2017-04-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Exakt varför tror du något så fantasifullt? Förutom att det krävs teknik som inte finns
Varken du eller jag kan bevisa, att tekniken finns eller inte finns. Så varför hävdar du att den inte finns?
Citat:
och att tusentals människor håller tyst år ut och år in så är det ju märkligt att något sådant inte har kunnat genomskådas trots alla dessa år av försök...
Trotts hot mot familjen, så har det uppenbart läkt. För jag vet om det. Det är annars inte så svårt att få 1000 personer att hålla absolut tätt.
Citera
2017-04-29, 14:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Varken du eller jag kan bevisa, att tekniken finns eller inte finns. Så varför hävdar du att den inte finns?
Eftersom du påstår det så är bevisbördan helt din - jag kan givetvis inte bevisa att dina fantasivapen och fantasitekniker inte finns, särskilt omöjligt blir det ju när du inte ens specificerar vad de skulle vara för någonting....

Citat:
Trotts hot mot familjen, så har det uppenbart läkt. För jag vet om det. Det är annars inte så svårt att få 1000 personer att hålla absolut tätt.
Nej du vet inte om någonting, du fantiserar ju bara - du har inte en tillstymmelse till källa eller bevis, inte ens några tecken på att någons familj skulle ha hotat. Alltihop finns ju bara i ditt huvud..
Citera
2017-04-29, 14:49
Medlem
Citat:
Eftersom du påstår det så är bevisbördan helt din - jag kan givetvis inte bevisa att dina fantasivapen och fantasitekniker inte finns, särskilt omöjligt blir det ju när du inte ens specificerar vad de skulle vara för någonting....
Nej, du kan inte bevisa det. Men det du kan göra är att sluta påstå att du vet att de inte finns. Om jag ska bevisa något så är bevisbördan min. Om jag förklarar min konspirationsteori, så är det upp till dig vad du vill göra med informationen.
Citat:
Nej du vet inte om någonting, du fantiserar ju bara - du har inte en tillstymmelse till källa eller bevis, inte ens några tecken på att någons familj skulle ha hotat. Alltihop finns ju bara i ditt huvud..
Du vet inget om vad jag vet. Du fantiserar bara om att familjer aldrig hotas. Det är ju löjligt att påstår att så inte skulle vara fallet. Tror du på det som står i de stora tidningarna också? Du är ju grymt lättlurad.
Andra är lite smartare och kan skilja mellan fantasi och konspirationsteori. Eller kunna lyssna till rykten och funderingar.
Citera
2017-04-29, 14:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, du kan inte bevisa det. Men det du kan göra är att sluta påstå att du vet att de inte finns. Om jag ska bevisa något så är bevisbördan min. Om jag förklarar min konspirationsteori, så är det upp till dig vad du vill göra med informationen.

Herrejösses - nej det finns inga antigravitationsvapen, 3D-hologramflygplan och liknande scifi-fantasier bara för att du påstår det. Antingen är din verklighetsbild gravt förvanskad eller så trollar du med oss, men inget av alternativen gör att dina fantasivapen blir verkliga. Det finns absolut ingenting som tyder på att militären eller NASA skulle ha teknologier eller vapen som klara av det du påstår..

Citat:
Du vet inget om vad jag vet. Du fantiserar bara om att familjer aldrig hotas. Det är ju löjligt att påstår att så inte skulle vara fallet. Tror du på det som står i de stora tidningarna också? Du är ju grymt lättlurad.
Andra är lite smartare och kan skilja mellan fantasi och konspirationsteori. Eller kunna lyssna till rykten och funderingar.
Vilka familjer? Du kan inte bara påstå saker hur som helst om du inte har någon täckning alls för det - åtminstone kan du inte påstå det utan att bli ifrågasatt...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-29 kl. 14:56.
Citera
2017-05-15, 08:41
Medlem
En fråga till tråddeltagarna.

Finns det någon från mainstream media som har tittat närmare på de nitton kaparnas efterlevande? Något reportage där man går lite på djupet i de miljöer och nätverk gärningsmännen växte upp- och verkade i innan de blev "terrorister"?

Någon som vet?
Senast redigerad av onopono 2017-05-15 kl. 09:10.
Citera
2017-05-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
En fråga till tråddeltagarna.

Finns det någon från mainstream media som har tittat närmare på de nitton kaparnas efterlevande? Något reportage där man går lite på djupet i de miljöer och nätverk gärningsmännen växte upp- och verkade i innan de blev "terrorister"?

