Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Någon känd mordplats finns inte, men om det var Linda som klev in i combibilen 23.15 var den bilen mordplatsen och då kan ingen mordplats hittas.
Det finns ingenting som motbevisar att det var som Mats sade, att Linda gick från bostaden vid 22.00 tiden den 1 augusti.
Eftersom att du envisas med att PMa mig med rena kopior av vad du mal på om här, så får du mina repliker här i tråden.
Jag ha ställt frågan om att få bevisen på att Mats var hemma vis 19.59 men det enda du o dina vapendragare har att komma med är....att Mats har sagt det. Detta är inget bevis, utan en utsaga av en misstänkt mördare som inte kan styrka sina ord.
Han vägrar kännas vid att hans mobil var långt hemifrån vid den tiden. Alltså kan man fastslå att karln ljuger om detta.
Det där som poppade upp nyss.....kring frågan om att Mats mobil varit avslagen i 8 timmar......påstår herr Leo att batteriet tog slut.
Mobilen stängdes av efter samtalet med Hanna 16.04 och.......tänka sig....batteriet hoppade igång igen vid 19.59.......vilket då avslöjade att Mats inte var hemma vid denna tidpunkt. Trist för Matteponken, men jävligt avslöjande.
Sedan var det tydligen dags för mobilen att självdö i dryga 4 timmar till, då den sen börjar leva sitt vanliga liv igen.
Hur ni än vrider på saken är uppkopplingen mot Åselbymasten en flagrant bevis på att Mats ljuger om var han befann sig.
Den självklara frågan för alla, borde då vara......VARFÖR ljuger Mats om detta?