2017-05-20, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Oj vad jag brottades och stångades med andra barn i kraftmätningar när jag var liten.
Att ta strypgrepp på någon av "antagonisterna" eller ens vänner eller syskon, ens i låtsatsavseende, det var inte att tänka på. Definitivt indicium !!
Bara för att du var en mjukis betyder det inte att alla är som du.
Vi tog strypgrepp på varandra hela tiden.
Men nu är det ännu så länge bara hörsägen, dyker ett bandat förhör upp så förändras saken något, men inte mycket.
Citera
2017-05-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Förvisso. Men, avsaknaden av teknisk bevisning (och diverse annan bevisning också) som de facto skulle binda bröderna till eventuellt dåd innebär att de är oskyldiga tills motsatsen bevisas. Detta i enlighet med rådande svensk lagstiftning. I annat fall vore det rena Kafka-processen.

Till motsatsen bevisats? Vi pratar inte om nån domstol här. Alla förhör,all information har inte allmänheten sett,läst.
Pappans noteringar och samtal till utredarna vet vi inte heller.
En vinklad dokumentär ger inte hela sanningen.

Som jag tidigare skrivit-killarna blev förhörda på helt fel sett,styrda av SÅC,Harryson o RS.förhör som idag skulle leda till åtal.tjänstefel.

För mig är killarna varken skyldiga eller oskyldiga.

Sanningen kommer nog aldrig fram.

R.I.P lilla söta Kevin.
Citera
2017-05-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Om det mot förmodan dyker upp ett bandat förhör där styvmamman säger att hon var orolig för att C var benägen att ta stryptag, då kan man börja spekulera i konsekvenserna för skuldfrågan.
Innan dess är det bara patetiskt att tjata om hörsägen.

Det kommer nog inte dyka upp på band för det har inte bandats. Däremot ska det finnas i ett förundersökningsprotokoll.
Citera
2017-05-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon1583
Vad menar du med "de sade"?
Robin sa det. Christian kommenterade inte saken.
Jo. Det Christian svarade på var om de hade känt sig skyldiga, alltså innan dokumentären. Då var det bara Robin som svarade nej.Så Christian hade kanske trott att han gjort det. Men nu tvivlar ingen av bröderna längre.
Citera
2017-05-20, 11:34
Bannlyst
Citat:
Det kommer nog inte dyka upp på band för det har inte bandats. Däremot ska det finnas i ett förundersökningsprotokoll.
Och det finns ju även ett väldigt detaljerat erkännande i ett förundersökningsprotokoll...
Citera
2017-05-20, 11:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Jag har följt denna tråden flera gånger varje dag sen Del 1 av dokumentären visades.
Det har varit otroligt jobbigt och smärtsamt att se hur bröderna blivit behandlade.
Jag har 2 söner själv, 4 rep 7 snart 8 år. Min äldsta son är precis lika gammal som Christian va då. Det är som en kniv i mammahjärtat. Jag ser min 7-åring sitta och bli förhörd.. även om han inte haft någon som helst inblandning e jag övertygad att han skulle kunna erkänt och sagt precis vad polisen ville höra för att göra dem nöja och komma därifrån.
Det är samtidigt beundransvärt att både Robin och Christian orkar sitta timtals utan att erkänna något. Det som påstås lägger både Harrysson, Forsman och Sandberg i deras munn.
Jag hade i bakhuvudet när Harrysson i Del 1 sa att bröderna visste saker som bara polis och mördaren visste. Jag tvivlade för en sekund om deras inblandning.. men den uns av tvivel spräcktes i de sista förhören när Harrysson berättar för bröderna om Kevins halsskador, och pressar på så enormt! Det e ju helt sjukt! Anders Forman som kriminalinspektör som också kommer in under förhör och pekar ut fyndplatsen för dem. Även här läggs ord i munn hur de skulle kunna tänkas burit Kevin och till just den platsen. Ingen av dem förnekar eller erkänner. Och som vanligt har man strax därefter ändrat på vad man erkänt eller inte sagt. De får stackars Robin att peka ut sin storebror!
Forman visar ett jävla flygfoto, barn i den åldern har väl ingen uppfattning av en plats bland skog och vatten från ett flygperspektiv. Lägg av liksom!!!
Desperationen att klara detta brott som även Forsman säger i sista förhöret med Christian på över 4 timmar "jag vill ha det här klart idag" och alla vi som sett förhören vet ju att det inte spelar någon roll vad killarna berättar för i nästa sekund säger de något annat och förnekar det de sagt. Stenklart, som Sandberg sa!

