Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, så det betyder ju inte exakt tidig morgon. Det kan vara så att han åkte därifrån tidig morgon (för han åkte ju därifrån någon på morgonen innan Tovas föräldrar dök upp). Så därför vet man att hon måste dött innan. Sen har de ett telefonsamtal vid en specifik tidpunkt. Om de inte har några andra säkra tidsangivelser där emellan i form av samtal eller sms de säkert vet är skrivna av henne, så dog hon nån gång mellan samtalet och när han lämnade byggnaden. När obduktionen är färdig kan en mer säker tidpunkt anges, dvs om han inte erkänner före det och ger en tidpunkt.
Säger inte att jag har rätt, det var en teori, jag tror att han hindrade Tova från att lämna
Citera
2017-05-18, 18:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
All heder till dig som orkar hålla ut och påpeka alla totala felaktigheter som kommer lite då och då. Somnade på soffan och vaknade nu 50 sidor efteråt.

Det finns en sak jag måste förtydliga. Ni måste glömma 21.30 Nu! Vi utredde det ett antal sidor sedan. Vi har ingen aning när sista samtalet ägde rum. Expressen försökte fråga åklagaren om tidpunkten idag men han ville inte svara på det. Det finns inte bekräftat någonstans om 21.30. Det var en felaktighet som kom ut i måndags redan och som är rättad.

Tack! 😊Jag har försökt slipa bort 21.30 hela dagen, men det dyker upp ibland i tankegångarna. Uppenbarligen har hon pratat i telefon på kvällen och jag förmodar det är sista livstecknet som vi vet om. Så nån gång mellan telefonsamtalet och till Billy åker därifrån på morgonen mördades hon. Det är i alla fall vad vi kan anta.

Tror jag det var en utdragen misshandel? Nej, jag tror inte det. Billy känns inte som en sadist, men en som exploderade snabbt och tog ut sin vrede då. Så jag tror det är ett kort lidande. I alla fall inte många timmar. Men visst, han kan ha slagit henne svårt och lämnat henne. inte brytt sig om att kolla till henne och hon har dött efter ett längre tag. Däremot tror jagform sagt var inte på ett långdraget sadistiskt mördande. Fast eventuella droger kan så klart fått honom att agera utanför sina ramar.
Citera
2017-05-18, 18:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Säger inte att jag har rätt, det var en teori, jag tror att han hindrade Tova från att lämna

Ja, att han hindrade Tova från att lämna honom för att gå på en fest känns inte alls otroligt. Däremot tror jag att själva hindrandet i så fall lett till döden då och där. Ett intensivt gräl som slutade med att hon dog.
Citera
2017-05-18, 18:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fredrik har inte skrivit att alla tre var på cruising, han har skrivit att de tre inte setts tillsammans "det finns vittnen till det". Lite dålig svenska, men han menar nog att dessa vittnen har sett två personer på cruising.

Med tillägget att de inte setts tillsammans med Tova.

Tre män i en båt har setts men Tova var ju inte med i båten, OK.
Ditto på tre män i skogen. Ingen Tova, OK.
Freddy uppges ha skjutsat TM till gården. Då var ju inte BF och JE med, OK.

Så det stämmer ju att de fyra inte setts tillsammans.
Citera
2017-05-18, 18:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack! 😊Jag har försökt slipa bort 21.30 hela dagen, men det dyker upp ibland i tankegångarna. Uppenbarligen har hon pratat i telefon på kvällen och jag förmodar det är sista livstecknet som vi vet om. Så nån gång mellan telefonsamtalet och till Billy åker därifrån på morgonen mördades hon. Det är i alla fall vad vi kan anta.

Tror jag det var en utdragen misshandel? Nej, jag tror inte det. Billy känns inte som en sadist, men en som exploderade snabbt och tog ut sin vrede då. Så jag tror det är ett kort lidande. I alla fall inte många timmar. Men visst, han kan ha slagit henne svårt och lämnat henne. inte brytt sig om att kolla till henne och hon har dött efter ett längre tag. Däremot tror jagform sagt var inte på ett långdraget sadistiskt mördande. Fast eventuella droger kan så klart fått honom att agera utanför sina ramar.

Polisen gick ut med att hon hade SETTS kl 21.30 på lördagen senast men detta tog dom tillbaka. När hon ringt har vi ingen aning om.

Jag skulle dock gärna vara tacksam ifall nån som vet kan berätta? För väninnan lär ju veta och det har hon berättat för fler också är jag säker på.
Citera
2017-05-18, 18:24
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor

Jag tror också det eftersom hon hittades ihjälslagen i sjön på hans bakgård.
Citera
2017-05-18, 18:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Någon som har någon statistik på hur ofta folk häktas på sannolika skäl i Sverige där de sedan bevisas vara oskyldiga?

Om man utgår från krimtrådarna i det här forumet så är häktning på sannolika skäl för mord nästan bergsäkert en dom. Kan inte finnas många undantag. Däremot är det inget ovanligt att mord ändras till dråp eller något lägre. Och så kan ske även här. Det beror på vad obduktionen, teknisk bevisning och förhören med honom och andra leder fram till. Rubriceringen handlar ju om vad åklagaren tror att rätten kommer att döma den misstänkte för enligt de bevis etc som finns.
Citera
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Någon som har någon statistik på hur ofta folk häktas på sannolika skäl i Sverige där de sedan bevisas vara oskyldiga?
Man kan inte bevisas oskyldig. Man är oskyldig, sedan är det åklagarsidans uppgift att hitta tillräckligt med bevis för att du ska kunna dömas som skyldig.

Har inte alls någon statistik, verkar lite svårt att hitta, men nog finns det ett antal som häktats på sannolika skäl, och sedan bedömts oskyldiga pga brist på bevis.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Tror du på allvar att dom häktar han för mord om han är oskyldig?

En häktning är väl ingen dom. Du får nog läsa på hur vårt rättsystem ska fungera.
Citera
Medlem
Jag har för mig att jag läste nånstans att en av Billys vänner bor på samma gård som han själv gör. Har jag drömt?
Citera
2017-05-18, 18:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att jag läste nånstans att en av Billys vänner bor på samma gård som han själv gör. Har jag drömt?

Ja, någon/några av hans vänner bor på gården.
Citera
2017-05-18, 18:35
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En häktning är väl ingen dom. Du får nog läsa på hur vårt rättsystem ska fungera.
Har jag sagt det eller? Nej.

Men en häktning är väl närmare skyldig än oskyldig. Eller vad tror du lille vän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in