Citat:
Ursprungligen postat av
frevelm
Jag tror att herr bogomil inte heller har nån verklighet att komma med! Han (för det är väl en han) klänger sej fast vid konstlade begrepp som att allting annat är pseudo och argumenterar som om hans egna "kritik" var särskilt konstruktiv!
Men vänta nu lite.. menar du att det är någonting oerhört märkligt att folk är ateister agnostiker och inte ger sin trovärdighet åt de fixt färdigklappade "förklaringarna" som teister genom tiderna severat, menar du?
Finns inte väldigt särskilda och ibland starka andledningar till att inte kunna, med bästa vilja.. plötsligt ge sig hän i att tro på gud.. närhelst en enligt sig själv begåvad trosfantast försöker avge sin enligt sig själv förträffliga argumentering? över bl.a... guds existens, behöver inte bevisas.. det ska vara, underförstått en underliggande logik.. som bara ligger där som en matta som tapetserar hela skallens innanmäte.. men att inte ha innanmätet i huvudet tapetserat med gudsargumenten.. är det då att behöva försvara sig?
Topic är gud, definiera det som varit så självklart, vill inte leka lektant, men topic är inte medlemmen x y eller zäta.. om du ogillar "mig" för att jag inte skriver så du kan njuta.. är det då ens saken i handlingen här i tråden eller vad är topic??
Jag har sett forum på flashback där relationen är själva ämnet, t.ex min relation med Pelle som inte förstår mig, eller din relation med medlemmarna XX som inte bemöter dig,... men i forum religion trodde jag att topic var, för denna tråds vidkommande..
- vem är gud
- definiera honom/den
... varför ska
vi-gilla-varandra-nu plötsligt ?
.. har vi ett vi ens en gång? eller var det gud som skulle ha uppmärksamheten, de troende är så jättemåna om att han får sitt lystmäte.. och i denna tråd, ges chansen att förklara för alla syndare, vem han verkligen är. jag tror att 9 av 10 religionsmissioner benämner guden som en hane.. en person med hankön.. och mkt , mkt stark vilja.. som behöver maximal respekt. om inte judendomska guden, så den kristne.. om inte han, så den islamiske. de är angelägna dessa gudar, eller om det är en som bara klonar sig .. men jag förstår absolut att ni har det knivigt och kinkigt att få fram något enande svar nån gång, kan inte va lätt nej.