2017-05-22, 09:08
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När temperaturen faller snabbt är det ett lågtryck som kommit in, men det behöver inte betyda något mätbart regn på väderstationerna.
Det fanns uppgift att det var något duggregn i närheten men inte mätbart.
Jag brukar själv kolla barometern som visar när regn kan komma, då faller den tillsammans med temperaturen.
Mannen i regnkläder kanske hade barometer han kollade, och garderade sig därför.
Man kan anta att om mannen hade regnkläder så behövde han nog ingen barometer och att du själv har barometer påvisar då att du inte har regnrock. Det fanns uppgifter på att det inte var mätbart faktiskt och därför fanns helt enkelt inget duggregn.
Citera
2017-05-22, 09:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Jag har besvarat alla dina frågor bagarn och när jag gjort det kommer du med nya. Alla frågor är lika ovidkommande. Jag vill inte besvara ditten och datten då jag inte är juridiskt sakkunnig.

Att du inte är juridiskt sakkunnig, har ju inte hindrat dig att fabulera om "skopan" och annat.

Vad gör du i tråden om du inte vill diskutera och besvara frågor?

Frågor är alltid ovidkommande när man inte kan besvara dem, eller hur?
Citera
2017-05-22, 09:58
Medlem
Citat:
Har ni tänkt på att skopolamin gör att alla pusselbitar trillar på plats? På ett sätt känns det som om fallet Linda Chen närmar sig en lösning. I denna tråd har dribblats felaktiga teorier i 8 år. Man har inte kommit någonstans för man har på förhand bestämt sig vem gärningsmannen är. Skopolamin har kullkastat alla gamla teorier och polisen borde testa det som testas kan för detta ämne.

Ens om skopolamin visade sig förekomma, skulle det ändå inte innebära att "alla pusselbitar faller på plats". Endast om man lider av svår form av tunnelseende med fokus på att frikänna Mats Alm kan man komma till en sådan slutsats. Eller om man med att lägga pussel avser att klippa och klistra i bitarna så de passar ihop och sedan nöja sig långt innan pusslets motiv framträder.

Det verkliga pusslet, som den absoluta merparten av intressenterna här ägnar sig åt, är dock allt närmare att framträda.

Och för övrigt är det inte konstigt att någon kallar dig för rasist när du pratar om "judemedia" och mordiska "gulingar".

Sen vet jag inte om frågorna som ställts verkligen har besvarats, heller... Hur var det med Åselby, tex?
Citera
2017-05-22, 10:09
Medlem
Ska försöka lista almtriadens starkaste argument.
1. Det finns mörka combibilar. Nån kan ha tagit upp Linda.
2. Mats tog ut livförsäkring på Linda för han visste att Linda skulle begå ett beordrat självmord. Sen när han fått pengarna skulle han ge dom till sonen.
3. Han hade brända kläder men ej brännskador för att kineserna ville inte skada han utan bara få han skyldig.
4. Kineserna var ju osynliga för alla. Sen hade de avlat fram en kinesisk kopia av mats för att genomföra planen.
5. Kineserna kunde hans lösen till svenska spel mm för att de gett han droger.
6. Barometerutrustade vittnen styrker vädwrförhållanden.
7. Mats har ingen anledning att ljuga.
Citera
2017-05-22, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolro
Det verkliga pusslet, som den absoluta merparten av intressenterna här ägnar sig åt, är dock allt närmare att framträda.

Helt rätt.
Snaran dras åt.
Jag är med i ett sällskap där vi bestämt oss för att hitta bevis och lämna över dessa till polisen. En dataexpert arbetar med att ta fram internethistorisk, bland annat ip-nummer och identitet på "Ulmus" (användare på svenska-mord)

I veckan ska vi ut i skogen och leta efter Mats ryggsäck som polisen aldrig hittade. Vi kommer att söka i skogen vid fyndplatsen, startar vid Norr Lindberg och arbetar oss metodiskt fram. Kommer även att söka av vattendragen.
Är det fler som vill med så skicka PM. Det kommer bli sök varje vecka hela sommaren.
Citera
2017-05-22, 10:17
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Har ni tänkt på att skopolamin gör att alla pusselbitar trillar på plats? På ett sätt känns det som om fallet Linda Chen närmar sig en lösning. I denna tråd har dribblats felaktiga teorier i 8 år. Man har inte kommit någonstans för man har på förhand bestämt sig vem gärningsmannen är. Skopolamin har kullkastat alla gamla teorier och polisen borde testa det som testas kan för detta ämne. När detta är gjort borde man med ljus och lykta söka efter de gulingar som terroriserat väst i ca 10 år med liknande knep.

