2017-05-21, 19:46
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
"Man kan inte berätta om saker man inte sett" - ungefär så säger Christian. Men förhöret fortsätter ändå.
Det skulle vara bra om det blev något slags sanningskommission, man vill veta t.ex vems idé det var att berätta för barnen om Kevins skador på halsen (Harryssons egen, eller Christianssons?)
Christiansson förnekade att han hade sett de förhör med Robin som visades i TV. Är det troligt att han inte sett dem, bluffar han?
Klart han bluffar. Det är han som styrt och ställt hela vägen

När sedan Sandbergs slutgiltiga förhör hålls och där barnen ”erkänner” är av någon outgrundlig orsak inte inspelningsapparaturen igång. Var det i detta förhör som Sandberg gjorde som minnesprofessorn föreslagit? Minnesprofessorn hade föreslagit att 5-åringen skulle konfronteras med en lögn om att storebror, 7 år gammal, hade erkänt och berättat om mordet på Kevin.
De här två gentlemännen borde kunna åtalas för någon form av ett pågående rättsövergrepp eller grov psykisk misshandel eftersom övergreppen mot de två ”misstänkta” fortgår.
Jag blir sällan riktigt upprörd men varje gång den inbilske minnesprofessorn uttalar sig blir jag upprörd och förbannad i mitt innersta.
Efter att ha sett det tredje programmet med tårar i ögonvrån blir jag än mer upprörd över hur denna uppblåsta minnesprofessor tillsammans med Sandberg förmått flera poliser, som borde begripit bättre, att agera på ett fullständigt horribelt sätt. Jag kräver att dessa två orakel, Sandberg och Christianson, vingklipps ordentligt eftersom deras självgodhet förstör mer än vad de tillför.
De två förhörsledarna, Forsman och Harrysson, gör idag avbön men skadan är ju redan skedd och de två framstår som nyttiga idioter. Hur återställer man polisens förtroende för de inblandade och hos medborgarna?
Det värsta är dock att ingen av de inblandade, Sandberg och Christianson, kommer att få en smäll på fingrarna för att de förstört två småpojkars liv, två familjers liv och sist men inte minst förmodligen låtit en mördare gå fri.
Denna självgoda minnesprofessor som gång på gång skjuter sig själv i foten utan att detta uppmärksammas eller på något sätt åtgärdas.
Denna uppblåsta minnesprofessor borde nu få ta konsekvenserna av sitt handlande gärna tillsammans med Rolf Sandberg. De andra inblandade poliserna får nog anses vara offer i samma utsträckning, om än inte i samma grad, som femåringen och sjuåringen.
Nu har det dykt upp ytterligare fall där minnesprofessorn haft ett avgörande inflytande och snart måtte han ha fyllt sin bägare tills det rinner över och då är det banne mig dags att granska alla ärenden där hans ”sakkunskap” gjort skillnad. Fy f-n vad jag mår dåligt efter att ha sett detta.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/49247-alla-brottsfall-som-minnesprofessorn-har-varit-inblandad-i-maste-granskas/
Citera
2017-05-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMA-mannen
Christiansson är livsfarlig, det ser man bara på honom och hans sätt att föra sig. Tyvärr verkar han så övertygande när han diskuterar något så folk går på hans mombo jumbo och liksom låter honom hållas. Han klarar sig på detta sätt och kommer mycket lindrigt undan, för han har ett stort ansvar i detta då han styrde in utredarna på att barnen visste mer, och till och med kunde vara de som hade gjort detta brott. Utredarna litade ju på "experten" - de kunde ju inte veta då att han var en galning som egentligen inte har belägg för sina teorier - det bara låter så när man låter honom prata.

Han borde ställas till svars mycket hårdare!!!

Jag kollade på hans interjuv som sändes i Nyhetsmorgon veckan, men blir så förbannad på hans jävla svammel. Att barn som blivit utnyttjade, misshandlade, sett något eller utfört ett brott måste berarbetas länge och förhöras många gånger. Han hänvisar till forskning. Det är ju rätt skrattretande när det är flertal experter på barnförhör som kritiserar det han påstår och hävdar motsatsen. GW har även sagt att det inte ens finns forskningar som stöder SÅC teorier! Det måste varit riktigt jobbigt för Jenny och Steffo att sitta vid samma bord som det aset!
Citera
2017-05-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Några frågor som jag - i motsats till polisutredningen - seriöst undrar över:

1. Vårdpersonal ska alltså (kl 22-23) ha gjort intensiva återupplivningsförsök på en kropp som legat död i fem timmar? Är detta normalt, eller har polisen fuckat upp tidpunkten för brottet (kl 17:15-17:45)?

