2017-05-18, 11:34
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Fast han pundade väl aldrig? Krökade rätt bra på 90-talet men han verkade som en renlevnadsmänniska på senaste

Han har haft problem både med alkohol och piller och var på rehab 2002. Hade för mig att jag läst att heroin var inblandat också, men kan inte inte nån referens just nu.

http://www.blabbermouth.net/news/chris-cornell-talks-about-his-battle-with-addiction/
Citera
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Fast han pundade väl aldrig? Krökade rätt bra på 90-talet men han verkade som en renlevnadsmänniska på senaste

Större vet jag inte, men helt klart bättre(bland andra). Som sångare var han en av dom bästa jag hört, som låtskrivare detsamma. Att kunna skriva svårt lättillgängligt har alltid fascinerat mig och det kunde han.. I övrigt är det hela förjävligt tråkigt
Den bäste! Och nä, han knarkade inte. Han hade periodvis problem med anorexi och depression, så svaret finns nog där någonstans.
Citera
Moderator
Allaballawallas avatar
J*vla f*ck*ng sk*tdag!

Kan inte alla bara sluta dö nån gång...

Han var grymt bra och kommer att vara saknad av många.

Blir att spela allt från en hel del av hans musik idag och jag börjar med lite Temple of the Dog...
Citera
2017-05-18, 11:53
Medlem
Basns avatar
Så nu är det bara Eddie Vedder kvar av frontmännen från the big four..

Oerhört tråkigt
Citera
2017-05-18, 13:15
Medlem
Sameshs avatar
Tråkigt som fan, speciellt om det nu är självmord som det rapporteras om.
Citera
2017-05-18, 13:19
Medlem
Prekambriums avatar
Är så förbannad ledsen just nu så det inte finns ord.

Under låten avslutningslåten sjöng han några rader från låten "in my time of dying"

"In my time of dying, want nobody to mourn
All I want for you to do is take my body home
well, so I can die easy"

Ganska skrämmande då det mer och mer pekar på självmord.
Citera
2017-05-18, 13:39
Medlem
Witkos avatar
Jag tror inte på självmord även om det bland folk kan kännas lättare att ta till sig än död via en överdos som jag tror det är frågan om. Han firade säkert en lyckad konsert med någon mysig mix av droger.

Trist att en så pass bra sångare fick lägga näsan i vädret, men direkt oväntat var det inte om det nu är frågan om en överdos. Vi har ju dock lyxen att njuta av hans röst/låtar resten av våra liv.
Citera
2017-05-18, 14:43
Medlem
emma80s avatar
Chris Cornell found dead by family friend in suspected suicide, Detroit police confirm.

Chris Cornell, the Soundgarden and Audioslave frontman, was found dead in his hotel bathroom by a family friend in what is believed to be a suicide, Detroit Police has confirmed to Mirror Online.

Michael Woody of Detroit Police Department said officers were called to the MGM Grand hotel in Detroit at midnight last night in response to an emergency call from one of Chris' friends.

When police arrived, they forced entry to the hotel room and found the rocker unresponsive in the ensuite bathroom, where he was pronounced dead at the scene.

"We are investigating this as a suspected suicide," he confirmed to us. "That is the line we are proceeding along."

http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/chris-cornell-suicide-suspected-death-10446196
Citera
2017-05-18, 15:41
Medlem
Geomeisters avatar
Nyligen har han gjort soundtracks till film, äntligen spelat live med Temple of the Dog, inte så länge sedan hade han något gig med Audioslave. Han har två unga döttrar.. Vad fan hände?

Var det förra året han gjorde ett gig på Konserthuset i Stockholm? Jag gick dit samma dag. Kanske två timmar efter släppet. Kvinnan som sålde biljetter sa att hon ALDRIG varit med om sådan tryck just till konserthuset som när Chris Cornell spelade. Det fanns enstaka biljetter kvar. Bakom någon pelare.. Lät inte så lockade, men jag kanske borde gått ändå.

Soundgarden, Temple of the Dog, Audioslave, skribent åt två Alice Cooper-låtar, Solo.. Vad mer har karln gjort? Ett av sin generations bästa röster. Jag förstår att generationen äldre börjar falla av, 65, 70 och 75-åringar eller 90 år som Chuck Berry.. Men 52? Han hade många år kvar.
Citera
2017-05-18, 15:50
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nyligen har han gjort soundtracks till film, äntligen spelat live med Temple of the Dog, inte så länge sedan hade han något gig med Audioslave. Han har två unga döttrar.. Vad fan hände?
Dessutom mitt uppe i turné med Soundgarden, det var 1/3 kvar av vårens turné i Nordamerika.

Så om det nu var medvetet självmord, och inte återfall i drogernas värld, så var det i alla fall inte p.g.a. arbetslöshet (eller vad man ska kalla det) och pengabrist. Ute på turné, spelat bara timmar innan och skulle spela följande dag igen.

Otroligt tråkigt i vilket fall som helst, vare sig det var medvetet självförvållat eller inte.
Citera
2017-05-18, 16:00
Medlem
PiusXIIIs avatar
Vad är det som gör detta till självmord och inte t ex en massiv hjärninfarkt eller hjärnblödning.

F n ingenting. Invänta obduktionen.
Citera
2017-05-18, 16:14
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prekambrium
Är så förbannad ledsen just nu så det inte finns ord.

Under låten avslutningslåten sjöng han några rader från låten "in my time of dying"

"In my time of dying, want nobody to mourn
All I want for you to do is take my body home
well, so I can die easy"

Ganska skrämmande då det mer och mer pekar på självmord.

Finns det klipp på detta? Vart har du hittat denna information?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in