2017-05-13, 11:37
  #7045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nog din dator, när jag backar hamnar jag på samma ställe.

Nä, det är inte min dator...

På min dator, Mac med Safari och OS X funkar det som jag vill

På min iPad med iOS så hoppas det till början när jag backar, och det är irriterande.

Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Om man klickar på näst sista talet längst ner (eller högst upp) kommer man högst upp på förra sidan, men om man använder pilarna i webbläsaren (i mitt fall Internet Explorer) kommer man till där man sist var.

Spelar ingen roll om jag sveper bakåt eller klickar på bakåtpil, hamnar överst på föregående sida oavsett var jag var på den.
Citera
2017-05-13, 12:34
  #7046
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nä, det är inte min dator...

På min dator, Mac med Safari och OS X funkar det som jag vill

På min iPad med iOS så hoppas det till början när jag backar, och det är irriterande.



Spelar ingen roll om jag sveper bakåt eller klickar på bakåtpil, hamnar överst på föregående sida oavsett var jag var på den.
Det är din enhet som orsakar detta, inte Flashback.
Citera
2017-05-13, 19:46
  #7047
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nä, det är inte min dator...

På min dator, Mac med Safari och OS X funkar det som jag vill

På min iPad med iOS så hoppas det till början när jag backar, och det är irriterande.



Spelar ingen roll om jag sveper bakåt eller klickar på bakåtpil, hamnar överst på föregående sida oavsett var jag var på den.
+1 på det st0ckis skriver, jag upplever inte det problemet varken på dator eller mobil
Citera
2017-05-16, 17:26
  #7048
Medlem
svampdamps avatar
När jag svarar på ett ämne tar det oftast 10-15 sekunder innan det publiceras. Varför är det så?
Det har knappast något med min lokala cache att göra då man enkelt kan gå runt detta med en "hard refresh" i sin läsare.
Citera
2017-05-16, 17:57
  #7049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
När jag svarar på ett ämne tar det oftast 10-15 sekunder innan det publiceras. Varför är det så?
Det har knappast något med min lokala cache att göra då man enkelt kan gå runt detta med en "hard refresh" i sin läsare.

För mig blir det ibland så, men inte alltid. Kanske att det har med belastningen på Flashback att göra. Att det tar tid när många skriver samtidigt, men inte när få skriver.
Citera
2017-05-16, 18:02
  #7050
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
För mig blir det ibland så, men inte alltid. Kanske att det har med belastningen på Flashback att göra. Att det tar tid när många skriver samtidigt, men inte när få skriver.

Jo, men den förklaringen köper jag inte. Vad händer med mitt inlägg under dessa 15 sekunder?
Citera
2017-05-16, 21:15
  #7051
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
När jag svarar på ett ämne tar det oftast 10-15 sekunder innan det publiceras. Varför är det så?
Det har knappast något med min lokala cache att göra då man enkelt kan gå runt detta med en "hard refresh" i sin läsare.
Kan vara så att man cachar på backendet för att minska påfrestningen på databasen.
Citera
2017-05-16, 22:39
  #7052
Medlem
Illusioners avatar
Kan man se sina totala inlägg någonstans? Finns ju många delar av Flashback där inläggen inte räknas mot den "officiella".
Citera
2017-05-16, 23:34
  #7053
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Kan man se sina totala inlägg någonstans? Finns ju många delar av Flashback där inläggen inte räknas mot den "officiella".
Nej, du får kontakta en riktigt vänlig, underbar och fantastisk moderator och be denne kolla upp det åt dig.
Har du tur kanske personen vaknat på rätt sida just den dagen och orkar bemöda sig med ett så fjuttigt ärende, har du otur får du inget svar alls.
Citera
2017-05-16, 23:49
  #7054
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, du får kontakta en riktigt vänlig, underbar och fantastisk moderator och be denne kolla upp det åt dig.
Har du tur kanske personen vaknat på rätt sida just den dagen och orkar bemöda sig med ett så fjuttigt ärende, har du otur får du inget svar alls.

Eller så har en admin PM:at över siffran till användaren...


admin5
Citera
2017-05-19, 19:03
  #7055
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Eller så har en admin PM:at över siffran till användaren...


admin5
Och varför kan inte Admin svara på varför ni inte skiljer på bannlysta och temporärt avstängda användare för?
Det skulle underlätta för användarna samt spara en hel del onödigt arbete för era moderatorer att slippa dessa upprepade frågor om användare xxx är bannad eller får komma tillbaka.
Citera
2017-05-19, 20:29
  #7056
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Och varför kan inte Admin svara på varför ni inte skiljer på bannlysta och temporärt avstängda användare för?
Det skulle underlätta för användarna samt spara en hel del onödigt arbete för era moderatorer att slippa dessa upprepade frågor om användare xxx är bannad eller får komma tillbaka.
(FB) Avstängningar och bannlysningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in