Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-21, 19:13
Medlem
[quote=Timeout|60798726]Ja det hade varit intressant och med tanke på att dom två vännerna är släppta nu så var den förklaringen nog något som gjorde att dom släpptes så snabbt.
Vad sa Billy när han bad dom åka därifrån på kvällen när Tova var där och vad sa han dagen efter när han ville bli hämtad?
Hans snapchat är också väldigt magstark med tanke på att Tova är död då
Billy tycker synd om sig själv
Det blir en lång väntan på fupen

Aftonbladet har tagit del av bilden där expojkvännen skriver:
"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".

Jag håller med dej blir lång väntan 🙁 Blir " intressant " att läsa fupen och få svar på sina funderingar.
ja hans snapchat meddelande är sjukt när man vet vad som hänt tror han skrev det för värka oskyldig till det kommande att bli beskylld för Tovas försvinnande. Tror faktiskt han helt enkelt inte trodde att hennes kropp skulle hittas så snabbt. Kanske tänkte flytta på den vid tillfälle. Ja förhoppningsvis får vi svar i fupen, varför ?? Varför vart det så här.
Citera
2017-05-21, 19:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Jag håller med dej blir lång väntan 🙁 Blir " intressant " att läsa fupen och få svar på sina funderingar.
ja hans snapchat meddelande är sjukt när man vet vad som hänt tror han skrev det för värka oskyldig till det kommande att bli beskylld för Tovas försvinnande. Tror faktiskt han helt enkelt inte trodde att hennes kropp skulle hittas så snabbt. Kanske tänkte flytta på den vid tillfälle. Ja förhoppningsvis får vi svar i fupen, varför ?? Varför vart det så här.

Jag har sedan jag fick veta att hon hittades i vattnet trott att det kan vara en tillfällig plats. Att han kan ha tänkt flytta henne, men blev anhållen innan han hann göra det.
Citera
2017-05-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tror du har väldigt fel.

OM föräldrarna redan sent på kvällen/natten fick reda på att Tova var hos exet på gården så hade de nog INTE väntat med att åka dit till nästa dag.

Men hallå... jag har inte påstått att de skulle ha fått veta något redan på kvällen. Det var ju först på morgonen som de märkte att hon inte kommit hem och var borta det var väl också först då under rundringningen de fick veta att hon varit på gården på kvällen.
Citera
2017-05-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Om exet är oskyldig så är inte SMSet speciellt märkligt.

Jo det är det! Ingen med förståndet i behåll SMSar npgot sådant till en förälder som man vet är fruktansvärt orolig och letar efter sin försvunna dotter! Snacka om empatistörning.
Citera
2017-05-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Vet du detta eller gissar du som vi andra?

Att pappan skulle ringt till en kompis till henne under natten, fått reda på att hon med med Billy sedan gt sig att sova och på morgonen åker dit och slår sönder fönstret.

Ja isåfall är pappan tamefan medansvarig till Tovas öde främst genom att vara en idiot.

Jag tror inte de ringde runt på natten, du missförstod vad jag skrev. De började väl ringa runt då Tova inte kommit hem på morgonen.
Citera
2017-05-21, 20:23
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretty-spry
Var har du sett hans händer i tydlig närbild? För det har inte jag.

Nog kan man spöa upp någon ganska ordentligt utan att det syns på en själv, såvida hon inte slåss eller klöser, biter, och river tillbaka.

Lite öm kanske man blir, men inte just något mer.

Jag tror det beror vart man slår och om det är med knytnävar eller öppen handflata. Om knogar möter ett kindben tex, då borde det ge märken på händerna, iaf om personen slår upprepande gånger. Hunden på knogarna är tunn, den går lätt sönder. Om MGM inte har sår på händerna lär han ha använt något föremål för att döda henne med, kastat ner henne från t.ex. en trappa eller kanske huvudsakligen sparkad henne tänker jag. Om hon blev strypt har han garanterat rivmärken om hon inte på något sätt varit fastbunden.

Sen kan ju även värre skador uppstå på händerna än sår. Kände en tjej förr som hamnade i bråk med en klasskamrat i högstadiet. Hon slog personen så hårt att hon bröt sitt finger. Ja, vad fan ska man säga...

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har sedan jag fick veta att hon hittades i vattnet trott att det kan vara en tillfällig plats. Att han kan ha tänkt flytta henne, men blev anhållen innan han hann göra det.

Mycket möjligt. Eftersom han säkert inte hade planerat dådet i förväg och det var sent och han säkert trött, hög/berusad och mosig i huvudet. Då fick det bli sjön, bara hon inte var kvar i huset.

Och han kan ha tänkt, vilket är helt riktigt, att det behövs mer bevis för att döma honom, än att han bor nära sjön och är hennes ex. Har de ingen teknisk bevisning eller vittnen så lär han ju gå fri. Han kanske trodde att han lyckats sopa undan alla bevis? Torkat upp blod, gömt eventuellt vapen osv.
Citera
2017-05-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Jag tror det beror vart man slår och om det är med knytnävar eller öppen handflata. Om knogar möter ett kindben tex, då borde det ge märken på händerna, iaf om personen slår upprepande gånger. Hunden på knogarna är tunn, den går lätt sönder. Om MGM inte har sår på händerna lär han ha använt något föremål för att döda henne med, kastat ner henne från t.ex. en trappa eller kanske huvudsakligen sparkad henne tänker jag..

Han har väl knuffat eller sparkat henne, kan tänkas. Gör man det från andra våningen så kan man nog falla ganska illa om man har otur. Finns många sätt förutom att slåss och strypa.

