2017-05-21, 20:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Jag tänkte kommentera något förnumstigt om att självklart får det inte duga med indicer, hur många de än må vara.

Varför kan det inte duga med indicier? Jag kan ifrågasätta indicier om de går emot en samlad bild. Men om indicier till 100% stärker en trolig förklaring, så bör de beaktas som bevis.
[/quote]
Citera
2017-05-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Någon har, i tråden ifrågasatt om JM verkligen är socionom.

Jag har hela tiden misstänkt att hon ljuger, även om det.

När jag kollade på Expressens 13 minuters sammanfattning så säger de att MJ läst in gymnasiet på 3 år. En socionomutbildning är en högskole/universitetsutbildning. En helt annan sak!

Har verkligen inte åklagaren kollat det? Ingen avgörande fråga, kanske men det visar ju på vilken karaktär JM har.

Hela JM verkar ju vara en enda stor lögn, hon verkar ju ljuga om det mesta.
Citera
2017-05-21, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
"A high class lady for exclusive gentlemen", där det bland annat står:

”Lagom ung, lagom erfaren, medveten om min sexualitet och karismatiska utstrålning. En kvinna med stil och klass helt enkelt. Och de män jag träffar brukar vara det samma, stil, klass, gentlemannamässiga".
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/call-girl-annons-kan-visa-arbogakvinnans-forflutna/

Citat:
A high class lady for exclusive gentlemen

Meny
Beroende på vad du söker så erbjuder jag olika saker. Allt för att kunna tillgodose dig med bäst möjliga upplevelse och oförglömliga stund.

GFE (date/sällskap ej intimt umgänge)
60 min 1500kr
120 min 3000kr
Kväll ca 4000kr

Privat (använder alltid skydd vid samlag)
60 min 3000kr
120 min 6000kr
Kväll ca 4h 10 000kr
Natt ca 8h 15 000kr

Skydd vid samlag, oralt utan om du är fräsch, även oralt på mig om det känns rätt. Det jag inte erbjuder är annat än det som anges här. Kyssar är ok om du är fräsch. Följer du dessa enkla små regler kommer du få en oförglömlig stund.
https://y.cdn-expressen.se/images/98/45/9845ea6eabf34302b606dd7e70266602/16x9/880.jpg
Senast redigerad av develi 2017-05-21 kl. 21:00.
Citera
2017-05-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jaha, så det blev 3 millar i aktieutdelning, före skatt? Finns alltså lite kvar även efter ev skadestånd att ev använda som påtryckningsmedel. Hmmm...

Blir det något kvar? Samtliga skadeståndskrav är väll inte uppräknade i rätten än?
Kraven från del 2 av rättegången kommer vid den andra sakframställan. Har jag missat något?
Citera
2017-05-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Blir det något kvar? Samtliga skadeståndskrav är väll inte uppräknade i rätten än?
Kraven från del 2 av rättegången kommer vid den andra sakframställan. Har jag missat något?

Osäker nu när du säger det. Uppfattade det tidigare som att man säkrat knappt 1 miljon, men hoppas du har rätt.
Citera
2017-05-21, 21:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Har du någon grund för påståendet att han åker "till henne" i bemärkelsen "för att besöka henne"?

Att han ville träffa sina barn vet vi ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaså, vet vi? Källa på det?

Hmm, jag ber dig ange vad du har för grund för ett påstående och i stället för att tala om om det finns någon grund eller källa som stöd för ditt påstående så duckar du för frågan och ber mig om källa...

Ska jag tolka det som att ditt påstående var grundlöst, eller kommer det en källa?

Här kommer några källor, även på närliggande, relaterade utsagor om Aki och tvillingarna:
Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_1__3_.pdf
Sidorna 1, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 34 och 85
Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_2__3_.pdf
Sidorna 247

Sammanfattningsvis var Aki barnkär och brydde sig om sina barn.
Vi har fått veta att JM har skyllt sina mord på (minst?) två av barnen och försökt få flera av barnen att vittna falskt för sin egen fördel.

Hände det något mer när Aki träffade tvillingarna med JM? Det kan inte uteslutas. Det finns ju flera vittnesmål som tyder på att Aki drogats när han varit hos JM.

Noterat
Jag noterar att du gör ett bra jobb när det gäller att förtala det döda offret.
Ett Flashbackfenomen som förefaller dyka upp i ABK.

