2017-05-12, 14:36
Medlem
Någon känd mordplats finns inte, men om det var Linda som klev in i combibilen 23.15 var den bilen mordplatsen och då kan ingen mordplats hittas.
Det finns ingenting som motbevisar att det var som Mats sade, att Linda gick från bostaden vid 22.00 tiden den 1 augusti.
Citera
2017-05-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Gärna en sidhänvisning till FUP här.?
FUP sid 509, 510
Citera
2017-05-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Har ni hört talas om att batteriet kan ta slut och måste laddas på en mobil ? Mats har aldrig slagit av sin mobil, batteriet tog slut, its as simpel as that.

Fel. Om batteriet var slut - hur kan då telefonen koppla upp sig och skriva SMS på egen hand kl. 19:59?

Citat:
Likheterna med Kevin fallet är många.
1) Tunnelseendet, man har bestämt sig vem/vilka de skyldiga är.

Fel. Utredningen bedrevs på bred front och Lindas bror m.fl. kontrollerades mycket noga då de fanns med som möjliga misstänkta i utredningens tidiga skede.

Citat:
2) Massmedias gigantiska press på polisen att hitta en snabb lösning och i fallet Mats bestämde de sig tidigt för vem den skyldige var!

Fel. Mats Alm ordnade själv detta kändisskap genom sina lögner och sin vansinnesshistoria om kidnappning, kalla friterade räkor o.s.v.

Citat:
3) När massmedia gick ut med att de två bröderna var misstänkta för mordet på Kevin så svalde de hela betet med hull och hår, trots att de precis som Mats har/hade 100% bevis på att det inte kunde vara skyldiga.

Fel. I Kevinfallet finns ytterst lite teknisk bevisning. I fallet med Linda Chen pekar alla teknisk bevisning mot Mats Alm. Som ljugit sig blå och grön.

Citat:
4) Allt finns i utredningen, som jag inte läst, erkännes, jag litar på Lagro som läst hela smeten. Linda klev in i en bil där det satt två kineser, frivilligt, troligen påverkad av scopolamin.
Citerar om drogen scopolamin:
" When I lived in Ecuador, I was warned about the pollen from the flower of a beutiful tree. The pollen is called "Devils Breath", and when a tiny amounth is blown into the face of an intended victim, it immediately saps that persons free will , turning then into a compliance zombie who will do anything they are commanded to do: Empty their bank account, engage in sexual acts or even donate a kidney." Slut citat.

Fel. Linda var redan avliden vid den tidpunkten. Mats tidsuppgifter om rundturen, om när de kom hem o.s.v. går inte ihop. Som så mycket annat Mats sagt.

Att skopolamin (du stavar lika fel som *agro för övrigt) skulle ha med saken att göra har redan uteslutits. Att skopolamin fungerar såsom ditt citat beskriver är också fel.

Citat:
Nu kanske ni inser varför Linda klev in frivilligt i bilen där de två kineserna satt och varför de kunde kidnappa Mats.

Fel. Mats blev aldrig kidnappad eller drogad. Detta är redan klarlagt genom den tekniska bevisningen. Mats Alm ljuger.
Citera
2017-05-12, 14:49
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Någon känd mordplats finns inte, men om det var Linda som klev in i combibilen 23.15 var den bilen mordplatsen och då kan ingen mordplats hittas.
Det finns ingenting som motbevisar att det var som Mats sade, att Linda gick från bostaden vid 22.00 tiden den 1 augusti.

Eftersom att du envisas med att PMa mig med rena kopior av vad du mal på om här, så får du mina repliker här i tråden.

Jag ha ställt frågan om att få bevisen på att Mats var hemma vis 19.59 men det enda du o dina vapendragare har att komma med är....att Mats har sagt det. Detta är inget bevis, utan en utsaga av en misstänkt mördare som inte kan styrka sina ord.

Han vägrar kännas vid att hans mobil var långt hemifrån vid den tiden. Alltså kan man fastslå att karln ljuger om detta.

