Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag postade det här inlägget för 3 timmar sedan men av någon anledning har Flashback problem just nu så det gick aldrig iväg.
Man kan tänka sig ett mer utdraget förlopp och då är det givetvis mord. Men ett knytnävslag som träffar illa i huvudet kanske sänker henne och hon ramlar illa på en vass kant. Även ett kraftigt knytnävslag i sig kan vara dödande.
Då är det möjligen vållande till annans död eftersom ett slag med knytnäven knappast har som syfte att döda.

Men han använde tillhygg som mördade henne.
Citera
2017-05-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Men fy fan va folk håller på med sina kommentarer... Pinsamt, patetiskt.
Jag förstår dom, klart han har sett till att folk visar sina känslor.
Skulle dock aldrig skriva något sådant även om någon är dömd
Citera
2017-05-18, 21:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Och med det menar du att små gossar som misshandlar och mördar tjejer nästan alltid har pappor som har misshandlat mammorna? Du är säkert inte helt ute och cyklar. Hur är Billys hemförhållanden? Lever mamman och pappan ihop?
Nej mamman och pappan lever inte ihop, mamman bor på annan ort.
Enligt en tidigare postare i tråden har pappan alltid varit aggressiv mot kvinnor.
Äpplet faller kanske inte så långt från päronträdet.
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
Fick höra nu för några minuter sen att Pappa Bo F..gerst..m (Pappan till Blyfa pöjken)att han också är grymt aggressiv mot kvinnor är o har alltid varit han bor inte på gården utan han bor i Iggesund... Så Billy bodde ensam på gården...........
Citera
2017-05-18, 21:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Absolut. Men hon blev ju ihop med honom när hon var 14, och förhållandet beskrivs av vänner som destruktivt. Och mellan 14 och 18 var hon ju inte myndig och föräldrarna hade således ansvar för henne.
Den dagen du har tonåringar i huset som är mellan 14 och 18 år så vill jag gratulera dig om du kan styra bort dom från det du som förälder inte anser är bra för dom.
Tonåringar gör som dom vill oftast och kommer man på dom så är det lugnt för ett tag men sen är det igång igen. Det kallas för frigörelseprocess att göra uppror mot sina föräldrar i den åldern.

Tyvärr får man inte kedja fast dom små jävlarna och man kan heller inte följa varje steg dom tar utanför hemmet så att lägga någon skuld på Tovas föräldrar för att dom inte hindrade Tova från att umgås med Billy är fullständigt åt helvete.
Den enda som ska ha någon skuld här är Billy och ingen annan!!!

Man kan bara råda och försöka prata förstånd med dom och det är inte alltid lätt då ungdomar i den åldern har mycket hemligheter som du som förälder aldrig får reda på.
Det är ju inte ens säkert att föräldrarna visste vad som pågick förrän i mars när Tova hade ett synligt blåmärke och då kom det fram att Billy hade slagit och kränkt henne mycket verbalt tidigare.
Då först blev Billy anmäld för misshandel och förhållandet tog slut.

Frågan är... vad gjorde Tova där den ödesdigra kvällen?
Försökte hon som så många andra prata Billy till rätta och han lovade guld och gröna skogar... men så small det igen vid minsta lilla motgång. Den här gången small det för hårt
Citera
2017-05-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej. Trodde han kunde få ge lösenordet till sin advokat eller något som skulle stänga ner den. Men han kanske inte får det.

Snälla advokaten det måste gå att stänga ner blyfas Fb. En advokat måste arbeta i sin klients bästa intresse. Om inte advokaten kan så borde kriminalvården kunna göra det.
Citera
2017-05-18, 21:28
Medlem
Jag har lite svårt att förstå varför inte ett enkelt sammanhang kunde fungera:

Alla tre är på gården -> Tova kommer dit -> umgås ett tag -> dom två övriga skickas iväg av ex-pojkvännen -> nånting händer medan två övriga är på annat håll -> ex-pojkvännen vill ha dem tillbaka för att hjälpa till då nåt gått fel -> dumpar kroppen tillsammans i sjön (söndag morgon) -> efter det är det svårt att förklara om mna inte har vattentätt alibi. Och jag tycker faktiskt det verkar som om dom två frisläppta inte har riktigt vattentätt alibi.

