2017-05-22, 17:45
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Rätta mig nu för jag kan minnas fel. Fanns det inte ett påstående om att JJ mördat tidigare? Utomlands.

...det ringer en klocka...i A-bla-bla-stan-nånstans? Kommer någon annan ihåg?

...ska dubbelkolla anteckningarna o se vad jag hittar...
Citera
2017-05-22, 17:46
Medlem
valleros avatar
Vad man kan konstatera är att inget vittnesmål riktigt gjort någonting klarare. Vem ska nu vittna och förklara hur Aki mördades? Johanna? JJ? JB? Knappast.
Och bevisar kiselalgerna egentligen någonting? Att åklagarna väljer hastigt och lustigt att utvidga möjlig dödsorsak till att inkludera kvävning pekar väl mer på att det stängda förhöret ändrat på förutsättningarna får åtalet? Till skillnad från att detta var något åklagarna vetat om hela tiden?
Det blir bara mer och mer förvirring tycker jag. Ramarias teori - om korrekt - visar på en möjlighet, men man ser inga tecken på att något riktigt substansiellt ligger och lurar hos åklagarna.
Hoppas jag har fel.
Citera
2017-05-22, 17:47
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
" Någon dag ska vara den första " ett litet steg för mänskligheten men ett stort för JM " Är det månne kriminalvårdens medicinman med ben i näsan och bastkjol som blivit utbytt till förmån för 1) en psykiatriker vilken har lagt vodoodockan av JM åt sidan : tillräckligt med nålstick har vi ju förevisats 1.1) Antagligen har JM LUGNATS istället för att hetsas ( " pressas " och inte pålagts 2 ton av( nedlåtande ) skuldkänslor 1.2 ) kan hon äntligen ha fått byta ut den gamla hippiemedicinen mot en som funkar i hennes nuvarane tillstånd/läge = " antitvångs- medicin : jag har inte hunnit googla ännu på vilken det kan vara 1.3 ) yes, glorifieringen av drogande lyxhippies ( och spillror som finnen ) har därmed minskat = det finns hopp för tvillingarna
Alltså vann Läkareden över polisen eftersom de senare inte har någon ed förutom den till mammon : detta är min egen tolkning i all ödmjukhet ( började läsa medicin en gång och barnläkare var tanken : blev dock erbjuden ett spännande alternativ inom mitt första yrkesområde ) Läkareden kom förövrigt till redan under de gamla grekernas tid eller ? Den har i vartfall väldigt historiska anor Förhoppningsvis får vi se JM " mogna " ännu mera, jag har redan gett ett tips angående hur tvillingarnas ekonomiska framtid ska läggas upp ( bra även för JM = bra för tvillingarna att ha en så harmonisk mor som möjligt , vid besöken på kåken ( inte lätt för något barn så varför djävlas med tvillingarna genom att " pressa / sticka nålar " i mamma JM ( peddovarning ) Tack för ordet
Citera
2017-05-22, 17:47
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Rätta mig nu för jag kan minnas fel. Fanns det inte ett påstående om att JJ mördat tidigare? Utomlands.

Det var bär MR som mördat tidigare? Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2017-05-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jodå, någon i FUP påstår att han är efterlyst för mord i Afghanistan.
Det kan ha varit något som DB sagt till sin flickvän, men sedan tagit tillbaka.
Kanske var det någon som sagt det till AB. Jag minns inte nu vem som sagt det.

Kan ju vara så att han sprider rykten om sin farlighet för att folk ska vara rädda, inte försöka lura honom i "affärerna" och så.
Citera
2017-05-22, 17:51
Medlem
Kallixs avatar
Tror ni JMs advokat hade räknat med detta vittnesuttalandet:

Ann-Sofie Sannemalm SVT

"Du beskriver ex-pojkvännen som lite berusad?
- Ja, enligt mig.

Du säger nu att du har dåligt minne? Att inte minns vad du åt i går.
- Ja, men det hade jag inte då.

Vad beror det på då?
- Jag sover ingenting på grund av det den här kvinnan har gjort mot mig. Hon försökte döda mig, jag blev attackerad nattetid och jag har fortfarande mardrömmar om det.

Vad tycker du om 42-åringen?
- Förut tyckte jag att hon var en bra kvinna men när jag märkte att hon skickade folk på oss så har jag insett att hon är en jättefarlig kvinna."
Citera
2017-05-22, 17:54
Medlem
Tycker Expressens rapporterar riktigt dåligt idag,jämfört mot vad de gjort tidigare.SVT har lite utförligare rapporter,men överlag så har det varit väldigt segt.
Citera
2017-05-22, 17:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Kan ju vara så att han sprider rykten om sin farlighet för att folk ska vara rädda, inte försöka lura honom i "affärerna" och så.

Sanningshalten är osäker. Det bör nog betraktas som hörsägen tills någon har kollat med polisen i Afghanistan.

Jag förstår att jag lever i en annan värld än den som JJ lever i. I min värld skulle ingen tala om sig själv som mördare. Här finns iofs. inga mördare. Som jag känner till...

Citera
2017-05-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Det var bär MR som mördat tidigare? Eller är jag ute och cyklar?

MR har misshandlat med kniv i Turkiet och spöat upp en polis i Iran. Inget mord vad jag vet.
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-22 kl. 18:02.
Citera
2017-05-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Sanningshalten är osäker. Det bör nog betraktas som hörsägen tills någon har kollat med polisen i Afghanistan.

Jag förstår att jag lever i en annan värld än den som JJ lever i. I min värld skulle ingen tala om sig själv som mördare. Här finns iofs. inga mördare. Som jag känner till...

Ja, att man har tagit livet av någon tycks vara något som man gärna berättar. Vare sig det är sant eller inte. MR hittade ju på ett par mord i Gbg som han skulle ha utfört.
Citera
2017-05-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Man kan lugnt konstatera att den här dagen är inte den bästa i JM,s liv, nu känner hon hur snaran sakta dras åt runt halsen, inte kul för henne och det kommer som jag sagt mera, det här är bara en förövning till värre saker för henne.

Nu får Hikes göra skäl för sitt arvode, hon gör det bra tycker jag trots det prekära läget för hennes klient.

JM verkar har samma modus i både Aki och sina föräldrar. Hon planerat allt sedan har hon andra för själva verkställigheten. Hon verkar inte ha insikt i vad anstiftat medför för påföljd dock. Dessutom vill hon ha kontroll över själva utförandet.
Citera
2017-05-22, 18:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM verkar har samma modus i både Aki och sina föräldrar. Hon planerat allt sedan har hon andra för själva verkställigheten. Hon verkar inte ha insikt i vad anstiftat medför för påföljd dock. Dessutom vill hon ha kontroll över själva utförandet.

Impulsstyrd utan full kontroll, när plan A är genomförd så borde B inträffa men om nu inte B inträffar så måste det finnas plan C men i JM,s fall så kommer hon inte längre än till plan A, adhd så det skriker om det, ingen kontroll på en logisk händelsekedja allt hon gör är på impuls.

Det finns inga riktiga planer som hon snickrat ut, inga som kan förverkligas i och med att hon lever i sin fantasivärld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in