2017-05-22, 15:23
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Har ni tänkt på att skopolamin gör att alla pusselbitar trillar på plats? På ett sätt känns det som om fallet Linda Chen närmar sig en lösning. I denna tråd har dribblats felaktiga teorier i 8 år. Man har inte kommit någonstans för man har på förhand bestämt sig vem gärningsmannen är. Skopolamin har kullkastat alla gamla teorier och polisen borde testa det som testas kan för detta ämne. När detta är gjort borde man med ljus och lykta söka efter de gulingar som terroriserat väst i ca 10 år med liknande knep.

Polisen lär knappast få medalj för att läsa lösningen på FB men det är bättre att agera sent än aldrig. Jämför man polis i Sverige och utomlands så måste man nog säga att den svenska polisen ofta är bra. Men inte alla gånger och i just Linda Chens försvinnande har man inte utrett kineserna tillräckligt väl, man har inte kollat med Interpol om hur denna liga opererar. Så lite bakläxa och hela sanningen kommer upp i dagen. Jag är övertygad om att polisen kommer lösa detta och inte begrava sanningen i ren stolthet.
Har du tänkt på att Mats Alm inte uppvisade några som helst symptom på att ha varit drogad med skopolamin?
Citera
2017-05-22, 15:30
Medlem
"inte uppvisade några som helst symptom på att ha varit drogad med skopolamin?"

...eller några som helst andra droger....
Citera
2017-05-22, 15:51
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"inte uppvisade några som helst symptom på att ha varit drogad med skopolamin?"

...eller några som helst andra droger....
Helt korrekt, jag har uppenbarligen blivit skolopamin-hjärntvättad när jag glömde den delen...
Citera
2017-05-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jan-Erik är intresserad av väder och gör varje dag dagboksanteckningar om det. Han bor i Sunnanö, som ligger ca 2 km norr om Torsångs Café.
09-08-01 har Jan-Erik antecknat att det var halvklart, +20 grader och något regn. Han vet inte när regnet kom men tror att det var någon gång under eftermiddagen. Jan-Erik säger att det var så lite regn att det inte var mätbart
Det här bevisar att det fanns något lätt regn i området, man kan påstå lokalt duggregn, men inget störtregn som ni tycks vara ute efter.
Eftersom polisen accepterade Anders uppgifter att de var den 1 augusti kan man påstå att dagen är korrekt.
Temperaturen den 1 augusti var kl 19.00 19.6 grader
Kl 20.00 17,9 grader
Kl 21.00 15,3 grader Sista observationen var 21.00.
Här kan man se att temperaturen faller snabbt som är ett tecken på att ett lågtryck kommer in, men det behöver inte ge något större regn, utan kanske duggregn lokalt.

Det är en bra bit från torsångs café till den adress där cycklisten skall ha sett LC.

Helt och hållet irrelevant uppgift.
Citera
2017-05-22, 17:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jan-Erik är intresserad av väder och gör varje dag dagboksanteckningar om det. Han bor i Sunnanö, som ligger ca 2 km norr om Torsångs Café.
09-08-01 har Jan-Erik antecknat att det var halvklart, +20 grader och något regn. Han vet inte när regnet kom men tror att det var någon gång under eftermiddagen. Jan-Erik säger att det var så lite regn att det inte var mätbart
Det här bevisar att det fanns något lätt regn i området, man kan påstå lokalt duggregn, men inget störtregn som ni tycks vara ute efter.
Eftersom polisen accepterade Anders uppgifter att de var den 1 augusti kan man påstå att dagen är korrekt.
Temperaturen den 1 augusti var kl 19.00 19.6 grader
Kl 20.00 17,9 grader
Kl 21.00 15,3 grader Sista observationen var 21.00.
Här kan man se att temperaturen faller snabbt som är ett tecken på att ett lågtryck kommer in, men det behöver inte ge något större regn, utan kanske duggregn lokalt.

Temperaturen sjunker väl alltid på kvällen eller har du missat det ?
Och dessutom ändrar det inte ett skit .
Mats Alm är lika skyldig till mordet på Linda oavsett
vad det var för väder i dina fantasihistorier och lögner .
Citera
2017-05-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Varför skulle jag vara rasist? Jag är inte rasist för att jag ogillar att detta kringstrykande kinesiska gäng mördar i Sverige.

