Citat:
Ursprungligen postat av
NewDeer
Jag var barnflicka åt 3 barn - 2,4 och 7 år gamla när jag var 17. Ingen dog. Visst var det jobbigt, men det var långt ifrån omöjligt. Känner även några ensamstående mammor som klarar det galant. Visst kräver en nyfödd mycket tid, men det är inte hela världen om det äldre barnet får lite mindre tid då - dagens ungar får ju uppmärksamhet hela tiden, och det är inget fel med att få leka ensam. Tvärtom, det sätter igång fantasin hos barnet.
Men eeeegentiiiiiden dååååå?
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Visst finns det hundratusenstals kvinnor som fixat det. Men det finns också många fall, för många, där det gick åt helvete. Varför lägga upp bollen för att det ska gå åt helvete för somliga, i synnerhet när några av dem det kommer gå illa för är oskyldiga barn?
Det finns desto fler som det gått åt helvete för pga frånvarande föräldrar den första tiden i livet.
Rent allmänt är det väl som med allt annat; det beror på barnen och föräldrarna. Visa ungar behöver ju sekundvakt så fort de lärt sig gå, vissa bäbisar skriker alltid, vissa är kolugna osv osv. Jag skulle tro att mamman ifråga är den som kan besvara frågan bäst.
Rent generellt skulle jag dock säga att ja, det är självklart att en mamma kan ta hand om två barn om det inte råder några speciella omständigheter. Vidare skulle jag tro att det skulle gå ännu bättre om mamman hade stöd av en pappa och/eller andra ur familjen/släkten/vänner som hjälper till men om frågan är kort om det går så är mitt svar ja.