Tillhygge har polisen faktiskt inte sagt, så det kan vi tills vidare utesluta.
Senast redigerad av pretty-spry 2017-05-21 kl. 20:47.
Citera
2017-05-21, 20:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jo det är det! Ingen med förståndet i behåll SMSar npgot sådant till en förälder som man vet är fruktansvärt orolig och letar efter sin försvunna dotter! Snacka om empatistörning.
Det sms som skickades om den trasiga rutan med begäran om betalning till Tovas pappa tyder inte på en empatistörning. Det tyder på en man helt utan empati!
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
De har varit mycket spekulationer hit och dit i denna tråden men jag tror att detta fallet är ganska så simpelt faktiskt.

GM är en typiskt kvinnomisshandlare (jag har växt upp med en, så känner mig rätt säker), de har denna kvällen tjafsat som vanligt, om vad spelar mindre roll då de sällan krävs mycket för dessa individer att agera fysiskt.

Dock har det denna gången slagit extra slint i GMs huvud, inte omöjligt att han fått blackout och pucklat på henne men denna gången lyckas han slå ihjäl henne. När han inser vad han gjort så väljer han att dumpa kroppen.

Det har varit mycket snack i tråden om att "Man hade kontaktat polisen och inte dumpat kroppen osv" De är för att ni har empati som ni tänker så.

Jag tycker mycket i hans agerande efter mordet visar att han helt saknar empati och just därför dumpar kroppen och sedan nekar. Man kan tycka att han ska bryta ihop i förhör men han saknar som sagt empati och känner därför ingen som helst ånger över gärningen.

Men som sagt, detta är en teori som precis allt annat.
Jag är helt enig med sundsvallare. Vi som inte är störda och empatilösa kan inte ens tänka oss in i hur tankarna går hos en som helt saknar empati.
Billys snapchat talar ett tydligt språk.
"Fuuuucking skitliv!!!! Som om man inte hade nog med problem redan!!!! Men detta tar faan priset".
Det finns bara en enda person som gäller i en empatilös persons liv och det är han och ingen annan och han tycker bara synd om sig själv när det går åt helvete och han slår ihjäl sitt ex.
Han kommer garantera att skylla på att Tova gjorde något som gjorde att han slog ihjäl henne och underförstått så var det hennes eget fel.
Vi som läser mycket i krimtrådarna ser det här gång på gång
Citera
2017-05-21, 21:49
Medlem
Sinclairs avatar
En fråga jag inte sett belyst:

Vad är det för anhörig han var hos? Tolkar det som pappan, eller finns det syskon rller farmor?
Var bor pappan?

Han behövde skjuts av "Fredde och Bumba" för att ta sig hem, hur kom han till den anhörige?
Bussar går väl först relativt sent på söndagsmorgonen.
Var det pappan som hämtade honom? Borde inte han synas närmare, om han nu varit på gården.
Citera
2017-05-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
En fråga jag inte sett belyst:

Vad är det för anhörig han var hos? Tolkar det som pappan, eller finns det syskon rller farmor?
Var bor pappan?

Han behövde skjuts av "Fredde och Bumba" för att ta sig hem, hur kom han till den anhörige?
Bussar går väl först relativt sent på söndagsmorgonen.
Var det pappan som hämtade honom? Borde inte han synas närmare, om han nu varit på gården.
Äntligen, det undrar jag också. Hur tog han sig från gården? Och när?
Citera
2017-05-21, 22:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En artikel i VK där en av Tovas och Billys vänner uttalar sig om förhållandet:

http://www.vk.se/plus/2008524/vannen-hon-var-radd-for-honom

Hemsk läsning. Jag får en klump i halsen när jag läser om hur hon har haft det.
Får mig också att tänka på att Billy ändå blivit anmäld för misshandel innan Tova blev mördad..

I tråden har det har pratats mycket om föräldrarnas ansvar, kompisarnas ansvar, Tovas ansvar.

Med det vi vet idag av forskning runt detta beteende som Billy har, hur kan det komma sig att kvinnomisshandlarna får sin dom, kommer ut, gör om det om och om igen. Ibland slutar det med dödligt våld. Det vet vi.

Vems är ansvaret? Jag tycker artikeln belyser hur den utsatta har väldigt svårt att sätta sig emot, till och med vännerna är rädda.

Så jag tänker: Vad är samhällets ansvar?
Citera
2017-05-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hemsk läsning. Jag får en klump i halsen när jag läser om hur hon har haft det.
Får mig också att tänka på att Billy ändå blivit anmäld för misshandel innan Tova blev mördad..

I tråden har det har pratats mycket om föräldrarnas ansvar, kompisarnas ansvar, Tovas ansvar.

Med det vi vet idag av forskning runt detta beteende som Billy har, hur kan det komma sig att kvinnomisshandlarna får sin dom, kommer ut, gör om det om och om igen. Ibland slutar det med dödligt våld. Det vet vi.

Vems är ansvaret? Jag tycker artikeln belyser hur den utsatta har väldigt svårt att sätta sig emot, till och med vännerna är rädda.

Så jag tänker: Vad är samhällets ansvar?
Ja du, det är väldigt lätt att lägga skuld på dem du nämner, det ser vi ju här i tråden bland annat. Saker och ting är oftast inte så simpla som en del tror.

Vad samhället (=vi alla) borde göra vågar jag inte ge mig in i en diskussion om. Det är en jättesvår fråga. Att skylla på offren är ingen bra idé i alla fall, det är jag i alla fall säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in