2017-05-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Det där tror jag är bs. (Inte från dig, utan från SåC). Mitt förtroende för den mannen är obefintligt, och skulle inte ha några problem med att sitta och ljuga sig blå i Nyhetsmorgon.

"SVT:s Dokument inifrån har berättat att ett tioårigt syskon till bröderna sagt att han varit med dem vid en lekplats vid tidpunkten för mordet, och att de alltså inte kan ha varit skyldiga till Kevins död i Arvika 1998.

– Tioåringen var aldrig ett huvudvittne. Både utifrån förhör med pojkarna och föräldrar kunde man tidigt konstatera att hans historia inte stämde, säger Rolf Sandberg till tidningen.

I förhör uppgav den sjuårige brodern att tioåringen ljög, fortsätter Sandberg. Styvmamman berättade även att tioåringen sagt att sjuåringen varit borta en stund."
http://www.vf.se/nyheter/sandberg-ifragasatter-brodernas-alibi/

Där fick jag mitt svar. Alibit spricker och bilden klarnar.
Citera
2017-05-20, 22:12
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Oavsett vad ni tycker om Sven Å christianson så sa han i Nyhetsmorgon häromdagen att pappan WEINE skickat in 60 sidor anteckningar EFTER utredningen där Christian beskrivit hur han dödat kevin med hjälp av ett ÄLDRE barn och Robin varit vittne. Detta går nog garanterat in i nya förundersökningen och är INTE till fördel för bröderna.

Ska fråga Weine. Träffar honom då och då. Jag tror ärligt talat att det är skitsnack från SÅC.
Citera
2017-05-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Om vi pronerar, rent hypotetiskt, att dessa tidsuppgifter stämmer (jag har inte tagit del av informationen tidigare) så håller jag definitivt med dig - tiden på ca. 20 minuter räcker inte för att två pojkar på fem, respektive sju år, ska både kunna hinna leka på gården med den 10-årige kamraten, eventuellt jaga och döda Kevin samt förflytta Kevins döda kropp från det ena stället till det andra.

Vi bör komma ihåg att vi här pratar om två små pojkar som vid detta tillfälle misstänktes för dådet. Om inte omöjligt, så torde det vara tämligen svårt för dem att genomföra allt detta under den begränsade tiden på 20 minuter - det faller på sin egen orimlighet alltså.

Fråga dig själv. Var tog Kevin vägen dessa 20 minuter ? Sprang han ifrån bröderna självner mot sjön och blev där ihjälslagen av ett äldre barn tror du ? Är det mer sannolikt ?
Citera
2017-05-20, 22:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
"SVT:s Dokument inifrån har berättat att ett tioårigt syskon till bröderna sagt att han varit med dem vid en lekplats vid tidpunkten för mordet, och att de alltså inte kan ha varit skyldiga till Kevins död i Arvika 1998.

– Tioåringen var aldrig ett huvudvittne. Både utifrån förhör med pojkarna och föräldrar kunde man tidigt konstatera att hans historia inte stämde, säger Rolf Sandberg till tidningen.

I förhör uppgav den sjuårige brodern att tioåringen ljög, fortsätter Sandberg. Styvmamman berättade även att tioåringen sagt att sjuåringen varit borta en stund."

För att Sandberg säger det som inte ens har papper på vad han sysslat med och inga band inga erkännande. Ja men det är tur han har lite stöd det kan han behöva just nu Sandberg.
Citera
2017-05-20, 22:15
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:

Citerade du fel? Jag har ju tidigare varit öppen för att Christian kan ha bevittnat mordet men att det varken var han eller Robin som utförde det.
Citera
2017-05-20, 22:17
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Fråga dig själv. Var tog Kevin vägen dessa 20 minuter ? Sprang han ifrån bröderna självner mot sjön och blev där ihjälslagen av ett äldre barn tror du ? Är det mer sannolikt ?

Spekulera går det. Det är dock ingen sanning i sig, inte sant? Man bör, i mitt modesta tycke, hålla isär spekulationer från det som är (konkret och faktamässigt) känt i målet.
Citera
2017-05-20, 22:17
Medlem
Citat:

Det ska visst inte vara en äldre bror utan en vän till bröderna... frågan är hur denne person är insyltad i det hela ?
Citera
2017-05-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Förklarade dom det för åklagaren? Nej, han vet inget alls om detta då han tillfrågas i media.
Han har inte hört ett förbannat dugg om det, så du får fråga Sandberg om detta.

Slira inte på sanningen nu. Den 83-årige åklagaren sa först och främst att han inte mindes...

Eftersom Josefsson inte ville ge utrymme i dokumentären till vad som ev kunde tala mot alibit får vi inte veta det.
Citera
Medlem
Citat:

Om alibit inte stämde hur kommer det sig att man förhörde familjen 14 gånger? För att tioåringen och även modern sannolikt vidhöll sin version, och polisen ville inte acceptera att deras version var helt fel så de bara fortsatte.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/dan-josefsson-de-forsokte-plocka-sonder-alibit
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Oavsett vad ni tycker om Sven Å christianson så sa han i Nyhetsmorgon häromdagen att pappan WEINE skickat in 60 sidor anteckningar EFTER utredningen där Christian beskrivit hur han dödat kevin med hjälp av ett ÄLDRE barn och Robin varit vittne. Detta går nog garanterat in i nya förundersökningen och är INTE till fördel för bröderna.
Det har han inte sagt är det inte sekretess på sånt!
Citera
2017-05-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Så du tycker han förhördes rätt,som ett barn ska förhöras så fakta kommer upp?
Nej däremot att man kan dra vissa slutsatser av evighetsförhör där en unge pratar på utan att någonsin säga rätt.
Citera
2017-05-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Ska fråga Weine. Träffar honom då och då. Jag tror ärligt talat att det är skitsnack från SÅC.

Ja för det erkänner ju weine såklart riktigt hederlig man..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in