2017-05-18, 17:41
Medlem
kato85s avatar
Snaran dras åt Trump, riksrätt är att vänta.
Good riddance, ut med packet.
2017-05-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Snaran dras åt Trump, riksrätt är att vänta.
Good riddance, ut med packet.

Ja, jag tror inte han kommer kunna styra landet med allt detta över sig. Och utredningen kommer ta år att slutföra. Det är alldeles för mycket kaos och osäkerhet, skyldig eller ej.
2017-05-18, 17:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vem tillsatte Trump?

Och vad skulle han får sparken för? Rent juridiskt?

Presidentvalet tillsatte Trump, den demokratiska processen.
Men det betyder inte att han som president har total immunitet i allt han gör.

Han skulle få sparken för att ha förhindrat utredningen, simple as that (obstruction of justice på engelska)

Ingen amerikansk president har någonsin genomgått riksrätt eller avgått på grund av det, däremot valde Nixon att med egen vilja avgå efter watergate-skandalen, så detta kommer inte som något nytt.
Hoppas innerligen att sanningen kommer ut från samtalen och om det är sant, att han åker ut med huvudet före

Om du inte tror mig så är det även en amerikansk proffessor i politik som ser slutet för Trump.
En proffessor som Trump höjde till skyarna, det vill säga innan han fick höra negativa saker om sig själv från nämnde akademiker

https://www.youtube.com/watch?v=snKhj-aGbTg
2017-05-18, 17:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Spicer ar borta:

Spicer is no longer expected to do a daily, on-camera briefing after Trump’s foreign trip, White House officials say

Bra.
2017-05-18, 17:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Läste någonstans att en special counsel har på sig 6-9 månader eller att en utredning tar så lång tid.

Kenneth W. Starrs utredning om den kriminella familjen Clinton startade 1994.
2017-05-18, 18:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kärnan i allt motstånd mot Trump är invandringen det är det Trumps fiender tycker är den viktigaste frågan. Eftersom de vill sänka den västerländska civilisationen.
2017-05-18, 18:07
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Ja, du kanske vill reda ut det där? Han lyder under presidentämbetet (inte DOJ), eller har jag fel? Som jag har förstått det kan Trump i teorin sparka honom, även om det såklart är politiskt omöjligt.

Muller är tillsatt av och rapporterar till justitiedepartmentet och de kan också avsätta honom. Kenneth Starr t.ex blev utsedd av en panel av tre domare och kunde inte bli avsatt annat än under mycket extrema omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nope, det är tvärtom. DOJ kan avsätta Müller inte Trumpeten.
Trump could not fire Robert Mueller on his own, but his attorney general does have this authority. If Trump wanted Mueller gone, then, he could simply instruct his attorney general, Jeff Sessions, to fire him.
Sessions har förklarat sig jävig i den här utredningen och kan därför inte avsätta någon, det får bli Rosenstein istället.
2017-05-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Spicer ar borta:

Spicer is no longer expected to do a daily, on-camera briefing after Trump’s foreign trip, White House officials say

Bra.

hallelujah hallelujah

Han var en bra man men jävlar vad jobbigt det var att se hans press briefing.
2017-05-18, 18:09
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Infowars och Breitbart.

Stackars lilla barn. Infowars? Konspirationernas högnäste. Tror du på government false flag attacks med och att man häller ut saker i vattnen som gör grodor homosexuella med?

Arma barn.
2017-05-18, 18:18
Avslutad
Citat:
Men den storyn har ju inte beslagits med sakfel alls. Reaktionerna har ju dels gått ut på att dementera uppgifter som inte hade gjorts gällande av reportern, dels att anklaga samme reporter för någon typ av förräderi. Inte dräpande direkt.
Den "storyn" har ju inte beslagits med bevis heller.

Citat:
Jag hade för mig att det var NYT, men skitsamma eftersom ingen tvekat att publicera.
Fel. Endast liberal fakenewsmedia har publicerat.

Citat:
McCabe har aldrig, tvärtemot vad du skriver - uttalat sig i frågan huruvida Comey äskade om ytterligare resurser,
McCabe har tvärtemot vad du skriver - uttalat sig i frågan huruvida Comey äskade om ytterligare resurser.

McCabe: ‘Not Aware’ Of Comey Asking For Extra Resources For Russia Probe
http://dailycaller.com/2017/05/11/mccabe-not-aware-of-comey-asking-for-resources/

hahah.. vad jobbigt för dig att ha fel hela tiden!!??

Citat:
Jaha, t.f. ministern förnekar - eller vad man ska kalla det - att han efter förnedrande behandling hotade avgå efter att ha hängts ut som mänsklig sköld framför Trump (som författaren till en rekommendation i ett löjeväckande PM).
Han är inte t.f., han är vice. Vilken förnedrande behandling menar du? Vem kallar "behandlingen" förnedrande (annat än dina fake-news)?

Citat:
Då är naturligtvis den enda rimliga slutsatsen att hela storyn är påhittad.
Ja.
Washington Post‏Verifierat konto
Deputy AG threatened to quit after being cast as impetus of Comey's firing, which was already decided, official says
https://twitter.com/washingtonpost/status/862507406693212160

washingtonexaminer.com
Rosenstein was asked to respond to the report by Sinclair Broadcast Group's Michelle Macaluso as he was walking out of a meeting with the Senate Select Committee on Intelligence.

"No, I'm not quitting," he said in a video posted to Twitter.

Macaluso asked again if he threatened to quit, to which he replied, "no."
http://www.washingtonexaminer.com/deputy-attorney-general-rod-rosenstein-report-about-threatening-to-quit-is-false/article/2622828

Citat:
Har du sett hans så kallade dementi? Han ser ut som att han vill sjunka genom jorden.
Fel. Han ser glad och skojfrisk ut.

Kan du svara på min fråga nu då?
Citat:
Om Washington Post hittar på skit står hela tidningens överlevnad på spel. Är du så seg att du inte fattar hur ohållbart det är med en enda fuskad story?
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Wapo hittade på skit förra veckan. Två ggr. Minst. Står deras överlevnad på spel nu? Har dom gått i konkurs redan? Har jag missat det????
Står deras överlevnad på spel nu?

Citat:
Sen är det ju en intressant detalj att Trump snabbt tog på sig hela fiaskot i samma veva som uppgiften om Rosensteins avgångshot kom ut.
Fel. Rosenstein förnekade sitt (av fake news) påhittade avgångshot innan Trump sa att han under lång tid tänkt avskeda Comey. lol.. vad jobbigt för dig att ha fel hela tiden.

Citat:
Men jag tycker mig se ett mönster i dina medievanor; om en nyhet inte omedelbart bekräftas av de makthavare som pekas ut i texten, så är den påhittad. Enkelt.
Dina enda nyhetskällor är ju tydligen Wapo, nyt och aftonbladet, så jag förstår din brist av fakta. Enkelt.

2017-05-18, 18:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Hur länge ska överklassmedia hata Trump för han vill kämpa för folkets skull?
2017-05-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Kärnan i allt motstånd mot Trump är invandringen det är det Trumps fiender tycker är den viktigaste frågan. Eftersom de vill sänka den västerländska civilisationen.

Jag skulle snarare säga att invandringsfrågan är kärnan i nästan allt försvar av Trump. Främlingsfientliga verkar villiga att ha överseende med precis vilken skit som helst så länge Trump vill minska på invandringen. Det kvittar hur mycket Trump förnedrar sitt ämbete och skämmer ut USA, ändamålet helgar medlen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in