2017-05-22, 16:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Måste väl vara första gången på över 10 år som Djurgården har likvärdig kvalité i truppen som AIK? Ett derby är ju alltid ett derby. Det sämre laget har alltid möjligheten att vinna. Men nu känns det ju som att lagen möts på samma villkor så att säga.

Ja, med bättre momentum för dif. Mrbati, Engvall, Eriksson och Källström smäller högre för mig än vad Krpic, Markanen, Olsson och Thern gör.

Det tror nog Norling också, och just därför kommer han att gå för kryss
Citera
2017-05-22, 16:45
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Lättare att komma runt där, tänker jag. Pekings ytterbackar är inte de vassaste bakåt. Wahlqvist är duktig men rätt långsam, och Telo är i största allmänhet rätt medioker bakåt (även om han ofta kommer undan med sin snabbhet).

Innermittfältet med Sjölund och Dagerstål är desto starkare defensivt. Blir inte samma ytor där och betydligt mer svårjobbat än det är att komma runt på kanterna. Ni lyckades ju även göra ett mål via just inlägg. Visst, ni hade väl kunnat överbelasta mittplan för att kunna spela igenom där, men då är ju risken att Eliasson/Bärkroth får betydligt större spelrum vilket kanske inte är att rekommendera i deras rådande form.

Visserligen målade vi efter ett inlägg, men det var ett jävla kladd i straffområdet innan målet istället för en klockren nick.
Såg likadant ut mot Bajen och alla som såg den matchen såg hur veka vi är i luftrummet för stunden.

Hur ser det ut för AIK rent avstängningsmässigt? Hade inte varit helt fel med ett par avstängda AIK:are samt trötta ben efter derbyt mot Malmö
Citera
2017-05-22, 17:15
Medlem
Citat:
Måste väl vara första gången på över 10 år som Djurgården har likvärdig kvalité i truppen som AIK? Ett derby är ju alltid ett derby. Det sämre laget har alltid möjligheten att vinna. Men nu känns det ju som att lagen möts på samma villkor så att säga.

AIK har ju inga målgörare, hade dom haft en duktig, målfarlig anfallare som behärskar djupledsspelet, typ Engvall(nu när han är i form, han kommer snart bli skadad, alternativt tappa formen), så hade jag haft dom som favoriter, för Djurgården går att såra ordentligt i omställningar, och AIKs defensiv är som vanligt tight som fan, men nu har ju AIK gjort hela 7 mål på 8 matcher, vilket tom är färre än Blåvitt, så jag får nog säga att jag håller DIF som favoriter.
Citera
2017-05-22, 17:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Visserligen målade vi efter ett inlägg, men det var ett jävla kladd i straffområdet innan målet istället för en klockren nick.
Såg likadant ut mot Bajen och alla som såg den matchen såg hur veka vi är i luftrummet för stunden.

Hur ser det ut för AIK rent avstängningsmässigt? Hade inte varit helt fel med ett par avstängda AIK:are samt trötta ben efter derbyt mot Malmö

Eero, Thern, Stipe V står på 2 varningar inför kvällens match. Linnér och Sundgren kommer tillbaka.
Citera
2017-05-22, 17:23
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:

Djurgården har haft en bättre trupp än Hammarby, men torskat ändå.
Citera
2017-05-22, 18:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, med bättre momentum för dif. Mrbati, Engvall, Eriksson och Källström smäller högre för mig än vad Krpic, Markanen, Olsson och Thern gör.

Det tror nog Norling också, och just därför kommer han att gå för kryss

Helt ärligt går väl Norling alltid för kryss i de flesta matcher?
Nu stänger jag av mobilen, ses i bakfyllan~
Citera
2017-05-22, 18:18
Medlem
Gustavoss avatar
Blir ett spännande derby ikväll. Djurgården fick bara 1-1, och såg såvitt jag förstått det ganska bleka ut senast mot J-södra, kanske påverkar det formen som fram till dess varit väldigt fin?
AIK har å andra sidan sett ganska bleka ut under en längre period rent spelmässigt även om de fått reslutat med sig i matcherna mot t.ex ÖSK och Halmstad.
Djurgården får ändå ses som favoriter, men jag tror på 2-1, Nisse Johansson avgör i 89e på en hörna

En tanke som slog mig är att jag verkligen inte kan förstå varför media väljer att intervjuva Rosenberg varenda jävla gång. Han verkar ju fullständigt jävla verklighetsfrånvänd, varenda jävla gång han blir intervjuvad efter en match så är hans verklighetsuppfattning förvriden både vad det gäller domslut och matchbild.
Citera
2017-05-22, 18:22
Medlem
Roligt att folk fortfarande tror på dif inför derbyn. Gnagare som tippar på dif kan jag ha förståelse för då jag är likadan men övriga måste ju inse att dif oavsett trupp och förutsättningar inte är kapabla att vinna ett derby.
Citera
2017-05-22, 19:09
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Blir ett spännande derby ikväll. Djurgården fick bara 1-1, och såg såvitt jag förstått det ganska bleka ut senast mot J-södra, kanske påverkar det formen som fram till dess varit väldigt fin?
AIK har å andra sidan sett ganska bleka ut under en längre period rent spelmässigt även om de fått reslutat med sig i matcherna mot t.ex ÖSK och Halmstad.
Djurgården får ändå ses som favoriter, men jag tror på 2-1, Nisse Johansson avgör i 89e på en hörna

En tanke som slog mig är att jag verkligen inte kan förstå varför media väljer att intervjuva Rosenberg varenda jävla gång. Han verkar ju fullständigt jävla verklighetsfrånvänd, varenda jävla gång han blir intervjuvad efter en match så är hans verklighetsuppfattning förvriden både vad det gäller domslut och matchbild.

Du svarar på din fråga själv, fotboll är, bland annat, underhållning och Rosengård bjuder omedvetet på detta.
Citera
2017-05-22, 21:02
Medlem
Gustavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du svarar på din fråga själv, fotboll är, bland annat, underhållning och Rosengård bjuder omedvetet på detta.

Jag förstår poängen även om jag själv har svårt att se ett underhållningsvärde, tycker snarare att det är obehagligt att se. Men tror du verkligen att media tänker så? Jag tänker mig att de vill intervjuva en välkänd spelare som varit med länge, de gånger det inte finns någon enskild spelare i MFF som gjort något särskilt som avgjort matchen.

Det är verkligen en mysig känsla sin infinner sig när det går dåligt för de spelare jag anser vara jobbiga jävla töntar. Rosenberg igår, Engvall idag. Pricken över i skulle vara om Linnér blir petad i nästa match!
Citera
2017-05-22, 21:02
Medlem
zebra121s avatar
DIF torskar ett tvillingderby IGEN. Det är ta mig fan helt sanslöst vad uselt DIF är i derbyn alt. hur stark AIK visar sig vara.
Citera
2017-05-22, 21:09
Medlem
RedRocs avatar
Bollinnehav på typ 70% till Sundsvall men ändå 0-4. Galet! Men jag klagar inte.

Däremot undrar jag, som många gånger förr, varför Lennartsson dels väntar så infernaliskt länge med att byta när man så tidigt leder med 3 mål, och dels varför han inte byter in Lawson eller Erlingmark (och inte ens har med Ohlsson på bänken?). Är tröttsamt att se MSD bytas in med 7 minuter kvar, vad fasen får han ut av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in