2017-05-20, 08:45
  #7057
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
(FB) Avstängningar och bannlysningar
Det där är inget svar utan en undanflykt. Det står fortfarande avstängd under användaren som är berömd här Lemasive. Han är bannad för all tid och evighet. Samma står det under en användare som är avstängd en vecka. Detta är idiotiskt och borde vara fixat 2017.

Admin borde fixa så det står bannlyst under dom som faktisk är det och avstängd under dom som är temporär avstängda. Nu vet jag att admin på denna sida har gjort det till sin sak att skita i vad användarna tycker samt inte svara på pm så jag förväntar mig ingen reaktion i detta fall heller.
Mer troligt en varning för ot för detta inlägg.
Citera
2017-05-20, 09:15
  #7058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Det där är inget svar utan en undanflykt. Det står fortfarande avstängd under användaren som är berömd här Lemasive. Han är bannad för all tid och evighet. Samma står det under en användare som är avstängd en vecka. Detta är idiotiskt och borde vara fixat 2017.

Admin borde fixa så det står bannlyst under dom som faktisk är det och avstängd under dom som är temporär avstängda. Nu vet jag att admin på denna sida har gjort det till sin sak att skita i vad användarna tycker samt inte svara på pm så jag förväntar mig ingen reaktion i detta fall heller.
Mer troligt en varning för ot för detta inlägg.

Det diskuteras i (FB) Vad är Bannlyst? /Mod. Där ges inte heller något tydligt svar på varför det står Avstängd även för permanent bannade.
Citera
2017-05-21, 06:39
  #7059
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det diskuteras i (FB) Vad är Bannlyst? /Mod. Där ges inte heller något tydligt svar på varför det står Avstängd även för permanent bannade.
Vilken överraskning
Citera
2017-05-22, 21:59
  #7060
Medlem
Jag kommer inte ihåg vart man kan läsa om notisar. Jag har över 200inlägg och undrade när jag får den.
Citera
2017-05-22, 22:12
  #7061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Jag kommer inte ihåg vart man kan läsa om notisar. Jag har över 200inlägg och undrade när jag får den.

Du måste även ha varit medlem i 6 månader.
Citera
2017-05-22, 22:13
  #7062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Du måste även ha varit medlem i 6 månader.

Aha.. det suger då
Citera
2017-05-23, 11:00
  #7063
Medlem
swebarbs avatar
var tog teman vägen? vill ha mitt svarta tema
Citera
2017-05-23, 11:13
  #7064
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
var tog teman vägen? vill ha mitt svarta tema

Den nya designen diskuteras i egen tråd, och ja, Teman kommer att implementeras senare

(FB) Flashback 17 - ny design, nya möjligheter
Citera
2017-05-23, 19:46
  #7065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
På senare tid har jag irriterats av att man alltid hamnar överst på föregående sida när man backar.

Ex. man är långt ner på en sida på forumet, klickar på en tråd för att läsa. När man läst klart och backar tillbaka till föregående sida så hoppar den automatiskt så man hamnar överst på den sidan, och man får leta sig nedåt på sidan för att hitta var man var och börja om, förbannat irriterande. Detta sker på Safari och iOS men inte på OS X.

Tidigare backade man och hamnade exakt där man var innan, även om det var längst ner på föregående sida.

Varför är det så här irriterande dumt nu? Är det nåt som Flashback valt för att man ska tvingas se en massa reklam, eller är det nåt knas på själva forumet, eller är det Apple som behöver fixa nåt i Safari?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nä, det är inte min dator...

På min dator, Mac med Safari och OS X funkar det som jag vill

På min iPad med iOS så hoppas det till början när jag backar, och det är irriterande.



Spelar ingen roll om jag sveper bakåt eller klickar på bakåtpil, hamnar överst på föregående sida oavsett var jag var på den.

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det är din enhet som orsakar detta, inte Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
+1 på det st0ckis skriver, jag upplever inte det problemet varken på dator eller mobil

Bumpar denna, och kan upplysa om att nu när forumet är omdonat, så är fenomenet jag frågade om borta. Nu hoppar det inte upp till toppen när jag backar, utan jag hamnar på föregående sida exakt där jag var innan och inte överst på sidan.

Skönt, och det tyder på att det antagligen var nåt med gamla forumet som ställde till det, och inte enbart berodde på min enhet.
Citera
2017-05-23, 19:53
  #7066
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Bumpar denna, och kan upplysa om att nu när forumet är omdonat, så är fenomenet jag frågade om borta. Nu hoppar det inte upp till toppen när jag backar, utan jag hamnar på föregående sida exakt där jag var innan och inte överst på sidan.

Skönt, och det tyder på att det antagligen var nåt med gamla forumet som ställde till det, och inte enbart berodde på min enhet.
Vill bara flika in att i macOS och Chrome så uppstod inte det problemet som du pratade om.
Citera
2017-05-23, 20:08
  #7067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vill bara flika in att i macOS och Chrome så uppstod inte det problemet som du pratade om.

Ok, bra där. Jag har inte sett nån anledning att använda Chrome, så jag vet inte själv. Men bra att fenomenet inte visat sig för dig där, och andra har ju vittnat om att de inte heller haft samma fenomen. Men för mig knasade det trots allt, men är borta nu, och hoppas det fortsätter så.
Citera
2017-05-24, 13:37
  #7068
Medlem
makan747s avatar
Finns det nånstans där man kan byta användarnamn kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in