Det va så skönt att se Harryssons och Forsmans reaktion när man visade förhören hur de pressat bröderna. Hur chockade de blev. Harrysson minns inte vad hon sagt... Forsman svarade att materialet va oanvändbart och det är väl ändå detta material som användes för att säkerställa att de burit Kevin till lastpallen? Vilket är befängt! Samma där, om ett mindre barn av någon anledning förolyckar ett annat barns död, springer man inte bara därifrån då? Att göra sig beskäret att forsla bort och dölja kroppen. Har så små barn ens förmågan att se en sån konsekvens som ett äldre barn eller en vuxen har?!

Igår va en fd överåklagare och rättsexpert med i nyhetsmorgon, även han som många fler förklarade att man inte kan ha förhör med barn på det här sättet.
Rättsexperten kallade även Sandbergs presskonferensen för "skrytpresskonferens" där man fastställde att bröderna mördat Kevin. Där mord i sig kan innefatta vårdnad till annans död, dråp eller ren insident!
Fy fan alltså!

Runt kl 9.30 idag kommer bröderna till Nyhetsmorgon Lördag.

(Jag klarar tyvärr inte att plocka ut den korta sekvens i texten ovan som jag främst vill besvara, hur gör man..?)

Det gäller att bröderna smart planerande skulle fört bort kroppen för att förvilla den som skulle hitta den döde Kevin. Barn tänker inte så! Barn fungerar inte på ett sånt sätt, det absolut mest troliga, om man trots allt tänker sig att bröderna dödat Kevin, hade varit att de rusat från platsen.
Att de skulle tänkt ut en iskall plan, "vi bär honom till vattnet så att det ser ut som om han drunknat" tror bara den som sett deckare på teve, med vuxna gärningsmän.
Citera
2017-05-20, 11:37
Medlem
Citat:
Och det finns ju även ett väldigt detaljerat erkännande i ett förundersökningsprotokoll...

Gör det ? Finns det ett detaljerat erkännande någonsom av någon av individerna ? Skulle inte tro det.

Tror du på allvar att bröderna inte var där ens och att de absolut inte har en aning om vem som utförde dråpet ? Är du på allvar ?
Citera
2017-05-20, 11:39
Bannlyst
Citat:
Gör det ? Finns det ett detaljerat erkännande någonsom av någon av individerna ? Skulle inte tro det.

Tror du på allvar att bröderna inte var där ens och att de absolut inte har en aning om vem som utförde dråpet ? Är du på allvar ?
Enligt Rolf lämnades ett detaljerat erkännande till honom under ett förhör.
Citera
2017-05-20, 11:41
Medlem
Citat:

Det erkännandet vore onekligen intressant att se om det stämmer.
Citera
2017-05-20, 11:42
Medlem
Citat:

"Men förundersökningsledaren Rolf Sandberg minns erkännandet som detaljerat.
– Det riktiga erkännandet fick vi när den äldre pojken berättade och gav klartecken till den yngre att "okej, vi berättar nu". Det var på slutet vi fick hela historien."

Men den historien är givetvis inte bandad.
Citera
2017-05-20, 11:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag tror alla förstått att polisutredningen var fruktansvärt dålig och vinklad den med. Precis som dokumentären var vinklad från ett annat perspektiv.
Jag har lite svårt att förstå påståendet om att dokumentären skulle vara vinklad. Sådana påståenden används för att misskreditera eller avfärda en källa för att upphovsmakaren skulle ha en viss agenda.
Dokumentären talar givetvis för brödernas fördel men det är inte detsamma som att den skulle vara vinklad. En vinklad dokumentär betyder att väldigt relevant information ska ha utelämnats vilket skulle vara...?
Citera
2017-05-20, 11:49
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Som inte är inspelat bara "minnesanteckningar" ingen advokat, inga föräldrar. Vad ger det för trovärdighet? Vad skulle en domstol säga om sånt?
Just noll trovärdighet
Tänk till nu lite. En erfaren snut får ett erkännande och spelar inte in det. Hur troligt är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in