2017-05-23, 11:43
Medlem
Jag som älskade den tidigare versionen. Denna är katastrof för mig pga att den tvingar på mobilversionen som känns instängd då bredden på mobilen gör sidan jätteful och trång. Rip Vi lever i 2017. Detta är att gå tillbaka till 90 talets mobiler. Funderar på om kodarna hade mobiler då. Annars skulle de inte tycka detta var nyskapande.
Senast redigerad av MRZnr1 2017-05-23 kl. 11:46.
Citera
2017-05-23, 11:44
Medlem
Flufffens avatar
Har bara ett klagomål och det är att man nu tvingas scrolla upp för att kunna klicka på "Aktuella ämnen" etc. Känns och ser bra ut annars. 9/10 FB-dasar.
Citera
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Visst bör man först läsa tråden, men nu börjar den bli lång. Väljer att säga

Snyggt!

Lägg gärna in kort sammanfattning någonstans (FAQ?) om var man hittar de gamla funktionerna. Saknar än så länge

1. Notifikationer (på mobil!)
2. Trådverktyg som t ex att hitta egna inlägg i en tråd
3. Kunna byta till PC-version

Är nog lite otålig. NU dök det upp en massa mer saker när man klickar på de tre röda prickarna, bl a notifikationer.
Citera
Medlem
Aktuella ämnen ser ju förjävlig ut. Texturerna och olika färger på ikonerna gör ju att man tappar intresset direkt. Ser nästan ut som familjeliv. Först tar man bort Flashbacks bästa funktion heta ämnen och nu detta.

Jag antar att det inte kommer finnas en funktion för att få tillbaka gamla?
Citera
2017-05-23, 11:45
Medlem
franges avatar
Jag är också skeptisk - inte för att det är något specifikt fel jag hittat eller stört mig (nämnvärt) på, men jag är extremt konservativ och vill ha saker som det alltid varit. Just den riktigt simpla millenieskifts-htmlkodning-känslan har jag alltid gillat - inte minst för att det varit så simpelt och lättläst - och aldrig varit några problem att ladda sidan även när man har annat på gång som segar ner uppkopplingen.

Sedan avskyr jag när det skall vara "häftigare" , "ungdomligare" och så vidare. Börjar ni lägga in löjliga animeringar och grafiska fånerier som många andra sidor kör med så kommer jag begå knullmord på löpande band på grund utav vrede!
Citera
2017-05-23, 11:47
Medlem
nimbras avatar
Detta var inte bra, vad var det för fel på den gamla layouten.
Jag kan inte förstå varför det skall klabbas med allt.
Citera
2017-05-23, 11:47
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
På mobilversionen hittar jag ingen knapp/länk för PM, Mina citerade inlägg, Logga ut.

Du hittar den under de tre prickarna längst upp till höger. Citerade inlägg kommer fram om du maximerar "Mitt konto".
Citera
2017-05-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Är nog lite otålig. NU dök det upp en massa mer saker när man klickar på de tre röda prickarna, bl a notifikationer.

Tidigare behövde man inte klicka på något för att se om någon citerat ens inlägg. Detta nya var genomtänkt. Not.
Citera
Medlem
yggdrazils avatar
Jag har lite mindre skärm, går det att slippa två*menyrader? Innehållet ryms ju på*en rad.
Citera
Medlem
tupplurarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det styrs automatiskt av sidbredden.

Längst upp har du en drop down-meny som heter "Sidbredd". Där väljer man det.
Antingen är jag också helt blind eller så är det en bugg som döljer denna för somliga?

http://tinypic.com/view.php?pic=wb5rgo&s=9 Så ser min kontrollpanel ut.

Stort tack för att ni döljer användarnamnet bakom en meny. Skönt om man får oväntat besök och glömmer logga ut eller, som nu, när man ska posta en skärmdump. Tidigare fanns en större risk att outa sig själv IRL.

För övrigt får de färgglada prickarna det att kännas som om jag skulle ha surfat in på Aftonbladet eller Expressen.
Citera
Medlem
Schnyggves avatar
Skeptisk...men man vänjer sig väl, men det är så litet! vill kunna ha full sidbredd! Nu är det så litet och bara massa döyta omkring...lyckades manövrera mig fram till det och fick välja mellan full och fast, provade fast, hände inte ett skit! har haft 100 sidbredd sedan dag ett! Annars fint!
Citera
2017-05-23, 11:50
Medlem
thegodalmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejad
När du klickat på sökverktyget så finns det en liten pil där kan du välja var du ska göra din sökning.

ja...va ju inte så smidigt dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in