2017-05-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Så du har sett alla videoförhör? Klart de väljer ut de som är tveksamma.. tänk människa. Ja det har kommit in nya uppgifter typ de 60 sidorna ärthjärnan weine lämnade in efter utredningen där de står tydligt hur Christian dödade kevin med hjälp av en äldre kille.

Det känns mycket riktigt som att något väsentligt har framkommit för att väcka liv i detta 20 år gamla fall. Det vore skönt om åtminstone lillebrodern visar sig oskyldig.
Citera
2017-05-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vi? Nej, du får göra det vi andra väntar på den nuvarande förundersökningen. Där kommer pojkarna avskrivas helt. Och nej, med denna härva så misskött och lagvidrig så kommer vi tyvärr inte få fallet löst. Det kan du tacka Sandberg och co för-

JO skriver så här då justitieombudsmannen granskar en anmälan angående Sandberg och den här hanteringen av barnen, så vad har dom sysslat med?
Det finns inte någon anteckning på diariebladen om att det skulle ha bedrivits någon LUL-utredning

Men den frågan får du nog rikta till Åklagarmyndigheten eftersom åklagaren formellt tog över förundersökningsledningen från slutet av september och ansvarade för både förundersökningen och LUL.
Citera
2017-05-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Man kan basera detta på det som videoförhören faktiskt visar samt det faktum att förundersökningen återigen öppnats.

Utredningen öppnades på grund av att nya uppgifter - som tidigare inte var kända i utredningen -har framkommit.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-20 kl. 23:01.
Citera
2017-05-20, 22:57
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Så du menar att de fantiserat hop hans död och att det av en slump bara hände, just nere vid sjön ?
Jag har flera barn så jag har nog minst lika bra koll som du.

Förhören börjar långt efter Kevins död. Det har pratats både hemma, i skola, bland kompisar och kompisars kompisar. Barnen har blivit matade med den ena historien värre än den andra. Självklart har barnen fantiserat ihop allt de säger i förhören. Byggt på alla fantasifoster som de matats med av allt folk under de första dagarna.
Citera
2017-05-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Så du har sett alla videoförhör? Klart de väljer ut de som är tveksamma.. tänk människa. Ja det har kommit in nya uppgifter typ de 60 sidorna ärthjärnan weine lämnade in efter utredningen där de står tydligt hur Christian dödade kevin med hjälp av en äldre kille.
Jag har sett tillräckligt med brister i förhören som inte går att vifta bort.

Det sistnämnda är till skillnad från de som vrålar om fake news faktiskt intressanta uppgifter. Mitt problem med detta (om det nu är sant) är att det i så fall skulle innebära att R blev rentvådd från anklagelserna, vilket inte skett.
Senast redigerad av pf10 2017-05-20 kl. 23:06.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Jag tror att vi kan sluta oss till att mördaren finns bland cirkeln av tre nu; Robin, Cristian eller den äldre vännen på 10 år. Jag hoppas sannerligen att vi får veta sanningen framöver.

Men det måste ju vara Robin som är hjärnan bakom. Han har lurat med sig de andra. Helt iskallt sitter han och leker med sina fötter, han till och med lägger sig ner, som en kallhamrad brottsling som röjt undan alla bevis. Det är förvånande att SåC, expert på att tyda barnpsykopaters kodord, inte lyckades knäcka God Jul. Han säger i själva verket, med ett hånflin, God Lul.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Förhören börjar långt efter Kevins död. Det har pratats både hemma, i skola, bland kompisar och kompisars kompisar. Barnen har blivit matade med den ena historien värre än den andra. Självklart har barnen fantiserat ihop allt de säger i förhören. Byggt på alla fantasifoster som de matats med av allt folk under de första dagarna.

Men du .... det är ju redan innan fisketuren som de berättar om att de sett en död Kevin.
Hade du otur nu ?
Citera
2017-05-20, 23:00
Medlem
Citat:
"SVT:s Dokument inifrån har berättat att ett tioårigt syskon till bröderna sagt att han varit med dem vid en lekplats vid tidpunkten för mordet, och att de alltså inte kan ha varit skyldiga till Kevins död i Arvika 1998.

– Tioåringen var aldrig ett huvudvittne. Både utifrån förhör med pojkarna och föräldrar kunde man tidigt konstatera att hans historia inte stämde, säger Rolf Sandberg till tidningen.

I förhör uppgav den sjuårige brodern att tioåringen ljög, fortsätter Sandberg. Styvmamman berättade även att tioåringen sagt att sjuåringen varit borta en stund."
http://www.vf.se/nyheter/sandberg-ifragasatter-brodernas-alibi/

Där fick jag mitt svar. Alibit spricker och bilden klarnar.

Ja men, det här är ju lite pudelns kärna, IMHO. Det är mycket möjligt att sjuåringen sagt i förhör att tioåringen ljög, men då förhören i fråga förefaller vara något av de mest överjävligt suggestiva och ledande barnförhör i modern historia så är ju bevisvärdet i princip noll. Sjuåringen blev pressad till att säga att tioåringen ljög eftersom de otaliga förhör med tioåringen och tioåringens mamma trots ganska hård press inte gav det svar utredarna behövde i svallvågorna av sitt extrema tunnelseende, så då gick man istället loss på sju- och femåringen som såklart var lite lättare att manipulera. Det går lixom inte att bygga ett resonemang så som Sandberg och du med fler gör, på flera lager av egenkonstruerade cirkelreferenser där merparten av referenserna visat sig vara helt grundlösa fabulationer!

Förhören med pojkarna är ju inte värda ett skit! Jag tror t ex alla som såg dokumentären håller med om att fyraåringen i det bandade förhöret tvärsäkert namngav mördaren. God Jul hette hen och hen hade använt kniv för att dräpa Kevin!?! WTF!

Tyvärr är tråden full av uppenbart kognitivt handikappade foliehattar och haschtomtar som du som för resonemang som är så jävla efterblivna att jag tamejfan snart helt förlorat hoppet om Sverige. Fy fan, alltså, vad illa det är ställt med den inhemska genpoolen!
Senast redigerad av superfluent 2017-05-20 kl. 23:11. Anledning: autocorrect fuckade upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Missförstånd? Att berätta det en vecks efter Kevins död och sedan utveckla det med fler detaljer i flera förhör INNAN sammanbrottet?
Nåja det är ju inte direkt bekräftat att det var så. Hitintills har ju inget polisen påstår stämt.
Citera
Medlem
Citat:
Men du .... det är ju redan innan fisketuren som de berättar om att de sett en död Kevin.
Hade du otur nu ?

Ah, så de har berättat för sina föräldrar att de sett kevin ligga i vattnet död, och styvmamman har då svarat "det får hans mamma ta hand om" + Weine skrattar rått och packar vidare fiskeutrustningen. Låter det rimligt?
Citera
2017-05-20, 23:02
Medlem
Citat:
Hade du otur nu ?
Nej vi ställer oss tvekande till uppgiften.
Citera
2017-05-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Nej vi ställer oss tvekande till uppgiften.

Minns ej hur Robin agerade initialt i förhör. Blev han ledd till att peka ut vattnet/pekade han inte ut vattnet initialt/florerde den informationen i samhället hur som helst? Om det inte går att bevisa att han omöjligen kunnat få reda på kopplingen till vatten utan att själv ha bevittnat det hela så är inte den informationen värd ett piss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in