Citat:
Ursprungligen postat av
0rganet
Nu raderades mitt välkomstinlägg (på riktiga grunder) så Välkommen igen!
Gräsrötter är inte något som finns längre utan det är vita marginaliserade män som kallar sig det, här i Sverige och i USA.
Men jag håller med om att väldigt stor del av amerikanarna har inte fått det bättre om man ser till innan bolånekraschen och till dags dato utan de flesta har förlorat och USA har blivit mer uppdelat.
Nu kommer de flesta inte ihåg speciellt långt utan man ser nedlagda köpcentrum och ser att man själv inte har råd med det man nu behöver under sista tiden. Och ja Donald har starkt stöd i stora delar av USA och stödet minskar inte med vad de ser som tjafs!
Fast detta tjafset hindrar Donald att genomföra det han vill och detta tjafset är till största delen självförvållat. Han och andra klagar på MEDIA, men felet är hans eget, själv så tycker jag att om man tar ett jobb så gör man jobbet som det ska göras och kan man inte det så slutar man.
Håll inte på gnälla och skylla på andra, denna typ av människor avskyr jag och många med mig.
btw: Du vet att utanför I/I så behöver man inte använda kraftiga ord i varje mening för att höras.
Noterat...
Gräsrötter i min värld är iaf hårt arbetande människor som ligger och snurrar kring medianinkomst. Visa sig ju även att nästan 53 procent av de vita kvinnorna röstade också på trumpen...
Personligen tycker jag det är tragiskt att andra etniciteter känner sig exluderade av super-trumpen, han är för alla, alla svarta, alla hispanics osv. Hans klumpiga utryck mot dessa etniciteter tror jag är glömda snart.
Jag har jag tjänat grymma kronor på hans politik via mitt aktieinnehav i bland annat Boliden (då koppar gått upp hiskeligt....) jag har en förhoppning att alla kan tjäna på hans politik.
Kommer dock finnas en grupp av äckliga liberaler i de stora städerna som förlorar på hans politik, men allvarligt, dessa as har ingen rätt att leva.