Någon som vet?
Jag utvidgar frågeställningen.

Finns det någon mainstream media överhuvudtaget som har bedrivit någon form av självständigt grävande journalistik avseende terrordåden 9/11?

Någon som vet?
Senast redigerad av onopono 2017-05-16 kl. 20:24.
Citera
2017-05-17, 11:20
Medlem
Helt klart är att:

1. Kollapserna av WTC 1 - 2 liknar ingenting som hänt tidigare. Det finns inget att jämföra med.

2. Kollapsen av WTC 7 däremot, ser precis ut som en kontrollerad demolering. Här finns ett stort antal liknande händelser att jämföra med.

3. Trots ett mycket stort antal bevakningskameror (insamlade av FBI) har allmänheten fortfarande inte fått se hur Flight 77 flyger in i Pentagon. Nej, de två släppta videorna är för otydliga.

4. Den lilla gropen i Shanksville, Pennsylvania, liknar inte någon tidigare känd crash med ett plan av samma typ och storlek som Flight 93. Det finns inget att jämföra med.

Jag har svårt att se hur någon kan ha några invändningar mot den här summeringen. Eller?
Citera
2017-05-20, 01:32
Medlem
Citat:
Helt klart är att:

1. Kollapserna av WTC 1 - 2 liknar ingenting som hänt tidigare. Det finns inget att jämföra med.
Trots det undersöker NIST inte rasresterna för spår av sprängämnen/termit. Istället utgår man ifrån att sådana inte har använts och nöjer sig med att konstatera att byggnaderna kollapsade av sig själva när väl initieringen hade inletts.

Citat:
2. Kollapsen av WTC 7 däremot, ser precis ut som en kontrollerad demolering. Här finns ett stort antal liknande händelser att jämföra med.
Trots det dammsugs rasplatsen så fort som möjligt efter kollapsen och omöjliggör därmed en brandteknisk/kriminalteknisk undersökning för att se om sprängämnen/termit har använts. Man förstör alltså bevisen.

Citat:
3. Trots ett mycket stort antal bevakningskameror (insamlade av FBI) har allmänheten fortfarande inte fått se hur Flight 77 flyger in i Pentagon. Nej, de två släppta videorna är för otydliga.
Det kan endast finnas två rimliga skäl till det här:

1. Videomaterialet visar något annat än Flight 77.

2. Videomaterialet visar Flight 77, men man håller på det för att kunna släppa det vid en kritisk tidpunkt som "bevis" för att det bara är "foliehattar" som tror att det är något skumt med den officiella bilden av 9/11.

Citat:
4. Den lilla gropen i Shanksville, Pennsylvania, liknar inte någon tidigare känd crash med ett plan av samma typ och storlek som Flight 93. Det finns inget att jämföra med.
Man påstår att planet "slukades upp" av de lösa fyllningslagren från en nerlagd dagbrotts-gruva, men presenterar samtidigt inga bevis för att så har skett. Jag ser även här endast två rimliga alternativ:

1. Flight 77 störtade inte på platsen.

2. Bevisen undanhålles av samma skäl som i fallet; videorna från Pentagon.

Citat:
Jag har svårt att se hur någon kan ha några invändningar mot den här summeringen. Eller?
Som sagt, kom gärna med invändningar om du har några.
Citera
2017-05-20, 12:55
Medlem
Citat:
Trots det undersöker NIST inte rasresterna för spår av sprängämnen/termit. Istället utgår man ifrån att sådana inte har använts och nöjer sig med att konstatera att byggnaderna kollapsade av sig själva när väl initieringen hade inletts.

Trots det dammsugs rasplatsen så fort som möjligt efter kollapsen och omöjliggör därmed en brandteknisk/kriminalteknisk undersökning för att se om sprängämnen/termit har använts. Man förstör alltså bevisen.

Vad NIST har för bevekelsegrunder för sitt beslut kan vi bara spekulera i. Oavsett så är en strukturkollaps inom rimligheternas gränser, vilket en demoleringsteori inte visat sig vara.
Vidare får kan man tycka/tro/hoppas på vad man vill, men man är dum om man helt avfärdar något rimligt. Vad som i slutändan kan ses som en objektiv sanning tror jag vi i detta fora inte kommer nå.

Harrits rapport är ur vetenskaplig synvinkel värdelös. Den drar vanskliga slutsatser på ett dåligt underlag, med felaktiga metoder.

