2017-05-22, 10:08
Medlem
johnny_viciouss avatar
Riktigt tung förlust igår, det ska inte hända att man släpper till två mål inom ett par minuter på fasta situationer. Tyvärr fick vi till slut betala dyrt för att vi har 2/3-delar av ordinarie backlinjen skadade eller avstängda. 1-1 mot Hammarby kan jag ta för där var vi inte värda mer, att Norrköping vann igår kändes dock inte riktigt rättvist sett till matchbilden.
Citera
2017-05-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Mp startade med "fel" lag mot Bajen, det var ganska tydligt.

Jag tycker att han gav en rimlig förklaring till varför han valde att vila Mackan och AC. Spelmässigt dominerade vi även utan dem i första halvlek, och sen kanske sista 20 i andra. Vi borde kunna göra något bättre av det. Det var inga dåliga spelare vi ställde upp med direkt.
Citera
2017-05-22, 10:38
Medlem
Manu79s avatar
Bajen kryssar oftare än Man Utd ju
Citera
2017-05-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
En seriösare fråga då... Varför får Rakip så mycket speltid? Är han verkligen värd det? Varför får inte Svanberg som såg så lovande ut under Kuhn mer speltid? Är han inte värd det? Varför sparkar ni tränare som tar M.Rosenberg i örat då han mediehorar mer än han spelar boll?

Ja, Rakip är värd det. Han har varit bra. Han gör inte så många poäng men han är bra på att återerövra och hitta vägar framåt. Svanberg är väldigt ung fortfarande och unga spelare brukar kunna svänga mycket i sina prestationer. Uppenbarligen har tränarstaben gjort bedömningen att andra bör gå före som det är nu.

Det sista vet jag inte vad du menar med. På vilket sätt tog Kuhn honom "i örat" och varför skulle det vara anledningen till att han fick gå? Något säger mig att du inte såg matchen igår utan enbart har läst ett citat som kom efter den. Rosenberg är en fantastisk spelare och det har han visat flera gånger den här säsongen, bland annat igår. Håll dig till Superettan.
Citera
2017-05-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja, Rakip är värd det. Han har varit bra. Han gör inte så många poäng men han är bra på att återerövra och hitta vägar framåt. Svanberg är väldigt ung fortfarande och unga spelare brukar kunna svänga mycket i sina prestationer. Uppenbarligen har tränarstaben gjort bedömningen att andra bör gå före som det är nu.

Det sista vet jag inte vad du menar med. På vilket sätt tog Kuhn honom "i örat" och varför skulle det vara anledningen till att han fick gå? Något säger mig att du inte såg matchen igår utan enbart har läst ett citat som kom efter den. Rosenberg är en fantastisk spelare och det har han visat flera gånger den här säsongen, bland annat igår. Håll dig till Superettan.

Ok trodde det var Lewickis arbetsbeskrivning: vinna boll, leverera till kreativare spelare. Nåväl: vi får se hur säsongen går. Luktar fiasko
Citera
2017-05-22, 11:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Bajen kryssar oftare än Man Utd ju

JM gör ännu mer skäl för sitt smeknamn Mini-Mourinho
Citera
2017-05-22, 11:37
Medlem
Idag kommer 1 pinne gnetas hem, i kampen om att undvika kvalplats, slår till med 1-1.
Citera
2017-05-22, 11:49
Medlem
simonvps avatar
Som vanligt nuförtiden verkar hetset mellan aik och dif helt utebli så jag som bajare får ta på mig att bumpa tvillingderbyt här helt enkelt.

Säsongsdefinierande match för dif skulle jag tro. Vinst och man dödar derbyspöket som väl är det enda orosmolnet för deras del för tillfället. För aik handlar det väl om att visa hur bra man hanterar matchfixnings-gate och hur sammansvetsade man är som grupp.

Håller dif som favorit ändå. Tidigare säsonger har aik alltid haft rejäla hot som anfallare i Goitom och Isak, något som jag skulle säga saknas nu. Dessutom som bekant saknas keeper+högerback. Väldigt mycket som tyder på att man går för krysset idag enligt mig och att dif kommer vara ordentligt spelförande.
Citera
2017-05-22, 11:54
Medlem
Astrorbits avatar
Norling var ju tränare när Carlsson blev tillsagd att punktmarkera Anders Svensson och Almeida 2006.. Sundgren hade väl varit given att punktmarkera Källström, men nu får ju inte han spela. Undrar hur Norling gör där, om han gör samma som JL gjorde eller om flera spelare hjälper till och gör jobbet. För Källström kommer få det tufft ikväll.
Citera
2017-05-22, 11:59
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Norling var ju tränare när Carlsson blev tillsagd att punktmarkera Anders Svensson och Almeida 2006.. Sundgren hade väl varit given att punktmarkera Källström, men nu får ju inte han spela. Undrar hur Norling gör där, om han gör samma som JL gjorde eller om flera spelare hjälper till och gör jobbet. För Källström kommer få det tufft ikväll.
Tror Blomberg kan klara av den rollen, han löper otroligt mycket under matcher och tror han lätt orkar med det under 90 min. Eller så får Sauli den uppgiften.
Citera
2017-05-22, 14:56
Medlem
eternussermos avatar
Kommer dif att komma ut som ett lag ovetande om derbyspöket, nu 2072 dagar sedan de slog solnalaget, och ännu längre sen de slog Bajen (3500+ dagar).

Inför ett derby sägs det alltid att spelarna skiter i detta faktum, men när matchen väl spelas kan man se spelarna tydligt påverkade. Hur kommer det bli ikväll?

Någon solnasupporter har dragit ihop denna minnessajt, vad har hänt sedan senaste segern:

http://derbyseger.se/
Citera
2017-05-22, 16:08
Bannlyst
Måste väl vara första gången på över 10 år som Djurgården har likvärdig kvalité i truppen som AIK? Ett derby är ju alltid ett derby. Det sämre laget har alltid möjligheten att vinna. Men nu känns det ju som att lagen möts på samma villkor så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in