2017-05-19, 12:56
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Du har citerat mig, <<Sommarsemestern>>, i de flesta inlägg du skrivit här i tråden. Menar du alltså att dina inlägg där du citerar mig inte direkt är riktade till mig? Vad menar du då att poängen är att citera mig, så att jag uppmärksammas på dem?

Vem anser du begriper saker här i tråden då? Finns det några? Anser du att det mest relevanta mot huvudvittnet är att han inte klarade av att bedöma hur många centimeter Kaj Linna var i förhållande till honom själv? Tror du hovrätten tar upp det som den omständighet som avgjorde fallet direkt?

Dina kommentarer präglas av en tankebesatts frenesi och lämnar inte det minsta utrymme för att överväga om det ligger något i vad andra här på forumet delar om, din hjärna har redan en förutbestämd agenda oberoende av hur den här rättegången kommer att sluta, därför är det ingen mening att försöka förklara eller ha någon dialog med dig, eftersom det bara blir en rundgång som leder tillbaka till din egen självrättfärdighet...
Citera
2017-05-19, 13:01
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Dina kommentarer präglas av en tankebesatts frenesi och lämnar inte det minsta utrymme för att överväga om det ligger något i vad andra här på forumet delar om, din hjärna har redan en förutbestämd agenda oberoende av hur den här rättegången kommer att sluta, därför är det ingen mening att försöka förklara eller ha någon dialog med dig, eftersom det bara blir en rundgång som leder tillbaka till din egen självrättfärdighet...

Hur rättegången kommer sluta har absolut ingen betydelse för mina egna slutsatser eller bedömningar. Menar du att den har det för dig?

Om du inte tycker att det är någon mening med att förklara för mig, finns det någon annan här som du tycker det är meningsfullt att förklara saker för? Kan det vara så, av en ren slump, att du helst vill diskutera med andra som delar dina åsikter och bedömningar till fullo?
Senast redigerad av Sommarsemestern 2017-05-19 kl. 13:03.
Citera
2017-05-19, 13:02
Medlem
Citat:
Du menar alltså att Kaj Linna hade en dusch i bilen som han hade kunnat använda sig av innan han kom fram till kvinnan? Eller passerade han många öppna ställen där han hade kunnat duscha under sena kvällen och natten? Gör nu en ansats och förklara hur Kaj Linna hade kunnat duscha snabbare än han gjorde utan att försena avresan? För det hade ju varit ännu mer misstänksamt.

Eller ska vi fråga <Draifos> vad han tror om detta? Han sitter förmodligen och klurar på svaret på frågorna om det tidigare oidentifierade DNA-spåret i detta nu.

Linna borde fällas enbart på att han tog en misstänkt dusch, helt onormalt att duscha på morgonen. Verkligen. Misstänkt.
Citera
2017-05-19, 13:08
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawenforcement
Linna borde fällas enbart på att han tog en misstänkt dusch, helt onormalt att duscha på morgonen. Verkligen. Misstänkt.

Det kan i och för sig verka misstänkt att ta en dusch det första man gör på morgonen, om man tänker att personen också begått ett mord och ett grovt rån innan och vill göra sig av med eventuella spår, det håller jag med dig om. Men kanske levde Kaj Linna den sortens liv som innebar att han gjorde den sortens saker? Vem vet egentligen? Bara folk som kände honom kan svara på det.
Citera
2017-05-19, 13:15
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself

Den här knallkorken smutsar ner tråden, ja. Kollade lite snabbt och från kl 21:30-02:00 skrev Sommarsemestern 32 inlägg. I morse startade människan kl 09:00 och har hunnit med 39 inlägg so far.... (kanske närmare 45 innan detta inlägg blir synligt)

Det tråkiga är att varje vettigt inlägg med funderingar och diskussioner möts hela tiden med motfrågor av Sommarsemestern. Vissa bemöter hen med nedvärderande förakt. Måste vara tråkigt att inte kunna vara mottaglig för andras åsikter och funderingar.
Citera
2017-05-19, 13:20
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Den här knallkorken smutsar ner tråden, ja. Kollade lite snabbt och från kl 21:30-02:00 skrev Sommarsemestern 32 inlägg. I morse startade människan kl 09:00 och har hunnit med 39 inlägg so far.... (kanske närmare 45 innan detta inlägg blir synligt)

Det tråkiga är att varje vettigt inlägg med funderingar och diskussioner möts hela tiden med motfrågor av Sommarsemestern. Vissa bemöter hen med nedvärderande förakt. Måste vara tråkigt att inte kunna vara mottaglig för andras åsikter och funderingar.

Hans uppgift här tycks vara att störa och söndra.

Kanske göran lambertz är hans stora idol?
Citera
2017-05-19, 13:24
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Att han hade stora svårigheter att hitta dit efter mordet är alltså inget bevis för att han och Kaj Linna inte var där strax före.