Sen kan jag tycka att det är fullt rimligt att man snabbast möjligt röjer upp efter en sådan här händelse. Staden ska ju inte stanna fullständigt trots händelsen. Samtidigt som tillräckligt med material för dyl undersökningar kommer finnas kvar, om det skulle vara behövligt.
Citera
2017-05-20, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
Vad NIST har för bevekelsegrunder för sitt beslut kan vi bara spekulera i.
Vad jag förstår så var det avsaknaden av tydliga ljud från explosioner på de ljudupptagningar som lokaliserades, som gjorde att NIST drog slutsatsen att inte genomföra några tester på rasmassorna.

Det finns en rad problem med här:

1. Samtliga ljudupptagningar gjordes av nearfield-mikrofoner på videokameror vilka inte alls är lämpade för att registrera lågfrekventa ljud på de avstånd som var aktuella.

2. NIST utgick ifrån klassiska sprängmedel och beräknade en hypotetisk ljudvolym på sådana vs. aktuella avstånd. Det här utesluter olika typer av termit, men även ljuddämpande åtgärder som inte har undersökts.

3. Ljud av explosioner är inte ett nödvändigt kriterium för att vid brandtekniska undersökningar genomföra tester för spår av sprängämnen/termit.

4. En mängd vittnen har rapporterat kraftiga explosioner varav vissa t.o.m. har gjort iakttagelsen att det lät/kändes precis som sekvenser vid kontrollerad demolering.

5. Det finns även ljudupptagningar som vid mer noggrann lyssning/analys har registrerat kraftiga explosioner i samband med rasen.

Så, att inga explosioner har registrerats är inte korrekt i sak, men heller inte ett godtagbart skäl till att inte testa rasmassorna för sprängämnen/termit.

Vilka NIST's egentliga bevekelsegrunder var? Tja, på mig verkar det som att man var lite ängsliga för vad man kunde hitta. Kompetensen fanns där. Mandatet fanns där. Tiden fanns där. Rutinerna fanns där ...

Hur verkar det på dig? Handen på hjärtat?

Citat:
Oavsett så är en strukturkollaps inom rimligheternas gränser,
Men då borde det väl även ligga inom "rimlighetens gränser" att förvänta sig att NIST, som ju hade mandatet och uppgiften, just genomför en sådan studie i fallet WTC 1 - 2? Istället konstaterar man bara att det var det oundvikliga resultatet när raset väl hade initierats.

Vore det inte kul att få veta mer precist hur dessa ras gick till?

Citat:
vilket en demoleringsteori inte visat sig vara.
Inte? Vad är problemet, menar du?

Citat:
Vidare får kan man tycka/tro/hoppas på vad man vill, men man är dum om man helt avfärdar något rimligt.
Fast det är ju precis vad som kan anses "rimligt" som diskussionen gäller. Vet du någon byggnad som p.g.a. gravitationen enbart, rasat på samma sätt som WTC 7?

Citat:
Vad som i slutändan kan ses som en objektiv sanning tror jag vi i detta fora inte kommer nå.
Fast det stämmer ju inte. Jag listade 4 st objektiva sanningar ovan och varken du eller någon annan har protesterat: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Citat:
Harrits rapport är ur vetenskaplig synvinkel värdelös. Den drar vanskliga slutsatser på ett dåligt underlag, med felaktiga metoder.
Jag har fortfarande inte anfört deras studie som bevis för eller emot något. Med det sagt, har du någon studie du vill rekommendera där man gjort en liknande undersökning som den publicerad och faktagranskad av Harrit et.al?

Citat:
Sen kan jag tycka att det är fullt rimligt att man snabbast möjligt röjer upp efter en sådan här händelse. Staden ska ju inte stanna fullständigt trots händelsen. Samtidigt som tillräckligt med material för dyl undersökningar kommer finnas kvar, om det skulle vara behövligt.
Nej, det finns inget sparat material från WTC 7. Vet du någon forskare som fått tillgång till materialet från WTC 1 - 2, för tester av möjliga spår av sprängmedel/termit?

Vet du varför man inte sparade allt materialet så att gängse tester kunde genomföras vid en rekonstruktion av förloppen? Var markhyran för dyr?
Citera
2017-05-20, 15:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

NISTs uppdrag inleddes den 21 augusti 2002 - då var rasresterna sedan länge bortforslade, så NIST hade aldrig ens i uppdrag, eller möjlighet, att undersöka rasmassorna på plats.