Hur många mord har skett av "kringstrykande kinesiska gäng mördar i Sverige"???
En uppgift med substans tack, ingen osannfärdigt vagt påstående. Kanske är det bara Almklanen och Frank Drebin som har dessa uppgifter.
Senast redigerad av Within-justice 2017-05-22 kl. 18:54.
Citera
2017-05-22, 19:12
Medlem
Jag har funderat på detaljen kring sierskan. När pappa Alm och yngre kvinna (syster?) dyker upp med karta hos syskonen Gauffin för att leta efter Linda. Detta har säkert diskuterats. Men hur insyltade var dom i detta egentligen. Att en sierska berättat detta låter ju osannolikt. Och varför är dom ens i området? Är det Mats som ljuger om att han varit hos en sierska och skickar iväg pappan dit för att leta?
Jag ber om ursäkt för potentiell upprepning. Men tråden har blivit för lång för att söka i.
Citera
2017-05-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Jag har funderat på detaljen kring sierskan. När pappa Alm och yngre kvinna (syster?) dyker upp med karta hos syskonen Gauffin för att leta efter Linda. Detta har säkert diskuterats. Men hur insyltade var dom i detta egentligen. Att en sierska berättat detta låter ju osannolikt. Och varför är dom ens i området? Är det Mats som ljuger om att han varit hos en sierska och skickar iväg pappan dit för att leta?
Jag ber om ursäkt för potentiell upprepning. Men tråden har blivit för lång för att söka i.

Vi vet inte exakt, men sierskan har ju haft ett antal (felaktiga) teorier och Mats har sällan hörts prata med henne (systern Maria hörde delar av _ett_ samtal om jag kommer ihåg rätt från FUP).

Det vi diskuterat, och som är ren spekulation, är att det t.ex. om Mats "ville" att Linda skulle bli hittad är en bra "ursäkt" att använda en sierska... "hon sa något om skog och en stuga, undrar om det kan vara den där stugan där vid Bertilsbo" etc. och så låter man anhöriga gå om kring där och hitta kroppen, eller kontaminera närområdet för att sedan kunna skylla på Lindas släktningar.

Mats har helt klart pratat med Siv-Gun, men exakt vad han hittat på/hur han tolkat och vad hon sagt lär nog inte gå att med säkerhet få koll på.

Men man bör, som en viss herre Fagro inte gillar brukar säga, hata slumpen. Det faktum att Mats "låter" familj och släkt leta alldeles i närheten i ett så udda område som Norra Bertilsbo, där kroppen faktiskt finns, är bara det i sig extremt anmärkningsvärt. Min personliga uppfattning är att det inte är en slump överhuvudtaget.
Citera
2017-05-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus

Är något jag också funderat över, sierskor brukar väl ta betalt för sina tjänster. Hur betaldes det? "071" nummer, kreditkort, banköverföring? Följdes detta spåret upp och tillfrågades sierskan någon gång?
Citera
2017-05-22, 19:45
Medlem
bagarn29s avatar
Glöm inte att när letade så försökte Mats Alm styra LC:s bror mot platsen där LC låg. Vid något tillfälle fick de dessutom ringa Mats Alm eftersom de inte visste var han fanns.

Att gissa på att han var vid kroppen, är det en vågad gissning?
Senast redigerad av bagarn29 2017-05-22 kl. 20:10.
Citera
2017-05-22, 20:45
Medlem
Har sierskan förhörts? Hur specifik var hon om fyndplatsens belägenhet?

Om Siv-Gun faktiskt visste var Lindas kropp fanns, är det väl ändå mer troligt att hon har fått uppgiften av någon av de misstänkta triaderna -- alternativt att hon själv är mördaren -- än att hennes kunskap om brottet kommer ur en kaffesump eller liknande?
Citera
2017-05-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Har sierskan förhörts? Hur specifik var hon om fyndplatsens belägenhet?

Om Siv-Gun faktiskt visste var Lindas kropp fanns, är det väl ändå mer troligt att hon har fått uppgiften av någon av de misstänkta triaderna -- alternativt att hon själv är mördaren -- än att hennes kunskap om brottet kommer ur en kaffesump eller liknande?

Ja, sid 557-558. Man ska ha i åtanke att hon inte för anteckningar och vi vet inte vad exakt Mats sagt till henne (som kan ha påverkat hennes utsagor).

Hon minns inte precis vad hon sagt, men utifrån hennes uppgifter kan det vara att Linda finns någon/några mil bort (hon sade däremot att Linda var vid liv och att hon trodde att Linda fick mat av de som fört nort henne - känner vi igen den storyn :-) ?). Hon hade sagt något om en mast/torn som skulle synas från platsen där Linda var. Hon hade nämnt en stuga eller ett fik, hon minns inte exakt vad. Hon kanske hade angett ett väderstreck.

D.v.s. det är ganska spännande att Mats sedan för de som ska söka just till Bertilsbområdet av alla ställen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in