Skulle huvudvittnet, med sitt alibi från familjen, sina telefonsamtal och sina kroppsmått, vara gärningsmannen?

Förstår du innebörden av det jag sa här: "så dåligt lokalsinne som han vill ge sken av ", han påstår ideligen detta själv i förhören! Han ljuger således sannolikt.
'Alibi' från en ev. medskyldig knarkande farsa och en syrra som ska få ta över hans lägenhet??
Utöver detta lämnar jag inga kommentarer till dina inlägg, som lider sällan skådad brist på logik och förnuft! Såvida du inte trollar måste du på fullt allvar helt sakna självinsikt om hur du framställer dig.
Citera
2017-05-19, 13:31
Medlem
Draifoss avatar
Rättsväsendet i övre Norrland fortsätter att förstöra livet för oskyldiga människor. Är det ingen som vet vad som händer? I dag fredag skulle de ju förhöra den här stackaren "Bertil", som polis och åklagare verkar ha utnyttjat på ett rätt cyniskt sätt för att bygga upp åtalet mot Kaj Linna. Det står inte ett ord om rättegången i tidningarna idag. Kan det ha hänt något?
Citera
2017-05-19, 13:36
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Förstår du innebörden av det jag sa här: "så dåligt lokalsinne som han vill ge sken av ", han påstår ideligen detta själv i förhören!

Något som vinner stöd av att han hade väldigt stora svårigheter att hitta till Kalamark när polisen bad honom. Motbevisar inte den så kallade avvärjningsresan.

Citat:
Han ljuger således sannolikt.

Först skrev du att han ljuger, nu att han sannolikt ljuger. Om några inlägg kanske du har kommit fram till att han talar sanning?

Citat:
'Alibi' från en ev. medskyldig knarkande farsa och en syrra som ska få ta över hans lägenhet??

Alibi via familjen, sitt kroppsmått och sina telefonsamtal. Anser du sammantaget att hans alibi kan ifrågasättas? Det är inte ofta så här starka alibin läggs fram i domstol vad jag vet.

Hur skulle du beskriva Kaj Linnas alibi under mordkvällen? Enligt Kaj Linna själv hade han ett tunt sådant, håller du med eller inte?

Citat:
Utöver detta lämnar jag inga kommentarer till dina inlägg, som lider sällan skådad brist på logik och förnuft! Såvida du inte trollar måste du på fullt allvar helt sakna självinsikt om hur du framställer dig.

Du gör som du vill men det var faktiskt några frågor som du glömde att svara på.

Menar du att huvudvittnet egentligen skulle kunna påstå, enligt ditt referat, att Kaj Linna var inblandad men inte som gärningsman till mord och grovt rån?

Skulle huvudvittnet kunna vara gärningsmannen till mord och grovt rån?

Om nu Kaj Linna var inblandad i rånet men endast i planeringen, varför erkänner han inte det då? Det skulle ju kunna förklara varför han vägrade att kontakta polisen när han fick klart för sig att han var huvudmisstänkt men det förklarar ju knappast att han i så fall, enligt denna teori, håller tyst om saken?
Citera
2017-05-19, 13:39
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Rättsväsendet i övre Norrland fortsätter att förstöra livet för oskyldiga människor.

För vilka har rättsväsendet i Sveriges norra region förstört livet för? Och vilka har varit <oskyldiga>? Du har ju själv pekat ut den som avsatt det tidigare oidentifierade DNA-spåret som sannolik gärningsman. Var det inte felaktigt så här i efterhand?

Några exempel på när rättsväsendet i Sveriges norra region förstört livet för <oskyldiga människor> vore bra.
Citera
2017-05-19, 13:39
Medlem
Att det ska vara besvärande för Linna att han inte har alibi för mordkvällen samt kommer in genom den berömda gluggen begriper jag inte? Måste finnas hundratals män runt om i Norrbotten som har lika svag koppling till bröderna och som inte kan presentera ett alibi samt uppfylla måtten för att komma in genom den berömda gluggen? Ifall Viklund hade slängt ur sig ett annat namn med liknande profil så hade alltså den stoppats in på livstid? Troligtvis.
Citera
2017-05-19, 13:44
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De har antagligen fullt upp med att sitta här på Flashback och försvara utredningen och åtalet. Sådant här kommer nog i så fall också att bli tydligt när skiten en vacker dag träffar fläkten. Någon här som vet när de där utskrifterna av ljudupptagningarna kan tänkas bli klara?
De blev faktiskt klara redan i går, så jag är verkligen förbryllad över denna 'nyhetsblackout'. Inte ett knyst någonstans om orsaken till detta stillestånd, nu måste det ha hänt något väldigt särskilt!

F.ö. är det synd att det inte blir något förhör med Sune, det hade gagnat sanningen om vi fått höra om eventuell utpressning utövad av Håkan och Nils! Stackarn är väl -helt obefogat- rädd för rättsliga repressalier avseende skattebrott e.dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in