Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Varför tunn is, åklagaren svävar på målet när han blev tillfrågad om tillhygge!

Svävar på målet vet jag väl just inte om jag vill hålla med om... Han är tydlig med att det inte var ett regelrätt vapen, men annars tycker jag nog att han säger så rakt ut som är möjligt i nuläget att någon form av någonting har använts för att ha ihjäl Tova. Han säger att någon form av tillhygge "kan ha använts", vilket till viss del lämnar öppet för tolkningar, men jag antar att han måste vara lite försiktig med vad han säger till media innan utredningen är klar. Det är ju verkligen inte så att han förnekar det.

Enligt åklagare Christer Sammens kan någon form av tillhygge ha använts vid det misstänkta mordet.
– Inte vapen i den bemärkelsen att det är revolver eller pistoler eller något sådant, säger han.
Tillhygge?
– Det kan vara möjligt.

http://www.expressen.se/nyheter/tovas-expojkvan-forsokte-styra-henne/
Citera
2017-05-18, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Svävar på målet vet jag väl just inte om jag vill hålla med om... Han är tydlig med att det inte var ett regelrätt vapen, men annars tycker jag nog att han säger så rakt ut som är möjligt i nuläget att någon form av någonting har använts för att ha ihjäl Tova. Han säger att någon form av tillhygge "kan ha använts", vilket till viss del lämnar öppet för tolkningar, men jag antar att han måste vara lite försiktig med vad han säger till media innan utredningen är klar. Det är ju verkligen inte så att han förnekar det.

Enligt åklagare Christer Sammens kan någon form av tillhygge ha använts vid det misstänkta mordet.
– Inte vapen i den bemärkelsen att det är revolver eller pistoler eller något sådant, säger han.
Tillhygge?
– Det kan vara möjligt.

http://www.expressen.se/nyheter/tovas-expojkvan-forsokte-styra-henne/

Jag tror att vi borde vara överens om att han inte sagt att ett tillhygge använts eller hur!
Citera
2017-05-18, 23:34
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Från expressen:

När tror ni hon avled?
– Under natten eller tidig morgon.

Ganska långt tidsspann som mordet kan ha skett. Visar att man inte har jättekoll ännu.
Obduktionen kommer inte kunna fastställa ner på exakt dödstimme heller.
Om inte GM talar ut så lär vi aldrig få reda på exakt när hon dog.
Citera
2017-05-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ganska långt tidsspann som mordet kan ha skett. Visar att man inte har jättekoll ännu.

Ett mordvapen/tillhygge är ju oerhört viktigt att hitta här om det skall kunna bli en fällande dom.
Citera
2017-05-18, 23:40
Bannlyst
Citat:
Så vad gjorde dom under kvällen, låg hon skadad länge och han låg och grät oförmögen att förstå, hjälpa eller plågade han henne under flera timmar, mycket som inte är känt.

Jag tror att dom hade en myskväll med sprit, braj tabletter kanske pulver koks och det spårade ur kanske i sex, kanske halkade vad som helst men han krashade och klarade inte av att hantera situationen tex ringa efter hjälp av olika skäl.
Citera
2017-05-18, 23:42
Medlem
Browndawgs avatar
Han hade inte ens tvekat på frågan om inget tillhygge använts.

Dom såg yttre skador på kroppen direkt den hittades. Kollade just genom presskonferensen från den 16 maj med polisen. Alltså dom var blixtsnabba med att se yttre våld på kroppen och ändra till mord.

Vet inte hur mycket längre vi ska älta detta med tillhygge. Vi verkar inte komma längre.
Citera
2017-05-18, 23:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Polisen kan även välja att släppa de två killarna för att hoppas att de i friheten kommunicerar med varandra om vad som hänt; samtidigt som man har span på dem. Relativt vanlig metod.
Tänk Arbogamordet; man släppte de misstänkta - och satte 100% span på dem och deras kommunikation. På så sätt fick polisen mängder av bevis.

Man släppte väl dem för att misstankarna man fick fram inledningsvis inte räckte för häktning?

Brukar alltid bli många konstiga spekulationer i större krimtrådar om att polisen lägger ut fällor och gör skenmanövrar som omfattar både häktningar och frigivningar av folk. Men sanningen är att man är tvingad att följa reglerna i Rättegångsbalken. De medger inte låtsashäktningar eller släppande av personer som är på sannolika skäl misstänkta för allvarliga brott för att de ska göra något dumt och avslöja sin skuld. Det är möjligt att man hade kunnat pressa fram häktning någon vecka med hänvisning till oklarheter i vem som gjort vad, ungefär som skedde i Lisa Holm-mordet med mördarens bror och fru. Men uppenbarligen känner man sig så gott som säkra på att de bägge kompisarna inte är inblandade.
Citera
2017-05-18, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det syns tydligt på ett lik om någon hållit runt halsen vad jag förstått. Det blir märken. Men någon som vet mer kan rätta mig om jag har fel. Åklagaren har hittills pratat om att kroppen bär spår av våld och pratat om ett tillhygge. Men i FUP:en (ifall åtal väcks) får vi veta om hon var strypt.
Behöver inte strypa med händerna, man kan ha plastpåse över huvudet medans man har sex med tjejen, onanerar henne mycket bättre än strypa hur skiljer man det från något annat?
Citera
2017-05-18, 23:44
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Och dom är opartiska, dom skulle absolut inte dra sig för att kritisera Tova eller hennes nära menar du, skärp dig du har hört en part i målet, jag vill höra den andra och flera innan jag sitter och säger att så här var det.

fö nu blev jag idiot utan att sagt något elakt, undrar om du har någon bokstavskombination, du kanske är värre än Billy som du hatar tom?

Ja för du tror inte att folk skulle reagera kraftigt om nån från "Billy-sidan" gick ut och kritiserade Tova eller så?

Ja, du är en idiot.
Citera
2017-05-18, 23:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Behöver inte strypa med händerna, man kan ha plastpåse över huvudet medans man har sex med tjejen, onanerar henne mycket bättre än strypa hur skiljer man det från något annat?

Vad fan. Nu får du rannsaka dig. Go home you're drunk.
Citera
2017-05-18, 23:48
Medlem
ace_secs avatar
Fredrik: "Ingen av oss 3 var med Tova, vittnen blabla".

Ska ställas mot vittnesuppgiften om att Tova ringde vän och sa att hon var på gården.
Citera
2017-05-18, 23:49
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Jag tror att vi borde vara överens om att han inte sagt att ett tillhygge använts eller hur!
Nej men inte heller motsatsen. Yxa? I affekt greppa det närmaste (som kan ha varit en yxa) och drämt till? Jag tror inte på något planerat och då faller det sig naturligt att en baneman tar till det som är närmast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in