Det där som poppade upp nyss.....kring frågan om att Mats mobil varit avslagen i 8 timmar......påstår herr Leo att batteriet tog slut.
Mobilen stängdes av efter samtalet med Hanna 16.04 och.......tänka sig....batteriet hoppade igång igen vid 19.59.......vilket då avslöjade att Mats inte var hemma vid denna tidpunkt. Trist för Matteponken, men jävligt avslöjande.
Sedan var det tydligen dags för mobilen att självdö i dryga 4 timmar till, då den sen börjar leva sitt vanliga liv igen.

Hur ni än vrider på saken är uppkopplingen mot Åselbymasten en flagrant bevis på att Mats ljuger om var han befann sig.

Den självklara frågan för alla, borde då vara......VARFÖR ljuger Mats om detta?
Citera
2017-05-12, 14:52
Medlem
"Allt finns i utredningen, som jag inte läst, erkännes, jag litar på Lagro som läst hela smeten."

Där har du ett problem. *agro tolkar FUP och tingsrättsdom på sitt eget lilla vis och spär sen på med egna idéer som om dom vore fakta. Ihärdig förfalskning av fakta kallar jag det, och det har pågått i 5 år ca.

Läs FUP:en och domen. Länkar finns ett par sidor upp. Om du fortfarande tror på *agro och dom andra konspiratörerna (som f ö verkar vara avstängda p g a alternativa konton) efter att ha läst FUP..ja, då kan jag bara beklaga.
Citera
2017-05-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Fagro, vad menade Lars Alm med att Mats skulle "hålla sig undan". Att han skulle låta sig drogas av kineser och dra till Kungsträdgården i Stockholm? Det låter konstigt, tycker du inte det?
Det där är en misstolkning förhörsledaren försöker påstå till Lars att Mats höll sig undan och tog ett foto på sig själv.
Då säger Lars till förhörsledaren om han skulle "hålla sig undan" är han inte så dum att han tar foto på sig själv, så dj...a dum är han inte.
Jag anser att Lars har helt rätt, förhörsledaren borde förstått att Mats var drogad, som också Lars framför, men tyvärr kände inte Lars till Scopolamin, som han sannolikt gör idag.
Det visar att Lars hade helt rätt i sin bedömning.
Den här drogen Scopolamine var inte känd i det här fallet som var den sannolika drogen, därför kan man inte kritisera förhörsledaren.
Många trodde att när inte testerna gav utslag att Mats var inte drogad, men Scopolamin innehåller inte sömnmedel utan det är minnet som försvinner när drogen verkar och ger ingen indikation vid test av de vanliga drogerna.
Scopolamin är ingen stimulans drog utan ses som en kriminell drog.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-12 kl. 15:14.
Citera
2017-05-12, 15:00
Medlem
Citat:
Linda och Mats kom till bostaden ca 20.30, han har uppgett och han sände SMS 19.59, därför säger den mobiluppkopplingen absolut ingenting, det har ingenting med mordet på Linda att göra.
Linda gick från bostaden ca 22.00 mot centrum och skulle träffa en vän som hon sade till Mats, men det kunde vara annat hon skulle träffa.
23.15 är det ett vittne som ser en utländsk tjej i vitt stå vid en combibil och prata på Slaggatan eller i närheten och sedan kliver hon in i baksätet, den tjejen kunde vara Linda.
Ingen av personerna i bilen hörde av sig till polisen.

Mats har lämnat olika uppgifter om kvällen och tiderna går inte ihop med de kontroller som senare gjorts.

Mats Alm har ljugit om SMS:et (han hävdar att han aldrig varit i närheten av Åselby kl. 19:59, än mindre SMS:at därifrån).

Jag skulle vilja påstå att den teori Leif GW Persson lanserade i april i år, om att Linda ströps till döds av Mats inte långt ifrån platsen hon hittades på, är tämligen sannolik.
Citera
2017-05-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Allt finns i utredningen, som jag inte läst, erkännes, jag litar på Lagro som läst hela smeten."