Kanske är det särskilt enkelt att förtala döda offer? Dom kan ju inte försvara sig...
Kanske finns det andra skäl att identifiera sig med mördare och försöka skuldbelägga offer? Osmakligt är det lika fullt.

Citera
2017-05-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Som påtalats tidigare i tråden så finns det åtskilliga fall där gärningsmän blivit dömd för mord utan tung teknisk bevisning, det kanske inte finns några "bevis" i detta fall heller, däremot hundratals indicier som pekar mot JM och det är den sammanvägda bilden som kommer bli hennes fall. Det är i princip 100% solklart att hon tagit död på Aki och rättsväsendet skulle framstå som ett skämt om de helt friade henne.

Jag skulle bli förvånad om hon inte fälldes.
JA och imorgon blir det riktigt tufft- både Mohammad R och de andra afghan-pojkarna ska vittna-
även han som reste till Iran kanske hinns med. Oj tuffa förhör väntas av Johannas advokat.
Johanna måste ha förberett sig för denna stund- nu får de ses igen - Mohammad R - är säkert sömnlös blir spännande att få veta hur han klarar av morgondagen.
Citera
2017-05-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iKuddenJagLever
Jag är nyfiken på JMs tidigare män som hon har barn med, om de har lämnat något slags vittnesmål om hur Johanna har betett sig mot dom?
Någon som vet ?
Det var en bra tanke, egentligen borde det vara givet.

Någon som vet?
Citera
2017-05-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hela JM verkar ju vara en enda stor lögn, hon verkar ju ljuga om det mesta.
Nej tror att de utelämnade hennes vidare studier. Jag tror att hon är socionom och utbildade sig under tiden hon tog emot "andras barn"-
Familjehemsverksamhet har hon haft och pluggat samtidigt. Jag är dock inte hundra på att hon är utbildad i socialt arbete. OM hon inte har adekvat utbildning så förklarar det att hon inte har den självklara etiken, när hon inleder relationer med flyktingpojkarna.
Saknar hon någon form av utbildning inom socialt arbete så är det stor skandal. Hur är detta möjligt?
Hon har arbetat med utredning inom socialmyndighet?
Man häpnar.
Så låt oss hoppas att hon faktiskt har socionom utbildning eller likvärdiga studier. Kanske en kurskamrat finns i tråden och kan skingra tveksamheterna kring hennes studier. Kanske fullföljde hon aldrig utbildningen?
Citera
2017-05-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Varför kan det inte duga med indicier? Jag kan ifrågasätta indicier om de går emot en samlad bild. Men om indicier till 100% stärker en trolig förklaring, så bör de beaktas som bevis.
Därför att då börjar vi trampa på gränsen till vad jag uppfattar som rättssäkerhet.
Den kan ju iofs aldrig bli absolut, men man måste sträva efter det. Det blir annars sannolikt så, att har man tubbat lite på något, så är det alltför lätt hänt att man knaprar sig vidare en liten bit till - de små fjätens tyranni eller vad man nu ska kalla det.
Citera
2017-05-21, 21:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ensamkommande, var det främst givetvis...

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/foretag-gor-miljonvinster-av-skattepengar-4329990.aspx

Ett mönster...
Det är naturligtvis inte bara Andra Chansen och JMs företag.
Ofta mellan 70' och 180' per barn och månad. Säg 100' som ett uppskattat medelvärde.
35 369 barn under 2015, enligt officiell statistik.

35 369 x 100 000 x 12 = 42,4 miljarder.

Pengar som fick JM och många andra att vilja gå över lik.

Det går inte att jämföra, men det finns 250 000 fattigpensionärer som ibland lever på 6000:-/månad.
Dom hade kunnat få 20 000:- per månad i stället.

Men då hade det inte blivit några mångmiljonvinster i Pangelius, Andra Chansen eller hos någon av alla de andra flyktingbaronerna eller baronessorna.

Var Aki i vägen när JM skulle dra igång sitt företag?
Hade Göran varit vid liv om JM inte hade hittat miljonerna från kommuner och Migrationsverket?
Nästan säkert är att JM inte hade hittat några ensamkommande att ha sex med...

Citera
2017-05-21, 21:47
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
"Uppsalamaffian och Tjock-steffe bör då vara bekant med . J. M och dåvarande mannen Per.
Vilket kontaktnät de måste ha fått -spännande typer att lära känna.

Ska man tänka på grabbar som vet vad man ska ta betalt om det är någon som ska röjas ur vägen?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in