Citat:
Ursprungligen postat av
Beatrice-10101
Har ni tänkt på att skopolamin gör att alla pusselbitar trillar på plats? På ett sätt känns det som om fallet Linda Chen närmar sig en lösning. I denna tråd har dribblats felaktiga teorier i 8 år. Man har inte kommit någonstans för man har på förhand bestämt sig vem gärningsmannen är. Skopolamin har kullkastat alla gamla teorier och polisen borde testa det som testas kan för detta ämne. När detta är gjort borde man med ljus och lykta söka efter de gulingar som terroriserat väst i ca 10 år med liknande knep.
Polisen lär knappast få medalj för att läsa lösningen på FB men det är bättre att agera sent än aldrig. Jämför man polis i Sverige och utomlands så måste man nog säga att den svenska polisen ofta är bra. Men inte alla gånger och i just Linda Chens försvinnande har man inte utrett kineserna tillräckligt väl, man har inte kollat med Interpol om hur denna liga opererar. Så lite bakläxa och hela sanningen kommer upp i dagen. Jag är övertygad om att polisen kommer lösa detta och inte begrava sanningen i ren stolthet.
Har ni tänkt på att huvudpersonen i detta fall, Mats Alm, är tyst och inte yttrar sig?
Har ni tänkt på hur klent ert resonemang blir när fakta presenteras mot teorier ni lägger fram.
Har ni tänkt hur ni skulle välkommnas av familjen Alm om ni besöker de och sprider era "glädje nyheter"?
Har ni tänkt på hur Mats Alms advokat Peter Althin kommer reagera på era "glädje nyheter"?
Har ni tänkt på hur löst resonemanget sitter när den brister i logiken?
Har ni tänkt på hur lite fakta men mycket önsketänk finns med i Mats Alms redogörelse kring sina förehavande under perioden från Linda Chen försvann tills Mats kommer inspringandes till stugan?
Har ni tänkt på att ni kan lägga fram oändlig många teorier men det är inte lika ställt med bevis?
Mats Alm är en man som har gravt spelberoende, det är detta spelberoende som har satt honom i klistret förr, det är detta spelberoende som har satt honom i denna situation som han inte kan ta sig ur.
Lars Alm vet inte hur han skall hjälpa sin son. Det heder som Mats Alm är uppvuxen med, det hatar han för att det är familjens heder som gör att båda han, hans far, hans mor är så avskärmad från verkligheten och omgivningen.
Mats Alm är orsaken till Linda Chens död.
Om du önskar stämma mig på förtal, är du välkommen att kontakta mig så kan vi ta det där.