Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag har ingen skiss hur saker fungerar men försöker att lära mig och ifrågasätta sanningar jag tidigare levt med.
Börja då med något som inte uppenbart är hittepå annars kommer du bara få din tidigare världsbild cementerad då detta är uppenbara feberdrömmar.
Vi kan börja med de enklaste frågorna man Alltid måste ställa sig och börja letandet efter alternativa sanningar ifrån, Varför? Vem tjänar på det? Vad skulle förändras för "oss" om detta vore sant?
I detta fall, FE, ?, Ingen, inte ett skit....
Bara där inser man att det inte är någon idé att fortsätta men måste man så kan man gå lite mer praktiskt tillväga och bara titta på horisonten, där sprack ju FE.......
Men föralldel, dröm vidare, kanske just du skapar den nya seintologirörelsen som baserar sin tro på FE istället och med massor med följare som är villiga att lägga en stor del av sin inkomst i dina fickor så får vi andra ett svar på fråga 2 och du får en skön ålderdom, för är det Något vi vet så är det att de som blint tror är de som är svårast att övertyga om sanningen så när du väl fått dina följare är du på det gröna..Lycka till