"– Det är helt fel att vi skulle vara rädda för Assange och därför inte velat anmäla, säger kvinnan, han är inte våldsam och jag känner mig inte hotad av honom.
I båda fallen har det handlar om frivillig sex till en början som i ett senare skede övergått i övergrepp.
– Den andra kvinnan ville anmäla för våldtäkt. Jag gav min berättelse som vittnesmål till hennes berättelse och för att stötta henne. Vi står fullt ut för uppgifterna, säger kvinnan till Aftonbladet." //Aftonbladet 2010
Är det Sveriges skeva våldtäkts lag som spökar? Hör ni vad de skriver? Antagligen så hade de samlag först för att sedan så ville han mer kansek så sa det nej han trodde kanske att de ville och körde på mer hahaha asså vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är frivilligt sex från början hur kan det sedan bli våldtäkt??? Han kanske stoppa in den i prutten och sedan kände de sig kränkta, inte förrän hon pratade med den andra kvinnan beslutade de att anmäla honom låter som en situation:
Tjej1: Han stoppa in den i prutten, jag gillade inte det.
Tjej2: Han gjorde det på mig med, jag sa nej.
Tjej1: Vi anmäler våldtäkt.
Tjej2: Ja det gör vi jag känner mig kränkt.
De gick så långt att de sa att de ville ha frivilligt sex med honom för att sedan anmäla för våldtäkt. Är typ bara i Sverige sådana saker kan gå igenom och bli fällande dom, därav våran höga våldtäkts ratio gentemot resterande delar av världen. Ganska tragiskt faktiskt, du kan ha samlag med en tjej när hon är full och om hon ångrar det dagen efter kan hon anmäla dig för våldtäkt, detta är ett faktum. Tänk dig du ligger med en tjej hon säger du måste köra lånmgsammare, du kör långsammare men fortfarande för henne för hårt, hon anmäler dig för våldtäkt... är ett möjligt scenario som kan ge en fällande dom i Sverige. Jag respekterar kvinnor, jag tror dock att Assange kanske spårade lite under det frivilliga sexet, vet ej om han har fru och förnekar samlag för att skydda sig från eventuella problem. Känner till domstolar som dömmer för kvinnans fördel, Assange som troligen har kontakter som är så grovt insatt i lagar har säkert givit honom informationen att män kan dömas i Sverige utan bindande bevis vid ett till början frivilligt samlag. Är faktiskt ganska skrämmande hur män ständigt kränks i samhället, verkar som att våran lem endast är ett redskap för att sätta dit oss. Det du kan göra för att skydda dig är som en gammal politiker sa, vars namn jag inte nämner att du kan skriva ett kontrakt som hon skriver på natten innan då är du klar, dock bör du nog specifiera alla ställningar också i det ingående avtalet/samlaget.