Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Förstår du innebörden av det jag sa här: "så dåligt lokalsinne som han vill ge sken av ", han påstår ideligen detta själv i förhören!
Något som vinner stöd av att han hade väldigt stora svårigheter att hitta till Kalamark när polisen bad honom. Motbevisar inte den så kallade avvärjningsresan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Han ljuger således sannolikt.
Först skrev du att han ljuger, nu att han sannolikt ljuger. Om några inlägg kanske du har kommit fram till att han talar sanning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
'Alibi' från en ev. medskyldig knarkande farsa och en syrra som ska få ta över hans lägenhet??
Alibi via familjen, sitt kroppsmått och sina telefonsamtal. Anser du sammantaget att hans alibi kan ifrågasättas? Det är inte ofta så här starka alibin läggs fram i domstol vad jag vet.
Hur skulle du beskriva Kaj Linnas alibi under mordkvällen? Enligt Kaj Linna själv hade han ett tunt sådant, håller du med eller inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Utöver detta lämnar jag inga kommentarer till dina inlägg, som lider sällan skådad brist på logik och förnuft! Såvida du inte trollar måste du på fullt allvar helt sakna självinsikt om hur du framställer dig.
Du gör som du vill men det var faktiskt några frågor som du glömde att svara på.
Menar du att huvudvittnet egentligen skulle kunna påstå, enligt ditt referat, att Kaj Linna var inblandad men inte som gärningsman till mord och grovt rån?
Skulle huvudvittnet kunna vara gärningsmannen till mord och grovt rån?
Om nu Kaj Linna var inblandad i rånet men endast i planeringen, varför erkänner han inte det då? Det skulle ju kunna förklara varför han vägrade att kontakta polisen när han fick klart för sig att han var huvudmisstänkt men det förklarar ju knappast att han i så fall, enligt denna teori, håller tyst om saken?