2017-05-23, 10:53
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oberoendemedia
Blev mycket svårare att snabbt urskilja vilka ämnen som blivit lästa.

Överlag känns sajten mer "svårläst" än tidigare.

Benägen att instämma, dessutom hade jag hellre sett att aktuella läsare just nu hade varit fetmarkerat under Aktuella Ämnen och att totalt antal visningar hade varit gråmarkerat i mindre typsnitt.
Citera
2017-05-23, 10:54
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Jag saknar länken till prenumererade ämnen längst ner. Var hittar jag den nu?

Under pilen högst upp till höger.

admin
Citera
2017-05-23, 10:54
Medlem
Ser bra ut

Vet inte varför det behövde bytas design men det ser bra ut och lättare att naviger ai mobilen.
Citera
2017-05-23, 10:55
Medlem
OvissFramtids avatar
Jag tycker att det ser lite svårnavigerat ut, i och med att den övre rubriken ändrats. Jag såg först inte de översta rubrikerna med "aktuella ämnen osv" först, visst det är ju inte konstigt när man inte är van men det ser lite flummigt ut på något sätt: "oordnat" om jag kan beskriva det så. Jag gillade den gamla bättre, jag är däremot inte helt emot förändringar men den nya layouten känns inte så bra...Den gamla kändes mer originell :/ Den nya känns mer digitaliserad på något sätt, vilket inte skapar samma fröjd att läsa på sidan.
Citera
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzpac
Du har ämnesverktyg till höger om svaraknappen längst upp i ett ämne, där finns "prenumerera på detta ämne". Samma för forum.

Jag upptäckte det, det är bara lite förvirrande i början, men man ska nog lära sig hitta i sinom tid
Citera
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Jag menar genvägen längst upp på sidan. Löser det tillfälligt med ett bokmärke i bokmärkesfältet.

Jag hittade "top", den var inte så uppenbar att jag såg den direkt, men nu när jag vet var den sitter så blir den nog bekvämare än den förra.

Genvägen till kontrollpanelen finns ju kvar (längst upp till höger), där kan du välja dina prenumerationer.
Citera
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Jag tycker det är lite svårare att se skillnad mellan lästa och olästa trådar. Det var större kontrast mellan den fetade och ofetade texten tidigare.

Det här har jag också märkt av. Ser gärna en tydligare sklllnad mellan läst och oläst.
Citera
Medlem
knullklassons avatar
På mobilversionen hittar jag ingen knapp/länk för PM, Mina citerade inlägg, Logga ut.
Citera
2017-05-23, 10:56
Bannlyst
Usel uppdatering, lämnar härmed flashback för gott.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har inte tagit ställning till vilka teman som ska finnas än.
Men vi planerar att erbjuda flera versioner.

admin

Okej. Menade mer att man kunde få välja den gamla design och denna, borde väl kunna gå att införa tillsammans med andra teman?

Dock tycker jag att hela charmen med Flashback har försvunnit och det var den gamla design som fick FB att kännas så speciellt och spännande.
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är väl inget annat än utseendet som ändrats?

Den största ändringen är i koden. Dvs. hur forumet är uppbyggt.
Detta gör att vi i framtiden kan förbättra sidan betydligt snabbare, och erbjuda funktioner som innan var omöjliga.

admin
Citera
Medlem
Slottsherres avatar
Estetiskt en klar försämring. Ser billigt och lite amatörmässigt ut.
Det praktiska har jag inte hunnit granska än, men det funkar säkert när man vant sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in