2017-05-23, 11:29
Medlem
sigalass avatar
Kan man inte ordna så man kan välja vilken version så borde ni ta fasta på medlemmarnas åsikter och lägga olika saker.
Citera
2017-05-23, 11:30
Medlem
Sen tycker jag det kan vara värt att uppdatera forumets mjukvara istället till Vbulletin 5 om det inte redan gjorts?

Blääää för denna design
Citera
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Avatarerna känns som den största förlusten för mig just nu. Dels, som sagt, att de blivit så små att de i princip blir meningslösa. För mig på en MacBook Pro 13 blir de mindre än en fingernagel. Sen läser jag alltså namnet först, naturligt nog, då detta står till vänster. Men då jag omedelbart vill/behöver koppla namnet med en avatar måste jag sedan titta till höger. Sen kan jag läsa posten. Jag måste alltså "hoppa" med blicken på ett rätt störande sett, vilket gör läsandet mycket mindre njutbart.

Detta må synas som en petitess, men jag tycker det gör stor skillnad. Och detta tror jag heller inte bara är en vanesak, som är fallet med var prenumerationerna är placerade, o dyl.

Eller är detta bara en inställningsgrej, som det fetade av admin4 här ovan tycks indikera?
Det styrs automatiskt av sidbredden.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag ber om ursäkt för att jag är lite trögfattad, men jag hittar inte hur jag ändrar detta på "kontrollpanelen". Jag ser "alternativ för ämnesvisning" och annat, men inget om sidbredd. Någon som kan hjälpa?
Längst upp har du en drop down-meny som heter "Sidbredd". Där väljer man det.
Citera
Medlem
TarzansFarsas avatar
Att ta bort exakt tiddatum och lägga till med timmar istället var ganska korkat. Samt när man kollar i nya ämnen så måste man scrolla något oändligt istället för att ha allt i mindre text men behöver scrolla så mycket. Så tillbaks med exakt tiddatum och mindre text på trådnamn så hade jag varit nöjd.
Citera
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Sekunderar detta.
Saknar också funktionen att kunna se underforumen utan att behöva klicka på huvudforumen, d.v.s. kunna se Litteratur utan först behöva klicka på Kultur t.ex.
Citera
2017-05-23, 11:31
Medlem
Libertarismuss avatar
Färgerna på Aktuella ämnen såg ju inte bra ut. Känns som ett barnforum.

Kanske dags att införa en gilla-knapp också?
Citera
2017-05-23, 11:31
Medlem
Ferhs avatar
Att varje forumsdel ska ha en egen färg är ju en rätt bra idé förresten, men valet av färger är lite dåligt, för det är väldigt lätt att blanda ihop flera av dem, till exempel så finns det ju tre nyanser av orange. Så några av färgerna borde bytas ut mot andra färger.
Citera
2017-05-23, 11:32
Medlem
Epimaness avatar
Själva designen struntar jag i, men vad är det för förändringar under huven så att säga?
Citera
Medlem
sigalass avatar
Fick denna då jag skulle till sista sidan om terrordådet

Flashback Forum
Tillfälligt fel. Var vänlig försök igen.

XID: 2106751174
Citera
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigalas
Kan man inte ordna så man kan välja vilken version så borde ni ta fasta på medlemmarnas åsikter och lägga olika saker.
Det är precis det denna tråden är till för - vi lyssnar på åsikter.
Citera
Medlem
Servals avatar
Katastrof, hela sidan ser riktigt amatörmässig ut nu.
Citera
2017-05-23, 11:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att ha "Prenumerationer" i den översta raden skulle vara en bra grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in