2. De två lastpallarna i vassen; vad användes de till? Vem brukade leka där, och vad lekte man?

3. Stämmer det att Kevins kropp och kläder bar spår av sand men inte av sjö? Det utesluter väl i så fall lastpallen som mordplats/olycksplats?

4. Kan man rekonstruera hur Kevin har rört sig? Han har väl knappast lekt ensam?

5. Hade Kevin lämnat sin cykel, sina sandaler och sin (enda?) strumpa vid boden för att bada vid badplatsen? Med vem?

6. Borde inte strypning med trädkvist efterlämna något idiotsäkert signum, typ barksmulor i huden (där man kan identifiera trädslag mm)?

1. Vet inte, det var väl morföräldrarna som först försökte, de visste väl inte att K var död, låter ju konstigt att vårdpersonal också försökt.

2. Bra fråga, tror inte det finns något svar. Tror någon av ungdomarna i trakten fiskade i området, men några specifika lekar vet jag inte om det kommit fram, har snackats om längdhopp vid boden.

3. Han hade sand i underkläderna, men troligen inte sjö eftersom polisen utgår ifrån att mordet skedde någon annanstans.

4. Barn ska ha sett K vid lekplatsen med en äldre pojke som senare våldtog en treåring.

5. Nej han har sannolikt inte badat med någon, han var rädd för vatten.

6. På halsen fanns bara ett triangulärt blåmärke. Om Kevin kvävts med pinnen som polisen hittade borde det funnits hudfragment på pinnen.
Senast redigerad av echoesofglory 2017-05-21 kl. 20:08.
Citera
2017-05-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Vad arg du verkar. Den äldre skulle fylla 8ett par månader senare,alltså närmare 8 än 7.

Nej C är född i slutet av mars 1991 så han var 7 år och 5 månader när Kevin mördades. Alltså var han närmare 7 än 8. Eftersom det verkar spela så stor roll för dig.
Citera
2017-05-21, 19:55
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Klart han bluffar. Det är han som styrt och ställt hela vägen

När sedan Sandbergs slutgiltiga förhör hålls och där barnen ”erkänner” är av någon outgrundlig orsak inte inspelningsapparaturen igång. Var det i detta förhör som Sandberg gjorde som minnesprofessorn föreslagit? Minnesprofessorn hade föreslagit att 5-åringen skulle konfronteras med en lögn om att storebror, 7 år gammal, hade erkänt och berättat om mordet på Kevin.
De här två gentlemännen borde kunna åtalas för någon form av ett pågående rättsövergrepp eller grov psykisk misshandel eftersom övergreppen mot de två ”misstänkta” fortgår.
Jag blir sällan riktigt upprörd men varje gång den inbilske minnesprofessorn uttalar sig blir jag upprörd och förbannad i mitt innersta.
Efter att ha sett det tredje programmet med tårar i ögonvrån blir jag än mer upprörd över hur denna uppblåsta minnesprofessor tillsammans med Sandberg förmått flera poliser, som borde begripit bättre, att agera på ett fullständigt horribelt sätt. Jag kräver att dessa två orakel, Sandberg och Christianson, vingklipps ordentligt eftersom deras självgodhet förstör mer än vad de tillför.
De två förhörsledarna, Forsman och Harrysson, gör idag avbön men skadan är ju redan skedd och de två framstår som nyttiga idioter. Hur återställer man polisens förtroende för de inblandade och hos medborgarna?
Det värsta är dock att ingen av de inblandade, Sandberg och Christianson, kommer att få en smäll på fingrarna för att de förstört två småpojkars liv, två familjers liv och sist men inte minst förmodligen låtit en mördare gå fri.
Denna självgoda minnesprofessor som gång på gång skjuter sig själv i foten utan att detta uppmärksammas eller på något sätt åtgärdas.
Denna uppblåsta minnesprofessor borde nu få ta konsekvenserna av sitt handlande gärna tillsammans med Rolf Sandberg. De andra inblandade poliserna får nog anses vara offer i samma utsträckning, om än inte i samma grad, som femåringen och sjuåringen.
Nu har det dykt upp ytterligare fall där minnesprofessorn haft ett avgörande inflytande och snart måtte han ha fyllt sin bägare tills det rinner över och då är det banne mig dags att granska alla ärenden där hans ”sakkunskap” gjort skillnad. Fy f-n vad jag mår dåligt efter att ha sett detta.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/49247-alla-brottsfall-som-minnesprofessorn-har-varit-inblandad-i-maste-granskas/

Jag har också läst någonstans att Christiansson föreslagit en sån okonventionell metod (som knappt ens är tillåten i förhör med vuxna förhärdade brottslingar, väl?).
Finns det några belägg för att det var hans förslag?

