2017-05-18, 08:04
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Överklassen gynnas av Trumps politik

Om han någonsin lyckas effektuera någon politik så stämmer det. Alla andra förlorar ekonomiskt, själsligt, socialt. Bortsett från de som...
- vill hälla gifter i en bäck,
- vill jobba som fångvaktare,
- vill söka lyckan som profitörer på miljöflyktingar,
- är sugna på att köpa amerikanska uppehållstillstånd från familjen Kushner,
- lever för att hindra kvinnor från att bestämma över sina egna kroppar,
- är passionerat involverade i kampen för kristen skolbön i offentliga skolor,
- hatar alla förutom andra hatare, av gammal vana,
- viftar med sydstatsflaggor samtidigt som de utan ironi skriker åt liberaler att "komma över förlusten",
- tycker att det är viktigt för samhällsmoralen att kunna få steka människor till döds med elektrisk ström,
- håller på New England Patriots
2017-05-18, 08:20
Medlem
Snapcounts avatar
Ni skall nog se att när Mueller inte har funnit något.., så krävs det en utredning på honom även.

(Putins tentakler når lååångt... )
2017-05-18, 08:26
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Självklart är det Dems som ligger bakom alla attacker emot Trump.

GOP är eniga med Trump då Trump skriver på vad som helst som gynnar partiet. Hela GOP har gjort en vändning från rockefeller/rotshchild republikaner till nationalister som är medvetna att desto mer invandrare vi tar in desto mer röster får Dems.

Fast det balanseras ju upp av att Jeff Sessions tänker återgå till den havererade och utpräglat omoraliska policyn att genom mandatory maximums låsa in folk på långtidsvoltor för ofta helt bagatellartad och icke-våldsrelaterad brottslighet, typ belastade individers innehav av minimala mängder ammunition, småinnehav av marijuana, knasiga blankettstraffbud om import av skaldjur i strid med utländsk rätt och andra förseelser som bara as tycker förtjänar inlåsning över huvud taget.

USA står för en fjärdedel av hela världens population av frihetsberövade. Det finns ingenting - noll - som tyder på att det leder till ökad trygghet eller internalisering av prosociala normer. Det kostar bara enormt mycket pengar och förtvivlan. Alla straff propagerar tragedier och så måste det tyvärr vara, men oproportionella straff propagerar olycka helt i onödan och drabbar oskyldiga barn, makar, vänner.

Jag vill inte tro att inlåsning är Sessions sätt att svara på den allmänna tendensen till väljarflykt från den dominerande GOP-varianten av skenhelig värdekonservatism, men lockelsen att rycka unga och olika minoritetspersoners rösträtt ska inte underskattas som kicker.

Så smakar den moraliskt korrupta skitgryta som Trump beställt av Sessions.
2017-05-18, 08:29
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ni skall nog se att när Mueller inte har funnit något.., så krävs det en utredning på honom även.

(Putins tentakler når lååångt... )

Är det här nåt sorts script-genererat testmeddelande som du inte hann ändra? Jag frågar eftersom ingenting hänger ihop med någonting inklusive den där töntiga smileyn.
2017-05-18, 08:31
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Du glömde Obama, han har ju avlyssnat Trump.
Han kanske har band på Rysslandsmötet också.
Hillary har ju Trump lovat att sätta i fängelse så det kommer att ordna sig.
Allting är Obamas fel.
Make Trump great again!

Magaaa! Magaaa! "And where we are met with cynicism and doubts and those who tell us that we can't, we will respond with that timeless creed that sums up the spirit of a people: Magaaa!!!"
2017-05-18, 08:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Är det här nåt sorts script-genererat testmeddelande som du inte hann ändra? Jag frågar eftersom ingenting hänger ihop med någonting inklusive den där töntiga smileyn.

Dems kommer aldrig att bli nöjda, med en utredning som visar att det inte finns något i Ryssland-spåret. Inte heller msm..

Om du nu ej begrep innebörden utav det jag skrev..
2017-05-18, 08:55
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Dems kommer aldrig att bli nöjda, med en utredning som visar att det inte finns något i Ryssland-spåret. Inte heller msm..

Om du nu ej begrep innebörden utav det jag skrev..

Jag kan inte svara för demsen och vad gäller betrodda medier så finns det liksom ingen... styrelse eller ledningsgrupp eller hur du nu tänker dig för de tiotusentals dagstidningar, magasin, radiostationer, telegrambyråer, tv-stationer, bloggar, poddar, nyhetshubbar och eventuellt Fox News som utgör en del av den nyhets- och åsiktspluralism som liberala demokratier är bra på att främja. Så hur än olika röster i media skulle hantera ett hypotetiskt rentvående av Donald J Trump så kan jag garantera dig att det kommer att tyckas olika om det. Det är det enda man kan garantera.

Jag kan däremot själv säga att jag nog skulle köpa ett sådant resultat - lite beroende på i vilken utsträckning Vita huset samarbetar - och på sätt och vis (till och med) känna lättnad över att världens mäktigaste land inte trots allt inte hamnade i händerna på ett gäng fuskare, trots dessas allmänna klåpighet, väljarsvek, verklighetsfrånvända policies och inkompetens. I fungerande demokratier får människor i regel de härskare de som kollektiv förtjänar och i så fall var det väl rätt, åtminstone enligt processen och får åtgärdas genom politiskt ansvarsutkrävande.
2017-05-18, 09:28
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Ja, du kanske vill reda ut det där? Han lyder under presidentämbetet (inte DOJ), eller har jag fel? Som jag har förstått det kan Trump i teorin sparka honom, även om det såklart är politiskt omöjligt.

Nope, det är tvärtom. DOJ kan avsätta Müller inte Trumpeten.
Trump could not fire Robert Mueller on his own, but his attorney general does have this authority. If Trump wanted Mueller gone, then, he could simply instruct his attorney general, Jeff Sessions, to fire him.
2017-05-18, 09:47
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Varför skulle Putin trolla Trump? Det finns egentligen bara en möjlighet. Det var ett samröre mellan dem och Putin tycker att det snart är slut. Är det det du syftar på?

Nej, inte alls. Bara att Putin så uppenbart föraktar Trump, som fikar efter hans beröm.
Han njuter av att subtilt förnedra Trump genom att erbjuda sig att "hjälpa" honom.
Han är katten som leker med råttan. Det kunde han inte göra med Obama.
2017-05-18, 10:00
Medlem
wwrs avatar
TEXT-TV rubrik just nu
Citat:
Ryskt försök att påverka USA-val synas
Den förre FBI-chefen särskild åklagare

Text-TVs rubrik gör i alla fall klart att det har funnits ett ryskt försök att påverka valet. Men nu synas det.
Senast redigerad av wwr 2017-05-18 kl. 10:04.
2017-05-18, 10:05
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
TEXT-TV rubrik just nu

Text-TVs rubrik gör i alla fall klart att det har funnits ett ryskt försök att påverka valet. Men nu synas det.

Fattar inte riktigt vad du invänder emot. Att ryssarna angrep den amerikanska valrörelsen är ingen smakfråga, det var helt enkelt så. Och Mueller tar över utredningen av sagda ryska angrepp och dess fulla sammanhang. Är det terminologin du hänger upp dg på?
2017-05-18, 10:18
Medlem
Slottsherres avatar
Ha, ha! Det säger en hel del när till och med FOX News (!) rapporterar att dom inte kunnat få en enda republikan att kommentera den senaste utvecklingen. Vi hade några på gång, men dom fick förhinder.

Det är trångt i buskarna just nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in