag har drabbats av ngn märklig inställning.
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag har upptäck en extremt stor svaghet i den nya designen, när man t.ex. vill läsa en stor tråd i "Aktuella ämnen" som har 1 miljon + visningar blir det extremt jobbigt att klicka så att man inte kan skumma igenom sidorna snabbare, förstår ni vad jag menar? Låt säga att man inte hunnit med och uppdaterat sig vid en viss händelse och man vill läsa om det här på flashback, en tråd som redan har 1+ miljon visningar med 200+ inlägg, så blir det rätt jobbigt att komma till en tråd med 100 sidor och bara kunna läsa "1,2, >> (vilket betyder sista sidan)...Innan kunde man skumläsa när det såg ut såhär: Sida; "1,2,3,4,5,6,11, >>" tryckte man då på sida 11, kom andra sidor upp som alternativ: "11, 12, 13,14,15,21, >>"...Det tillåter alltså inte den nya designen överhuvudtaget vilket gör trådar ännu mer svårlästa och man blir på något sätt extremt stressad över att inte kunna kolla igenom en tråd på ett effektivt sätt. Det måste ni ändra, jag brukar för det mesta inte läsa hela trådar utan skumläsa dessa efter händelser..Det är en stor svaghet som ni måste fixa till. Annars är risken stor att man inte läser lika mycket på FB längre..Man blir snarare stressad då.

Jag håller med om kritiken, och anser att detta är något som bör åtgärdas på något sätt.
Osäker på hur, då det finns en del problem med den strukturen. Men det ska vi lösa på något sätt.

admin
Citera
Medlem
Jag skulle gissa att den nya designen kommer att minska antalet besök under dels pendlingstid och dels arbetstid. Detta på grund av att det nu alltid är en Flashback-logotyp synlig på ens skärm, vilket jag skulle gissa att många inte vill skylta med för kollegor som går förbi på arbetsplatsen, eller för medpassagerare när man mobilsurfar i tunnelbanan. Något att reflektera över.
Citera
2017-05-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Längst upp till höger (en liten pil)

Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Lille nedåtpilen allra längst till höger på den svarta "bannern". Där går du in på "redigera alternativ" och kan ställa in sidbredd.

Det finns inget "redigera alternativ" där. Det är "kontrollpanel", "min profil" etc. Jag har adblock och noscript, beror det på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in