OBS jag försvarar inte utredningen eller förhören, men skulle gärna se en detaljerad och konkret beskrivning av hur samarbetet mellan Sandberg och Christiansson såg ut.
Citera
2017-05-21, 19:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Jag tror att vi kan sluta oss till att mördaren finns bland cirkeln av tre nu; Robin, Cristian eller den äldre vännen på 10 år. Jag hoppas sannerligen att vi får veta sanningen framöver.

Vi skall nog inte bortse från grabben som GW nämner. Särskilt inte när vi i dag vet vad denne gjorde några månader senare, mot ett annat barn.
Citera
2017-05-21, 19:58
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dale-Cooper
Nej C är född i slutet av mars 1991 så han var 7 år och 5 månader när Kevin mördades. Alltså var han närmare 7 än 8. Eftersom det verkar spela så stor roll för dig.

Eller hur! Är man 7 år så kan man inte vara närmare 8 än 7.
7 är 7.
Däremot kan man säga att man är närmare 6 år än 10 år om man är 7.
Senast redigerad av Lova33 2017-05-21 kl. 20:00. Anledning: Edit
Citera
2017-05-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMA-mannen
Christiansson är livsfarlig, det ser man bara på honom och hans sätt att föra sig. Tyvärr verkar han så övertygande när han diskuterar något så folk går på hans mombo jumbo och liksom låter honom hållas. Han klarar sig på detta sätt och kommer mycket lindrigt undan, för han har ett stort ansvar i detta då han styrde in utredarna på att barnen visste mer, och till och med kunde vara de som hade gjort detta brott. Utredarna litade ju på "experten" - de kunde ju inte veta då att han var en galning som egentligen inte har belägg för sina teorier - det bara låter så när man låter honom prata.

Han borde ställas till svars mycket hårdare!!!

Sven Åke Christianson är en mycket farlig man. Jag ser till min glädje att kraven på en SÅC-kommission, som går igenom alla rättsfall som den sopan varit inblandad i, kommer från fler och fler.

Han är nog inte ond, han är ju själv hjärntvättad, men han har ställt till med mycket elände genom sitt handlande.
Citera
2017-05-21, 20:06
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Jag har också läst någonstans att Christiansson föreslagit en sån okonventionell metod (som knappt ens är tillåten i förhör med vuxna förhärdade brottslingar, väl?).
Finns det några belägg för att det var hans förslag?

OBS jag försvarar inte utredningen eller förhören, men skulle gärna se en detaljerad och konkret beskrivning av hur samarbetet mellan Sandberg och Christiansson såg ut.

Har läst det på andra ställen också, men detta var länken jag hittade nu
Citera
2017-05-21, 20:12
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Har läst det på andra ställen också, men detta var länken jag hittade nu

Jag också, men skulle gärna se vad de påståendena utgår ifrån. Ursprungskällan.
Ska det vara noga, så ska det.
Citera
2017-05-21, 20:18
Medlem
NicholasUrfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
1. Vet inte, det var väl morföräldrarna som först försökte, de visste väl inte att K var död, låter ju konstigt att vårdpersonal också försökt.

2. Bra fråga, tror inte det finns något svar. Tror någon av ungdomarna i trakten fiskade i området, men några specifika lekar vet jag inte om det kommit fram, har snackats om längdhopp vid boden.

3. Han hade sand i underkläderna, men troligen inte sjö eftersom polisen utgår ifrån att mordet skedde någon annanstans.

4. Barn ska ha sett K vid lekplatsen med en äldre pojke som senare våldtog en treåring.

5. Nej han har sannolikt inte badat med någon, han var rädd för vatten.

6. På halsen fanns bara ett triangulärt blåmärke. Om Kevin kvävts med pinnen som polisen hittade borde det funnits hudfragment på pinnen.

1. Ambulanspersonal har så vitt jag vet inte rätt att dödförklara (det ska läkare göra), och ska därför försöka uppliva tills de kommit fram till sjukhuset.
Citera
2017-05-21, 20:19
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Jag också, men skulle gärna se vad de påståendena utgår ifrån. Ursprungskällan.
Ska det vara noga, så ska det.
Finns uppgifter bakom betalvägg i DN, som jag vägrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in