Men det här är bara mina egna tankar.
Citera
2017-05-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men han använde tillhygg som mördade henne.

Finns det ett mordvapen? Har inte hört ett knyst om något.
Citera
2017-05-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stairox
Jag har lite svårt att förstå varför inte ett enkelt sammanhang kunde fungera:

Alla tre är på gården -> Tova kommer dit -> umgås ett tag -> dom två övriga skickas iväg av ex-pojkvännen -> nånting händer medan två övriga är på annat håll -> ex-pojkvännen vill ha dem tillbaka för att hjälpa till då nåt gått fel -> dumpar kroppen tillsammans i sjön (söndag morgon) -> efter det är det svårt att förklara om mna inte har vattentätt alibi. Och jag tycker faktiskt det verkar som om dom två frisläppta inte har riktigt vattentätt alibi.

Men det här är bara mina egna tankar.

Dumpar kropp. Han gick till sin pappa på mordnatten. Därifrån ber han kompisarna komma dit. Fick jag förklarat av nån här. Och det stämmer säkert.
Citera
2017-05-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den dagen du har tonåringar i huset som är mellan 14 och 18 år så vill jag gratulera dig om du kan styra bort dom från det du som förälder inte anser är bra för dom.
Tonåringar gör som dom vill oftast och kommer man på dom så är det lugnt för ett tag men sen är det igång igen. Det kallas för frigörelseprocess att göra uppror mot sina föräldrar i den åldern.

Tyvärr får man inte kedja fast dom små jävlarna och man kan heller inte följa varje steg dom tar utanför hemmet så att lägga någon skuld på Tovas föräldrar för att dom inte hindrade Tova från att umgås med Billy är fullständigt åt helvete.
Den enda som ska ha någon skuld här är Billy och ingen annan!!!

Man kan bara råda och försöka prata förstånd med dom och det är inte alltid lätt då ungdomar i den åldern har mycket hemligheter som du som förälder aldrig får reda på.
Det är ju inte ens säkert att föräldrarna visste vad som pågick förrän i mars när Tova hade ett synligt blåmärke och då kom det fram att Billy hade slagit och kränkt henne mycket verbalt tidigare.
Då först blev Billy anmäld för misshandel och förhållandet tog slut.

Frågan är... vad gjorde Tova där den ödesdigra kvällen?
Försökte hon som så många andra prata Billy till rätta och han lovade guld och gröna skogar... men så small det igen vid minsta lilla motgång. Den här gången small det för hårt

Du har rätt i att GM är den enda som bär skuld till hennes död.

Men i övrigt skulle ju myndighetsåldern vara 13, enligt dig, eftersom du menar att det ändå inte går att hjälpa tonåringar som hamnat fel.

Nu råkar jag tvärtemot vad du antyder ha erfarenhet av tonåringar, och jag kan informera dig att många gånger är hjälp från vuxenvärlden exakt vad de längtar efter och önskar. Det kan ta tid innan de vågar ta emot hjälpen men de vill ha den.

Det är så typiskt svenskt att abdikera från föräldraansvar så fort det blir jobbigt, med ursäkten "ingen kan ändå styra över en tonåring"!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det enda vi vet är att ett tillhygge har använts i mordet
och att det var två dykare och efter något i sjön dagen efter att man hittade Tova.
Citera
Medlem
Jeg leste i en tidning at Billy hadde kjøpt sprit og piller før hendelsen. Om det er til eksempel rivotril, rohypnol, så blir mann jo ekstremt aggressiv, men også ganske slarvig, så han kan ha lagt fra seg mange tekniske bevis.....hoppa i og for seg det.....stakkars tova.....for et øde
Citera
2017-05-18, 21:37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Åklagaren svarade nej på vapen men ja på tillhygge. Jag vet inte vad som klassas som tillhygge, hammare, yxa, påk eller det kanske är vapen. Någon som kan juridiken bättre kanske kan förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in