Där har du ett problem. *agro tolkar FUP och tingsrättsdom på sitt eget lilla vis och spär sen på med egna idéer som om dom vore fakta. Ihärdig förfalskning av fakta kallar jag det, och det har pågått i 5 år ca.

Läs FUP:en och domen. Länkar finns ett par sidor upp. Om du fortfarande tror på *agro och dom andra konspiratörerna (som f ö verkar vara avstängda p g a alternativa konton) efter att ha läst FUP..ja, då kan jag bara beklaga.
Jag går helt efter förundersökningen som polisen utfört och som jag litar på, har aldrig hittat något fel i den. Jag har läst många förundersökningar och inte hittat fel i dem, och den här gällande Linda Chen är mycket omfattande och grundlig.
Citera
2017-05-12, 15:12
Medlem
Citat:
Det där är en misstolkning förhörsledaren försöker påstå till Lars att Mats höll sig undan och tog ett foto på sig själv.
Då säger Lars till förhörsledaren om han skulle "hålla sig undan" är han inte så dum att han tar foto på sig själv, så dj...a dum är han inte.
Jag anser att Lars har helt rätt, förhörsledaren borde förstått att Mats var drogad, som också Lars framför, men tyvärr kände inte Lars till Scopolamin, som han sannolikt gör idag.
Det visar att Lars hade helt rätt i sin bedömning

Mats var inte drogad. Det är redan bevisat. Och det heter "skopolamin" och finns i massor av saker, t.o.m. åksjukeplåster. Men, Mats Alm var helt ren. D.v.s. Mats Alm ljuger.
Citera
2017-05-12, 15:12
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det visar att Lars hade helt rätt i sin bedömning
Misstolkning!? Fick inte Lars lämna synpunkter på förhörsutskriften? Sånt brukar räta ut eventuella missförstånd. Detta kan bara tolkas som att förhörsledaren antingen inte fått några invändningar eller att han stått på sig eftersom han är säker på att Lars sade som han sade.
Citera
2017-05-12, 15:13
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag går helt efter förundersökningen som polisen utfört och som jag litar på, har aldrig hittat något fel i den. Jag har läst många förundersökningar och inte hittat fel i dem, och den här gällande Linda Chen är mycket omfattande och grundlig.
Det gäller alltså även förhöret med Lars.
Citera
2017-05-12, 15:19
Medlem
"Jag har läst många förundersökningar och inte hittat fel i dem, och den här gällande Linda Chen är mycket omfattande och grundlig."

Och ändå - TROTS att du läst FUP:en och domen - så kommer du ständigt med dina copy-paste-inlägg där du tolkar det Mats ljuger om i förhören som SANNING?

Så..dina "sanningar" - en random ansamling:

Linda gick ut på kvällen för att träffa en kompis, och kom aldrig tillbaks.
Linda sågs vid ett flertal tillfällen samma kväll i Falun, bl a klivandes in i en combibil
Mats blev senare kidnappad av kineser och tvingades inta en ospårbar drog som nån av dina medlöpare benämnde skopolamin.
Mats får inte samma biverkningar av skopolamin som alla andra - bl a får han ett väldigt selektivt minne av vad som gjorts och inte gjorts.
Mats är inte Mats utan en dubbelgångare som vittnen identifierat på ett antal platser.
Mats blev dumpad på fyndplatsen av kineser.
Mats säger alltid sanningen i förhören.
Lars har ingenting med brottet att göra.
Linda har orsakat mordet på sej själv genom skörlevnad och skulder.
Mordet på Linda är ett beställningsmord, oklart varifrån (det vägrar du svara på).
Domen mot Mats är ett mediadrev/en politisk komplott
etc etc etc

Sagor, alltsammans. För helvete, vakna upp till verkligheten, fubbick.

Edit: en fubbick är en idiot bortom all räddning (på skånska)
Senast redigerad av FZappa 2017-05-12 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in