2017-05-21, 09:58
Medlem
Overminds avatar
Kommer ihåg vintrarna 2001-2003. Jag som avskyr vintern vanligtvis kunde inte längta mer till Julafton veckan. Det var pga Sagan om Ringen. Vilka mastodontfilmer. De hade allt. Äventyr. Lite komedi. Action. Storslagna slag. De bästa största slagen någonsin som än idag är de bästa 16 år senare! Helt jävla otroligt. Jag finner inga ord. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Vilken fantastisk Värld geniet Tolkien skapade. Började läsa böckerna samtidigt som filmerna kom. Jämsides. Han la grunden för hela fantasy genre vi idag ser i både film och spel världen. Han är det urgamla trädet och andra fantasy böcker dess grenar.

Jag kan skriva en hel bok om detta fantastiska underverk men lär sluta nu. Tror ni det kommer komma någon mer större, mäktigare, berörande, känslosam och kvalité?
Citera
2017-05-21, 10:12
Medlem
Nu fick du mig sugen på att maraton kika på filmerna!

Visst är det ett mysigt äventyr. Det var på den tiden filmerna gick på nattbio.
Säkert, om 60-70 år när filmindustrin har utvecklats så pass mycket så att dessa filmer anses antika så kommer säkert en remake på samtliga.

Om du gillar Sagan om ringen så måste jag tipsa om filmen "Willow" från 88. Väldigt lik atmosfär som i SoR.
Citera
2017-05-21, 10:15
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Jodå, tids nog.
Citera
2017-05-21, 10:15
Medlem
sebastian66s avatar
Oftast kommer det säkert en ännu värre film än dessa.
Gör man 1 bra story så måste många överträffa den så visst kommer det
under rimlig tid något som troligen är bättre.
Media bygger även upp filmer genom att skriva en massa om dom som får folk
att automatiskt bli nyfikna och intresserade
Citera
2017-05-21, 10:21
Medlem
Om fem år kommer GOT the movie.
Citera
2017-05-21, 10:21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Tror ni det kommer komma någon mer större, mäktigare, berörande, känslosam och kvalité?

Självklart, det gör det alltid.

Jag gissar att någon för några årtionden sedan sade samma sak om exempelvis Ben Hur.

Jag kan tilllochmed tycka att en sådan film är mer imponerande än moderna filmer givet att CGI och andra fejkeffekter inte existerade. Så, där fick man använda tiotusentals statister, och se till stt man hade kläder till dem alla .. etc.

Moderna filmer... jag menar, behövs en skådespelarna?
Citera
2017-05-21, 10:26
Medlem
RagingHippies avatar
Vem vet.. kanske Warcraft-filmerna utvecklas i framtiden till det bättre.. första drog ju inte ganska mycket pengar. Så kanske motiverar att bättre nästa.
Citera
2017-05-21, 10:38
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Nu fick du mig sugen på att maraton kika på filmerna!

Visst är det ett mysigt äventyr. Det var på den tiden filmerna gick på nattbio.
Säkert, om 60-70 år när filmindustrin har utvecklats så pass mycket så att dessa filmer anses antika så kommer säkert en remake på samtliga.

Om du gillar Sagan om ringen så måste jag tipsa om filmen "Willow" från 88. Väldigt lik atmosfär som i SoR.

Haha! Varje år kör jag och min sambo Hobbit och Lotr maraton! Extended Edition såklart! Helt jävla fantastiskt. Kan rekommenderas! Snart dags för en Lotr maraton här i sommar iallafall!

Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Om fem år kommer GOT the movie.

Tycker GoT är en bra tv-serie som gått ner sig betydligt i de två senaste säsongerna... Tror knappast en film skulle kunna slå Sagan om Ringen. Den serien innehar inte alls samma kvalité där de verkligen har snabbspolat nu och dödat flera stora "spelare" med ganska dåligt genomförda hastiga slut på dem....

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Självklart, det gör det alltid.

Jag gissar att någon för några årtionden sedan sade samma sak om exempelvis Ben Hur.

Jag kan tilllochmed tycka att en sådan film är mer imponerande än moderna filmer givet att CGI och andra fejkeffekter inte existerade. Så, där fick man använda tiotusentals statister, och se till stt man hade kläder till dem alla .. etc.

Moderna filmer... jag menar, behövs en skådespelarna?

Jag kan hålla med. Men har helt missat Ben Hur och det har inte blivit av och se den ännu fast jag påtalat detta skall jag göra... Den filmen verkar bra och jag tror den åldrats bra?
Citera
2017-05-21, 10:49
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Haha! Varje år kör jag och min sambo Hobbit och Lotr maraton! Extended Edition såklart! Helt jävla fantastiskt. Kan rekommenderas! Snart dags för en Lotr maraton här i sommar iallafall!

Tycker GoT är en bra tv-serie som gått ner sig betydligt i de två senaste säsongerna... Tror knappast en film skulle kunna slå Sagan om Ringen. Den serien innehar inte alls samma kvalité där de verkligen har snabbspolat nu och dödat flera stora "spelare" med ganska dåligt genomförda hastiga slut på dem....

Jag kan hålla med. Men har helt missat Ben Hur och det har inte blivit av och se den ännu fast jag påtalat detta skall jag göra... Den filmen verkar bra och jag tror den åldrats bra?

Ben Hur håller fortfarande en särställning i facket mastodontfilm. Mycket kan sägas om lotr och andra men några riktiga utmanare blir de aldrig pga CGI. Om inget drastiskt händer med kostnadsläget inom filmindustri som att lönerna t.ex. plötsligt störtdyker så lär nog Ben Hur fortsätta att vara ohotad.
Citera
2017-05-21, 11:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
Jag somnade efter en halvtimme in. Tomtar och troll liksom. Och en ring. Snark.
Citera
2017-05-21, 11:58
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Vem vet.. kanske Warcraft-filmerna utvecklas i framtiden till det bättre.. första drog ju inte ganska mycket pengar. Så kanske motiverar att bättre nästa.

Ja. Warcraft spelen är jag djupt insatt i. Älskar den Världen. Skulle gärna vilja se en Arthas film.

Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Ben Hur håller fortfarande en särställning i facket mastodontfilm. Mycket kan sägas om lotr och andra men några riktiga utmanare blir de aldrig pga CGI. Om inget drastiskt händer med kostnadsläget inom filmindustri som att lönerna t.ex. plötsligt störtdyker så lär nog Ben Hur fortsätta att vara ohotad.

Okej. Får skärpa till mig och se den snart. I år iallafall.

Men du är inte så stort fan av lotr? Pga av cgi? Eller missförstår jag dig?
Citera
2017-05-21, 12:17
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong

Men Ben Hur är ju från 1950-talet ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in