Citat:
Det kan endast finnas två rimliga skäl till det här:
1. Videomaterialet visar något annat än Flight 77.
2. Videomaterialet visar Flight 77, men man håller på det för att kunna släppa det vid en kritisk tidpunkt som "bevis" för att det bara är "foliehattar" som tror att det är något skumt med den officiella bilden av 9/11.
Eller så har Pentagon helt enkelt inte släppt filmerna eftersom de inte visar ett skit, precis som de redovisat i förteckningen över de insamlade filmerna.
Det finns liksom inte nån större anledning att rikta övervakningskameror uppåt, om man någonsin skulle få syn på något intressant så är det ändå alldeles försent att åtgärda - särskilt när huset ifråga ligger endast 1 kilometer från en stor internationell flygplats.

Förteckning över de 85 insamlade filmerna: http://web.archive.org/web/20080208102217/http://www.flight77.info/85videos.html

Of the 13 remaining tapes, 12 "only showed the Pentagon after the impact of Flight 77."
Only one tape showed the Pentagon impact: the Pentagon's own security camera footage, that would later be released.

Citat:
Man påstår att planet "slukades upp" av de lösa fyllningslagren från en nerlagd dagbrotts-gruva, men presenterar samtidigt inga bevis för att så har skett. Jag ser även här endast två rimliga alternativ:

1. Flight 77 störtade inte på platsen.
2. Bevisen undanhålles av samma skäl som i fallet; videorna från Pentagon.

Som sagt, kom gärna med invändningar om du har några.
Nej Flight 77 störtade aldrig i Shanksville, däremot gjorde UA93 det. Vad du vill ha för bevis som du skulle godta är omöjligt att veta men det finns ju gott om foton på rester, det finns förteckningar över de döda, deras DNA har identifierats på platsen, det finns vittnen osv osv. Det finns även vittnen från andra olyckor där plan och besättning till synes slukats upp av marken - både i lös sand där flygplan senare kunnat grävas upp till stora delar intakta, och i hårdare mark där, precis som i shanksville, många av de delar som återfanns var tyg, kläder, papper - mjuka material som inte fragmenterats.
Citera
2017-05-20, 17:25
Medlem
Citat:
NISTs uppdrag inleddes den 21 augusti 2002 - då var rasresterna sedan länge bortforslade, så NIST hade aldrig ens i uppdrag, eller möjlighet, att undersöka rasmassorna på plats.
Jag vet inte om du medvetet rör till det med citeringarna. Gör du det?

1. Av WTC 7 finns det inga spår kvar. Allt är borta.

2. Av WTC 1 - 2, däremot, finns det en del rasmassor sparat, varav ett par hundra stålbalkar.

Det materialet går utmärkt att testa för spår av sprängämnen/termit.

Citat:
Eller så har Pentagon helt enkelt inte släppt filmerna eftersom de inte visar ett skit, precis som de redovisat i förteckningen över de insamlade filmerna.
Det finns liksom inte nån större anledning att rikta övervakningskameror uppåt, om man någonsin skulle få syn på något intressant så är det ändå alldeles försent att åtgärda - särskilt när huset ifråga ligger endast 1 kilometer från en stor internationell flygplats.

Förteckning över de 85 insamlade filmerna: http://web.archive.org/web/20080208102217/http://www.flight77.info/85videos.html

Of the 13 remaining tapes, 12 "only showed the Pentagon after the impact of Flight 77."
Only one tape showed the Pentagon impact: the Pentagon's own security camera footage, that would later be released.
Men då går det väl utmärkt att släppa videomaterialet i sin helhet, om det inte "visar ett skit"?

Citat:
Nej Flight 77 störtade aldrig i Shanksville, däremot gjorde UA93 det. Vad du vill ha för bevis som du skulle godta är omöjligt att veta men det finns ju gott om foton på rester,
Visas de här resterna när de grävs upp ur gropen?

Citat:
det finns förteckningar över de döda,
Hur bevisar de förteckningarna att de dog i gropen?

Citat:
deras DNA har identifierats på platsen,
Hur vet vi det?

Citat:
det finns vittnen osv osv.
Som har sett hur hela planet grävts fram ur gropen?

Citat:
Det finns även vittnen från andra olyckor där plan och besättning till synes slukats upp av marken - både i lös sand där flygplan senare kunnat grävas upp till stora delar intakta, och i hårdare mark där, precis som i shanksville, många av de delar som återfanns var tyg, kläder, papper - mjuka material som inte fragmenterats.
Plan av samma typ och storlek som UA93?

Har du en länk till det bildmaterialet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in