Citat:
Ursprungligen postat av
pretty-spry
Var har du sett hans händer i tydlig närbild? För det har inte jag.
Nog kan man spöa upp någon ganska ordentligt utan att det syns på en själv, såvida hon inte slåss eller klöser, biter, och river tillbaka.
Lite öm kanske man blir, men inte just något mer.
Jag tror det beror vart man slår och om det är med knytnävar eller öppen handflata. Om knogar möter ett kindben tex, då borde det ge märken på händerna, iaf om personen slår upprepande gånger. Hunden på knogarna är tunn, den går lätt sönder. Om MGM inte har sår på händerna lär han ha använt något föremål för att döda henne med, kastat ner henne från t.ex. en trappa eller kanske huvudsakligen sparkad henne tänker jag. Om hon blev strypt har han garanterat rivmärken om hon inte på något sätt varit fastbunden.
Sen kan ju även värre skador uppstå på händerna än sår. Kände en tjej förr som hamnade i bråk med en klasskamrat i högstadiet. Hon slog personen så hårt att hon bröt sitt finger. Ja, vad fan ska man säga...
Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag har sedan jag fick veta att hon hittades i vattnet trott att det kan vara en tillfällig plats. Att han kan ha tänkt flytta henne, men blev anhållen innan han hann göra det.
Mycket möjligt. Eftersom han säkert inte hade planerat dådet i förväg och det var sent och han säkert trött, hög/berusad och mosig i huvudet. Då fick det bli sjön, bara hon inte var kvar i huset.
Och han kan ha tänkt, vilket är helt riktigt, att det behövs mer bevis för att döma honom, än att han bor nära sjön och är hennes ex. Har de ingen teknisk bevisning eller vittnen så lär han ju gå fri. Han kanske trodde att han lyckats sopa undan alla bevis? Torkat upp blod, gömt eventuellt vapen osv.