2017-05-17, 20:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
För tillfället fullkomligt ylar MSM om Trump´s nära förestående avsättande och hans påstådda missgrepp.

Senast är den illa omtyckte och av Trump avskedade FBI Chefens påstående att Trump försökt förmå honom att lägga ned Flynnutredningen, eller påståendet att Trump släppt sekretessbelagd info om IS från Israel.

Exempel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JmyOb/washington-kokar-riksratt-och-watergateaffaren

Expempel:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/michael-winiarski-trump-aventyrar-usas-relationer-till-sina-allierade/

Hur frågan behandlas i USA´s största och Trumpstödjande nyhetskanal.

http://www.foxnews.com/politics/2017/05/17/dem-rep-green-calls-for-trump-impeachment-on-house-floor.html

Inte riktigt Aftonbladets vinkel.

New York Times skriver betydligt mer Trumpkritiskt men ändå mycket mer återhållet än vad Aftonbladet eller DN lyckas krysta fram.

New York Times:

https://www.nytimes.com/2017/05/16/us/politics/james-comey-trump-flynn-russia-investigation.html?hp&action=click&pgtype=Homepage &clickSource=story-heading&module=span-ab-top-region&region=top-news&WT.nav=top-news&_r=0

Vad är det för fel på svensk låtsasmedia? Har proppskåpet brunnit? Varför denna totalt huvudlösa vinkling och rapportering?
Citera
2017-05-17, 21:53
Medlem
ace_secs avatar
Så har det varit från dag ett. Från dag ett har de ju skrivit att "nu avsätts han snart..."...

Oavsett vad Trump kommer att göra eller inte göra så kommer de tycka att han gör fel.

Ju mer svensk MSM håller på med Trump-hatet, desto fler svenskar inser hur sjuk svensk MSM är. På min egen arbetsplats, där många röstar på 7-klövern, spyr folk på SVT/SR/AB/EXP pga Trump-hatet.
Citera
2017-05-17, 23:00
Medlem
Har slutat läsa svensk MSM sedan länge.

Alla har ett val.
Vissa väljer att låta sig bli hjärntvättade.
Citera
2017-05-18, 09:39
Medlem
Enydrions avatar
Dom kanske övar sig inför att SD blir största parti och Åkesson blir statsminister?

Det är ju ganska svårt att hitta nån logisk förklaring annars? Det är väl ingen som vill läsa fem nyheter om trump varje dag i tidningen? inte jag åtminstone...

Men dom har väl halkat ner lite på sidan, de står inte längst upp på sidan som dom gjorde i början av hans period...
Citera
2017-05-18, 11:10
Medlem
Ankdammsmans avatar
USA-bevakningen är bland det mest lyteskomiska i hela den svenska journalistiken, och det vill inte säga lite.

En person som lattejournalisten Martin Gelin platsar i vilken parodi som helst. Man kan bokstavligt talat hitta folk på gatan (eller Flashback) som skulle göra ett bättre jobb.
Citera
2017-05-18, 13:04
Medlem
Det enda som kan göra en praktisk skillnad i framtiden är om folk börjar tänka själva istället för att lyssna på alla fanboys i media.

Journalister är helt ideologiskt styrda, och i USA visar man det mer öppet än i Sverige. Programledare sitter och aktivt hyllar eller hatar vissa politiker.

Den enda etablerade kanal i USA som är konservativ är Fox, resten är liberala.

Jag ser för övrigt stora likheter mellan shia- och sunnimuslimer, och mellan konservativa och liberala. Det finns en total brist på respekt mellan de två, vilket leder till ett växande hat och kanske på sikt inbördeskrig. Och inte bara i USA då, utan även i flera europeiska länder.
Citera
2017-05-18, 16:13
Medlem
Håller med. De fyra största svenska tidningarna har gått alldeles bananas när det gäller Trump, jag har märkt att jag stänger av helt och hållet och struntar i vad de skriver eftersom det är så många felaktigheter och antaganden som inte stämmer. Deras rapportering om Trump är totalt oseriös och håller närmast dagisnivå, och det verkar tyvärr även smitta av sig på trådarna här på FB i utrikes-delen som håller otroligt låg nivå för att vara politiska diskussoner.

Det verkar som om Trump lockar fram det sämsta i väldigt många människor. Titta bara på Carl Bildt, en del av hans tweets om Trump är rent löjeväckande. Eller Peter Wolodarski på DN, som verkar helt besatt av Trump och bedriver en sanslös förföljelse av honom. Det hela är bisarrt.
Senast redigerad av NeoFlexer 2017-05-18 kl. 16:17.
Citera
2017-05-18, 16:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Det enda som kan göra en praktisk skillnad i framtiden är om folk börjar tänka själva istället för att lyssna på alla fanboys i media.

Journalister är helt ideologiskt styrda, och i USA visar man det mer öppet än i Sverige. Programledare sitter och aktivt hyllar eller hatar vissa politiker.

Den enda etablerade kanal i USA som är konservativ är Fox, resten är liberala.

Jag ser för övrigt stora likheter mellan shia- och sunnimuslimer, och mellan konservativa och liberala. Det finns en total brist på respekt mellan de två, vilket leder till ett växande hat och kanske på sikt inbördeskrig. Och inte bara i USA då, utan även i flera europeiska länder.
Anser du att fox är pålitlig?
Citera
2017-05-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Anser du att fox är pålitlig?
Absolut inte, jag konstaterar bara att Fox är den enda konservativa etablerade kanalen i USA, och därmed den enda som stöder Trump.

ABC, CNN, NBC, MSNBC, New York Times och Washington Post är alla liberala och hatar Trump.
Citera
2017-05-18, 17:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Absolut inte, jag konstaterar bara att Fox är den enda konservativa etablerade kanalen i USA, och därmed den enda som stöder Trump.

ABC, CNN, NBC, MSNBC, New York Times och Washington Post är alla liberala och hatar Trump.
OK.
Men jag håller inte med om att journalister är ideologiskt styrda.
Jag tror alla har ambitionen att vara neutrala så länge det inte kränker mänskliga rättigheter.
Citera
2017-05-18, 17:16
Medlem
Citat:
OK.
Men jag håller inte med om att journalister är ideologiskt styrda.
Jag tror alla har ambitionen att vara neutrala så länge det inte kränker mänskliga rättigheter.

Då får du definiera vad du menar med neutral. Är alla som följer Bonniers/Schibsteds värdegrund neutrala?
Citera
2017-05-18, 17:25
Medlem
Citat:
Jag tror alla har ambitionen att vara neutrala

Jag skulle säga de flesta saknar självinsikt.

Precis som politiker som skor sig.

De ser inte själva de gör fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här