Polisen lär knappast få medalj för att läsa lösningen på FB men det är bättre att agera sent än aldrig. Jämför man polis i Sverige och utomlands så måste man nog säga att den svenska polisen ofta är bra. Men inte alla gånger och i just Linda Chens försvinnande har man inte utrett kineserna tillräckligt väl, man har inte kollat med Interpol om hur denna liga opererar. Så lite bakläxa och hela sanningen kommer upp i dagen. Jag är övertygad om att polisen kommer lösa detta och inte begrava sanningen i ren stolthet.

För varje bit som pusslet läggs klart så framgår det att Mats Alm är Linda Chens enda tänkbara mördare.

När skopolamin fördes in i sammanhanget så stod klart att det vara ytterligare en villoväg för att få bort fokus från de verkliga händelserna där Mats Alm mördade Linda Chen. När det sedan framfördes uttalanden om kinesiska militärpoliser, obefintliga triader och imaginära friterade räkor så var det glasklart att Mats Alm var den som mördade Linda Chen.

Så skopolaminet bevisade att Mats Alm mördade Linda Chen.

När Interpol har läst genom denna tråd har man skrattat länge och väl, inte för att historien är rena rama lögnerna, ut för att HC Andersen och bröderna Grimm mötte sina övermän till slut.

Polisen har redan löst fallet, Mats Alm är mördaren och han mördade Linda Chen.
Citera
2017-05-22, 11:54
Medlem
Citat:
Har ni tänkt på att skopolamin gör att alla pusselbitar trillar på plats? På ett sätt känns det som om fallet Linda Chen närmar sig en lösning. I denna tråd har dribblats felaktiga teorier i 8 år. Man har inte kommit någonstans för man har på förhand bestämt sig vem gärningsmannen är. Skopolamin har kullkastat alla gamla teorier och polisen borde testa det som testas kan för detta ämne. När detta är gjort borde man med ljus och lykta söka efter de gulingar som terroriserat väst i ca 10 år med liknande knep.

Polisen lär knappast få medalj för att läsa lösningen på FB men det är bättre att agera sent än aldrig. Jämför man polis i Sverige och utomlands så måste man nog säga att den svenska polisen ofta är bra. Men inte alla gånger och i just Linda Chens försvinnande har man inte utrett kineserna tillräckligt väl, man har inte kollat med Interpol om hur denna liga opererar. Så lite bakläxa och hela sanningen kommer upp i dagen. Jag är övertygad om att polisen kommer lösa detta och inte begrava sanningen i ren stolthet.

Har ni tänkt på att huvudpersonen i detta fall, Mats Alm, är tyst och inte yttrar sig?
Har ni tänkt på hur klent ert resonemang blir när fakta presenteras mot teorier ni lägger fram.
Har ni tänkt hur ni skulle välkommnas av familjen Alm om ni besöker de och sprider era "glädje nyheter"?
Har ni tänkt på hur Mats Alms advokat Peter Althin kommer reagera på era "glädje nyheter"?
Har ni tänkt på hur löst resonemanget sitter när den brister i logiken?
Har ni tänkt på hur lite fakta men mycket önsketänk finns med i Mats Alms redogörelse kring sina förehavande under perioden från Linda Chen försvann tills Mats kommer inspringandes till stugan?
Har ni tänkt på att ni kan lägga fram oändlig många teorier men det är inte lika ställt med bevis?

Mats Alm är en man som har gravt spelberoende, det är detta spelberoende som har satt honom i klistret förr, det är detta spelberoende som har satt honom i denna situation som han inte kan ta sig ur.
Lars Alm vet inte hur han skall hjälpa sin son. Det heder som Mats Alm är uppvuxen med, det hatar han för att det är familjens heder som gör att båda han, hans far, hans mor är så avskärmad från verkligheten och omgivningen.

Mats Alm är orsaken till Linda Chens död.

Om du önskar stämma mig på förtal, är du välkommen att kontakta mig så kan vi ta det där.
Citera
2017-05-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Har ni tänkt på att huvudpersonen i detta fall, Mats Alm, är tyst och inte yttrar sig?

Mats Alm är en man som har gravt spelberoende, det är detta spelberoende som har satt honom i klistret förr, det är detta spelberoende som har satt honom i denna situation som han inte kan ta sig ur.
Lars Alm vet inte hur han skall hjälpa sin son. Det heder som Mats Alm är uppvuxen med, det hatar han för att det är familjens heder som gör att båda han, hans far, hans mor är så avskärmad från verkligheten och omgivningen.

Mats Alm är orsaken till Linda Chens död.

Jag tror att Mats Alm är tyst för han har inte längre så mycket att säga. Jag tror faktiskt att han - om han upplevde det som möjligt - skulle vilja erkänna brottet. Hans resonemang är mycket tydligt under förhören, då han rakt ut säger att han överväger ett erkännande, men att det skulle få konsekvenser även för andra, vilket han inte kan acceptera. Han vägrar säga rakt ut vad han menar, men mellan raderna kan man lätt läsa att det är den övriga familjen han avser.

