2017-05-20, 15:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om presidenten slutar vara president går ämbetet vidare till vicepresidenten.

Individen har ett misslyckande på cv:t.

Att det går vidare till Pence vet jag men syftade mer utanför den direkta linje i styrande, vad händer med alla som är investerade i Trump och vad händer med Trump utöver sitt misslyckande om han faktiskt tvingas bort och inte avgår självmant?
2017-05-20, 15:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Trams. Allt som sker är att Pence tar över, republikanerna kan skaka av sig en pinsam febermardröm de inte kommer att vilja kännas vid överhuvudtaget och efter det börja styra på riktigt.
Så ser det nog ut om man lever i en liberal bubbla och bara lyssnar på vad NyT och WaPo har att säga.
2017-05-20, 15:22
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag dricker enkel blek Finsk sprit.

Så du menar att Trump planerar inget? Han har ju skrivit en bok som heter "Make America Great Again". Alltså måste hans planer ligga där i.
Hur kommer det sig då att inte en enda av dem ens påbörjats än?
  • Muren? - Finns inte ens några planer på att sätta igång med denna.
  • Diverse utpressning mot Mexiko? - Existerar bara i sektens fantasier.
  • Upplösa EPA? - Eftersom man misslyckades totalt med budgeten så blir det ingenting med det här heller, nej...
  • Förbjuda muslimer? - Har flertalet gånger konstaterats vara okonstitutionellt, så nej.

Repulikansk president, republikansk kongress, republikansk senat och republikanskt hus.
Och ändå kan man fan inte lyckas med någonting! Historiskt.
http://www.nydailynews.com/opinion/trump-100-days-spell-failed-presidency-article-1.3112942
Citat:
Why Trump's terrible 100 days are almost sure to be a harbinger of the rest of his presidency
Senast redigerad av zergrush 2017-05-20 kl. 15:24.
2017-05-20, 15:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Hur kommer det sig då att inte en enda av dem ens påbörjats än?
  • Muren? - Finns inte ens några planer på att sätta igång med denna.
  • Diverse utpressning mot Mexiko? - Existerar bara i sektens fantasier.
  • Upplösa EPA? - Eftersom man misslyckades totalt med budgeten så blir det ingenting med det här heller, nej...
  • Förbjuda muslimer? - Har flertalet gånger konstaterats vara okonstitutionellt, så nej.

Repulikansk president, republikansk kongress, republikansk senat och republikanskt hus.
Och ändå kan man fan inte lyckas med någonting! Historiskt.
http://www.nydailynews.com/opinion/trump-100-days-spell-failed-presidency-article-1.3112942

Tat lungt! Det kommer.
2017-05-20, 15:28
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Det här Ryssfake var sista chansen att döda Trump. Nu är det bara Rock 'n Roll som gäller.

Kan du länka till dina källor som bekräftat att hela rysslandshistorien visade sig vara fake.

Du verkar leva i ett parallellt universum som jag inte är uppkopplad till.
2017-05-20, 15:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så ser det nog ut om man lever i en liberal bubbla och bara lyssnar på vad NyT och WaPo har att säga.

Har du bevis för att USA skulle balkaniseras?
2017-05-20, 15:32
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kan du länka till dina källor som bekräftat att hela rysslandshistorien visade sig vara fake.

Du verkar leva i ett parallellt universum som jag inte är uppkopplad till.
Trump är ingen landsförrädare. Det räcker med bondförnuft. Att göra politik av saken hör till spelet.
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-05-20 kl. 15:34.
2017-05-20, 15:33
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Trams. Allt som sker är att Pence tar över, republikanerna kan skaka av sig en pinsam febermardröm de inte kommer att vilja kännas vid överhuvudtaget och efter det börja styra på riktigt.

Tror nog att Pence också kommer försvinna, tillsammans med den tredje i ordningen, Ryan. Hatch skall dock vara ren.
2017-05-20, 15:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du bevis för att USA skulle balkaniseras?
Tror man att verkligheten är vad USA:s MSM beskriver den som så förstår jag att man har en annan uppfattning, Det är min poäng i det hela.
2017-05-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tror nog att Pence också kommer försvinna, tillsammans med den tredje i ordningen, Ryan. Hatch skall dock vara ren.

Tror inte heller att Pence kan ta över efter Trump. Situationen kommer i ett sådant läge kräva någon stabil och "rumsren". Pence är väl extremt konservativ och religiös? Han riskerar att bli för kontroversiell misstänker jag.
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-20 kl. 15:43.
2017-05-20, 15:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tror man att verkligheten är vad USA:s MSM beskriver den som så förstår jag att man har en annan uppfattning, Det är min poäng i det hela.

Så du menar att USA är så fragillt att om Trump skulle via bevisföring tas bort som President så skulle hela landet kollapsa?
2017-05-20, 15:46
Medlem
Det är intressant att lyssna på FOX news där Hannity är totalt hysterisk. Han sitter och skriker om att DET AMERIKANSKA FOLKET DU MÅSTE STÖTTA PRESIDENTEN NU!!! och i övrigt så verkar de klaga mest på att annan media bara är negativa om Trump och att de inte alls visar alla positiva saker som Trump och hans politik har fört med sig.

Det konstiga är att de inte heller visar alla positiva saker som Trumps politik hör fört med sig. Undrar varför?

Om det bästa för Trump nu händer så avlöper resorna lugnt och fint och sen så avtar toktwittrandet och Trumps egna dumheter när han kommer hem så att all negativ publicitet avtar.

Att något positivt i övrigt ser jag som uteslutet. Han ska väl sätta igång att tjata om muren och i övrigt så står sjukförsäkringsfrågan stilla medan folk dör och infrastruktur och skatteregler händer inget heller med.

Vet inte om jag missar något. Vad för positivt kan ske i år i USA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in