2017-05-22, 21:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
DIF torskar ett tvillingderby IGEN. Det är ta mig fan helt sanslöst vad uselt DIF är i derbyn alt. hur stark AIK visar sig vara.

Nu tar jag en paus från denna tråd tills vi vunnit ett derby, en vacker dag kanske jag återkommer.. Men nu är en lång era över. Har skrivit i dessa trådar sedan 03-04 men jag pallar helt enkelt inte mer.
På återseende 2025 eller nåt när vi vinner ett derby mot IK Frej~
Citera
2017-05-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu tar jag en paus från denna tråd tills vi vunnit ett derby, en vacker dag kanske jag återkommer.. Men nu är en lång era över. Har skrivit i dessa trådar sedan 03-04 men jag pallar helt enkelt inte mer.
BP går ju säkert upp i år. Då har ni chansen redan 2018
Citera
2017-05-22, 21:33
Medlem
simonvps avatar
Nu har jag varit så smutsig och fokat på mina två hatlag så jag måste göra bajen-kopplingar för att rena mig själv. Nog var väl aiks vinst idag "grisigare" än vad vår vinst var mot dem?

Svårdefinierat kanske om vad som är mest grisigast, men tycker ändå vi släppte till färre chanser i den matchen än vad aik gjorde idag. Sen är ju aiks backlinje, med Nyholm i spetsen, speltekniskt tusen gånger skickligare än vad vår är, men som laginsats tycker jag vi försvarade oss bättre. Sen kanske aik var sämre på att föra den matchen än vad dif var på att föra idag, vad vet jag...

Två raka hemmamatcher nu, jävlar vad jag ska skrika halsen av mig 4/6!
Citera
2017-05-22, 21:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Äh kom igen. Dig om någon vill man ha kvar

-

Trodde inte ett förbannat skit på oss idag. Med Goitom & Haukur skadade samt Sundgren & Linnér avstängda samtidigt som Djurgården har full trupp och kanske allsvenskans bästa spetskvalité. När Pertan gick ut skadad var man övertygad om att den där jävla förlusten skulle komma.

Lite flyt vid Therns mål men den defensiva insatsen vi visar upp efter målet är närapå strålande, Stams insats och glädjetårar vid slutsignalen är nånting man sent kommer glömma. Nu mår man!
Citera
2017-05-22, 21:46
Medlem
Lurigfaxs avatar
Finns inte så mycket att säga. Kuk.
Citera
2017-05-22, 21:55
Medlem
fjiskens avatar
Fyfan vad skönt att stipe är avstängd nästa match. Varför saletros inte får spela är ett jävla under.. Förnya omgående och lova mer speltid. Affane gör det riktigt bra i sin roll, K.Olsson likaså, fortsätt så.
Citera
2017-05-22, 22:22
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu har jag varit så smutsig och fokat på mina två hatlag så jag måste göra bajen-kopplingar för att rena mig själv. Nog var väl aiks vinst idag "grisigare" än vad vår vinst var mot dem?

Svårdefinierat kanske om vad som är mest grisigast, men tycker ändå vi släppte till färre chanser i den matchen än vad aik gjorde idag. Sen är ju aiks backlinje, med Nyholm i spetsen, speltekniskt tusen gånger skickligare än vad vår är, men som laginsats tycker jag vi försvarade oss bättre. Sen kanske aik var sämre på att föra den matchen än vad dif var på att föra idag, vad vet jag...

Två raka hemmamatcher nu, jävlar vad jag ska skrika halsen av mig 4/6!

Nåja vid er insats mot AIK var det ju ett mirakel att ni ens fick ett skott på mål, än mer att ni gjorde 2 mål. Hammarby den matchen höll knappt superettanklass i annat än mittbacksspelet.
Citera
2017-05-22, 22:30
Medlem
Citat:
Har ni inte Bajen nu efter Eskilstuna?

Varför får Stipe spela?

Står Stam mot Malmö?

Är Thern en flop - bortsett turmålet?

Eero är inte så dum?

Nyholm och Olsson är bra rekryterat?

Affane levererade, men är liten?

Visst fan borde det varit straff för Väisinen?

Varför sex minuters tillägg?

Hur fan kunde det vara 7 gula mot Örebro men bara 1 i denna?
Citera
2017-05-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Bollinnehav på typ 70% till Sundsvall men ändå 0-4. Galet! Men jag klagar inte.

Däremot undrar jag, som många gånger förr, varför Lennartsson dels väntar så infernaliskt länge med att byta när man så tidigt leder med 3 mål, och dels varför han inte byter in Lawson eller Erlingmark (och inte ens har med Ohlsson på bänken?). Är tröttsamt att se MSD bytas in med 7 minuter kvar, vad fasen får han ut av det?

JL är som ett klockverk, man behöver inte kolla matchtiden, man vet den på ett ungefär då han alltid gör samma byten i exakt samma tidsintervall.

Sedan tröttnar jag knappast på att Martin byts in, 1) gör typ aldrig ett misstag, åtminstone inte misstag som kostar poäng, 2) otroligt laglojal 3) bra defensivt 4) poängspelare.
Citera
2017-05-22, 22:36
Medlem
Hoppas att det kommer kännas riktigt förjävligt för alla gårdare att vakna upp imorgon och försöka orka att dra till jobbet eller plugget. Att dom känner en sån där tung hopplöshet med en vanlig vardag imorgon efter en derbyförlust kommer göra mig riktigt nöjd... hade bara lust att skriva det.
Citera
2017-05-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har ni inte Bajen nu efter Eskilstuna?

Varför får Stipe spela?

Står Stam mot Malmö?

Är Thern en flop - bortsett turmålet?

Eero är inte så dum?

Nyholm och Olsson är bra rekryterat?

Affane levererade, men är liten?

Visst fan borde det varit straff för Väisinen?

Varför sex minuters tillägg?

Hur fan kunde det vara 7 gula mot Örebro men bara 1 i denna?

För att ishizaki låg och maskade i 4,9 minuter och sedan maskades det ytterligare 1 minut när ni skulle lägga er frispark på övertid
Citera
2017-05-22, 22:45
Medlem
Fyfan fyfan fyfan... Vet inte vart man ska börja.

Vilket jävla antiklimax på Norrporten..

70 JÄVLA PROCENT BOLLINNEHAV OCH VI TORSKAR MED 0-4 ?

För en gång skull var det fan plusgrader och inte några jävla stormbyar på denna sketna jävla arena.
Kom hem efter en tung dag på jobbet, Man ser fram emot en trevlig tillställning. Knäppte ett par öl. På med matchtröjan och solglajjorna och man vandrade ner till arenan med en bra känsla.

Man lämnade den helt förkrossad...

Gif Sundsvalls offensiv och effektivitet är ungefär lika imponerande som Joel Cedergrens målfacit i GIF. 1 Mål på 150 matcher.

Fan dags för Urban att värva någon eller några offensiva spelare innan detta skepp når marianergraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in