Vilket helvete han måste ha. Linda hänger antagligen över honom som en osalig ande, natt som dag. Jag tror att han är sjukt ensam, och jag tror inte att han kommer fly utomlands. Han är fast i en mardrömslik symbios med sin egen familj och sina få "stödjare" i den här tråden. De är hans enda kvarvarande stöd, men samtidigt hindrar de honom från att kunna få ett slut på mardrömmen genom att erkänna.
Citera
2017-05-22, 13:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beekay
Helt rätt.
Snaran dras åt.
Jag är med i ett sällskap där vi bestämt oss för att hitta bevis och lämna över dessa till polisen. En dataexpert arbetar med att ta fram internethistorisk, bland annat ip-nummer och identitet på "Ulmus" (användare på svenska-mord)

I veckan ska vi ut i skogen och leta efter Mats ryggsäck som polisen aldrig hittade. Vi kommer att söka i skogen vid fyndplatsen, startar vid Norr Lindberg och arbetar oss metodiskt fram. Kommer även att söka av vattendragen.
Är det fler som vill med så skicka PM. Det kommer bli sök varje vecka hela sommaren.

Ulmus identitet är ju känd. ACE är ju mer intressant eftersom det var han som startade "kinesspåret" och bortförandet.
Citera
2017-05-22, 14:07
Medlem
Hydraulikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beekay
Helt rätt.
Snaran dras åt.

Och gärna en titt i Frostbrunnsdalen som ligger i omedelbar närhet till Åselby. Snårigt men mycket vackert ställe som funkar lika bra att visa bröllopsgäster på "en tur då" som för att göra sig av med exempelvis en mobiltelefon eller en väska...
Citera
2017-05-22, 14:59
Medlem
[quote=Fagro|60793753]
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Det som talar emot att Linda dödades i lägenheten / transporterades därifrån är risken Mats skulle löpa med att få ut hennes kropp till bilen. Han måste då rimligtvis dölja kroppen genom att placerade den i något / rulla in kroppen i ett täcke, matta eller liknande.
I scenariot att Linda dödas under bilfärden (från City Gross, eller vid senare utfärd) ser jag det däremot som mer sannolikt att N. Bertilsbo kan vara en slumpmässig dumpningsplats.[/QUOTE

Det tar ca 20 minuter innan cadaverine lukten utges från kroppen (liklukten) om en sådan kropp förvarats i en bostad eller bil avges lukten till klädsel och annat.
Polisens likspårhundar skulle direkt få vittring, det finns möjlighet att tvätta bort lukten med medel men polisen skulle ha kommit på det.
Polisen gjorde en noggrann undersökning av bostaden och de bilar som Mats kunde ha använt och de hittade ingenting att någon kropp förvarats i bilen eller bostaden.
Det hjälper inte att bilen blivit städad som någon påstått att exempelvis cadaverine lukten försvinner.
Om polisen misstänker ett mord i bostaden eller transport med bil, de hittar alltid bevis för det.
En hunds markering är aldrig något bevis, utan en indicier, som kan leda till bevis.

Trovärdigheten har Fagro & Co förbrukat sen första inlägget de fabricerade. Fabulerar så det inte ens finns en röd tråd i ett och samma inlägg.

"det finns möjlighet att tvätta bort lukten" VS "Det hjälper inte att bilen blivit städad som någon påstått att exempelvis cadaverine lukten försvinner."

"Om polisen misstänker ett mord i bostaden eller transport med bil, de hittar alltid bevis för det." FEL. Finns flertal mord där man INTE hittat spår efteråt i bostaden, där mordet bevisligen skett eller följande transport efter ett bevisat mord skett.

Att det finns barn som hela sin barndom försöker trycka den fyrkantiga klossen genom det trekantiga hålet förstår man, dock svårt att förstå en vuxen människa med det beteendet som dessutom fått beskrivet för sig hur omöjligt det är med fyrkantig kloss i trekantigt hål. Klarsyn, du är en hjälte som orkar bemöta allt trams som repeteras i absurdum för att senare vara en sanning i inlägg av ¤agro och multipla nics.
Senast redigerad av Within-justice 2017-05-22 kl. 15:21.
Citera
2017-05-22, 15:18
Medlem
Citat:

Vad får dig att tro att polisen inte i nutid kollat efter skopolamin i de vätskor som finns bevarade från Mats Alm? Om Mats skulle vart fullmatad med den drogen till oredlighet med följande graverande minnesluckor så finns svaret i proven, tro mig!! Skopolamin har dock aldrig använts, punkt!!
Senast redigerad av Within-justice 2017-05-22 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in